یاریگران زندگی در مسیر حمایت از معتادان و تسهیل شرایط زندگی این افراد، در یزد شکل گرفت.

به گزارش پایگاه خبری نوپیام و به نقل از فارس، بیش از ۱۰۰ نفر از خیرین، نیکوکاران، تولیدکنندگان، کارآفرینان و سمن‌های فعال در حوزه مبارزه با موادمخدر در یزد دور هم جمع شدند تا در یک هماورد بزرگ نیکوکاری، همه وجهه همت و تلاش‌شان را برای بهبود اوضاع معیشت و اشتغال، توانمندسازی و صیانت اجتماعی از افراد مبتلا به مصرف مواد مخدر و خانواده آن‌ها به‌کار بندند و برای جامعه‌پذیری افراد بهبودیافته، فعالیت اقدام کنند.

در ابتدای این همایش محمدحسین امامی میبدی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد ضمن خیر مقدم به حاضران گفت: امروز با حضور شما هیات امنا و هیات مدیره مجمع خیرین یاریگران زندگی استان یزد انتخاب و معرفی می‌شوند.

وی افزود: این مراسم که خوشبختانه با استقبال چشم‌گیر شما عزیزان، نیکوکاران و خیراندیشان و سمن‌های فعال در حوزه مبارزه با موادمخدر و اعضای شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان برگزار شده است شروعی برای کار بزرگ و خدمتی به شهروندان خواهد بود.

یاریگران، دست در دست هم دهیم به مهر

دبیرکل مجمع خیرین یاریگران کشور با اشاره به اینکه مجمع خیرین یاریگران، یک تشکل خیری و مردم نهاد با کارکرد منحصر به فرد است از تشکیل پنجمین مجمع خیرین یاریگران کشور به نمایندگی استان یزد خبر داد.

حسن حمزه زاده، دبیرکل مجمع خیرین یاریگران کشور، ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)و خیر مقدم به خیرین و کارآفرینان با اشاره به عرصه‌های نوین فعالیت‌های خیرین گفت: فعالیت‌های خیرین و کارآفرینان منحصر به مدرسه‌سازی و مسکن‌سازی و حوزه سلامت نمی‌شود، بلکه از این جهت که فعالیت در عرصه ساماندهی افراد درگیر اعتیاد، کمک و دادن فرصت دوباره به کسانی است که به نوعی در مسیر زندگی به نقطه صفر رسیده‌اند، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

حمزه زاده اظهار کرد: یاریگران زندگی به دنبال به چرخش درآوردن چرخ زندگی مددجویان و رهاشدگان از بند و دام اعتیاد هستند. یاریگران زندگی می‌خواهند چرخه معیوب بازگشت این افراد را به دام اعتیاد را متوقف کنند. یاریگران زندگی می‌خواهند با ساماندهی و ایجاد اشتغال مولد رهایافتگان از دام اعتیاد، امنیت اقتصادی پایدار برای خانواده‌های این افراد ایجاد کنند و از ظرفیت‌های اجتماعی این بهبودیافتگان بهره ببرند.

وی ادامه داد: بدون شک اگر ستاد مبارزه با مواد مخدر امکانات را در اختیار مجمع بگذارد این مجمع هرچه بهتر می‌تواند به فعالیت بپردازد.

دبیرکل مجمع خیرین یاریگران زندگی کشور خطاب به خیرین و سمن های فعال در حوزه مبارزه با مواد مخدر گفت: امروز حضور شما در این عرصه یک انتخاب نیست، بلکه تکلیف است برای کمک به افرادی که به هرنوع شرمنده خانواده شدند و اگر شرایط و اقتصاد مولد برایشان فراهم شود حتما به چرخه‌ی زندگی باز خواهند گشت.

حمزه زاده با بیان این نکته که استان یزد ۵۰۰ معتاد متجاهر دارد که نسبت به آمار کشوری از رتبه خوبی برخوردار است اظهار کرد: استان یزد به‌خاطر سبقه‌ی نیک و اختصاص عنوان دارالمومنین به خود، آمار فقر و فساد کمتری دارد و به‌خاطر وجود مراکز صنعتی و وضعیت اقتصادی مطلوب باید در عرصه خیری سرآمد باشد.

حمزه زاده در پایان تاکید کرد: رویکرد اصلی ما در این مجمع این است که دست به دست هم دهیم و یاریگر زندگی کسانی باشیم که در برهه‌ای از زندگی همه چیز خود را از دست داده‌اند و هم‌اکنون خود و خانواده هایشان چشم به راه حمایت هستند.

ایران رکورد کشف مواد مخدر در دنیا را در سال گذشته شکست/ اپیدمی اعتیاد در حال زنانه شدن است

معاون کاهش تقاضا و مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه تاکنون جان ۴ هزار فرزند عزیز کشور در زمینه مبارزه با مواد مخدر فدای سلامت اجتماعی مردم شده است گفت: با تلاش‌های انجام شده، رکورد کشف موادمخدر در دنیا توسط غیورمردان ایرانی شکسته شد و بارها در مجامع بین‌المللی، جمهوری اسلامی ایران مورد تقدیر قرار گرفته است.

جمالو افزود: باید بدانیم در حال حاضر با یک اپیدمی(همه گیری)جهانی در حوزه اعتیاد روبه رو هستیم.

وی ادامه داد:گزارشات بین‌المللی نشان می‌دهد این اپیدمی در حال زنانه شدن است و اعتیاد به ماده مخدر و اعتیاد آور «گل» به شدت در دنیا در حال افزایش است، هر چند وضعیت ما نسبت به میانگین جهانی قدری بهتر است، اما باید با ایجاد باورمندی در فرزندان‌مان آنها را در مقابل این اپیدمی واکسینه کنیم. در این مسیر دولت‌ها و حکومت‌ها به تنهایی نمی‌توانند این آسیب اجتماعی بزرگ را حل کنند. باید مجموعه‌های مختلف دولتی و مردمی کنار هم جمع شوند و مثل مواجهه با اپیدمی کرونا، همه با هم منسجم و یکپارچه عمل کنیم.

معاون کاهش تقاضا و مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ایران یکی از مترقی‌ترین ساختارها را در مبارزه همه جانبه با مواد مخدر دارد و رئیس جمهور به عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی کشور، مسئولیت و ریاست ستاد موادمخدر بر عهده دارد و در استان‌های سراسر کشور این مسئولیت بر عهده استاندار هر استان است.

جمالو با بیان اینکه ما مالک آن چیزی هستیم که مرگ آن را از ما نگیرد گفت: طرح یاریگران زندگی می‌تواند اقدامی ماندگار برای همه ما باشد. اگر همه ما متعهد باشیم و مشارکت باورمندانه داشته باشیم یقینا منشا اثرات بزرگ در مجموعه استان یزد و ایران عزیزمان خواهیم شد.

معاون کاهش تقاضا و مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر با اشاره به اینکه در طرح یاریگران زندگی، گروه‌های مرجع در حوزه‌های مختلف کشور حضور دارند و امروز با مشارکت شما بزرگان و فرهیختگان حلقه خیرین یاریگران زندگی استان یزد در امر پیشگیری از اعتیاد و حمایت از بازگشت معتادان به جامعه در قالب «مجمع خیرین یاریگران زندگی» شکل خواهد گرفت.

پس از سخنرانی‌ها جلسه وارد فاز انتخاباتی شد و از میان ۱۰۲ نفر اعضای حاضر ۹۵ نفر به عنوان اعضای هیات امنای مجمع خیرین یاریگران زندگی استان یزد انتخاب شدند و از میان هیات امنا،۳۷ نفر به عنوان کاندیدای عضویت در هیئت مدیره مجمع به رقابت پرداختند و در پایان ۹ نفر به عنوان عضو اصلی، ۲ نفر عضو علی البدل و ۲ نفر به عنوان بازرس اصلی و بازرس علی‌البدل انتخاب شدند.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 2 =