مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان در تشریح نقش منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در ایجاد اشتغال گفت: بی شک بخش خصوصی جایگاه و تاثیر ویژه‌ای در تولید و اشتغال دارد که باید از این ظرفیت استفاده شود.

به گزارش نوپیام به نقل از پول نیوز، علی اصغر علامه براستفاده از ظرفیت بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: بخش خصوصی که برای مذاکره و سرمایه‌گذاری به منطقه ویژه اقتصادی پارسیان می‌آید، دو رویکرد دارد. رویکرد اول اینکه از شناخت و تجربه‌ای ندارد و از ما سوال می‌کند که سرمایه اش را چگونه به جریان بیاندازد، گروه دوم نیز تخصص و سرمایه را دارد، اهداف کوتاه و بلند مدت دارد و با مطالعه وارد مذاکره می‌شود و می‌خواهد سرمایه اش را در منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان به جریان بیاندازد.

وی با تاکید بر اینکه باید جذابیت‌های منطقه ویژه اقتصادی پارسیان را برای بخش خصوصی تشریح کرد گفت: نه تنها باید به سرمایه گذار توضیحات لازم و دقیق را بدهیم بلکه باید زیرساخت‌ها را برای او فراهم کنیم تا بتواند برای خودش سود و برای کشور ارزش افزوده ایجاد کند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان با تاکید بر اینکه باید تفکر بخش خصوصی داشته باشیم گفت: فردی که حقوق بگیر به ویژه از نوع دولتی است، با احتیاط عمل می‌کند و از اجرای بسیاری از امور خودداری می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه حقوق بگیر سعی می‌کند ریسک نکند گفت: حقوق بگیر از بسیاری از اقداماتی که می‌تواند به توسعه منجر شود، خودداری می‌کند، زیرا حقوق بگیر همواره این نگرانی را دارد که اگر پای قراردادی را امضا کرد، فردا برای او ایجاد مسئولیت می‌کند و باید پاسخگو باشد.

علامه با اشاره به اینکه حقوق بگیران همواره با احتیاط عمل می‌کنند گفت: بسیاری از مدیران هنگام تصمیم گیری با احتیاط بیشتری عمل می‌کنند، به عبارت بهتر مدیری که ۲۰ میلیون تومان در ماه حقوق می‌گیرد، هنگام تصمیم گیری سعی می‌کند به همان اندازه امضا کند و از پذیرفتن ریسک بالاتر از حقوقی که دریافت می‌کند، خودداری می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه حقوق بگیر هرگز نمی‌تواند ریسک مدیر بخش خصوصی یا کارآفرین را درک کند گفت: بدلیل درکی که از روحیه و مدیران بخش خصوصی داریم، در پارسیان با نگرش مدیریت بخش خصوصی تصمیم می‌گیریم و عمل می‌کنیم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان با اشاره به اینکه وقتی یک سرمایه گذار به منطقه ویژه پارسیان می‌آید، ابتدا خودمان را به جای سرمایه گذار قرار می‌دهیم و سپس با او وارد مذاکره می‌شویم گفت: وقتی درک درستی از سرمایه گذار و بخش خصوصی داشته باشیم، با جدیت بیشتری عمل می‌کنیم.

وی با یادآوری اینکه منطقه ویژه اقتصادی پارسیان بیش از ۱۳ سال است که فعالیت خود را آغاز کرده گفت: بدلیل نبود درک سرمایه گذار بخش خصوصی، مشاهده می‌کنیم که منطقه ویژه اقتصادی پارسیان به اندازه سابقه فعالیت و زمان کلنگ زنی، عملکرد نداشته و در نتیجه منطقه ویژه اقتصادی پارسیان هنوز به اهداف تعیین شده دست نیافته است.

علامه از رشد سرمایه گذاری و ایجاد گارگاه‌های بسیار از دو سال گذشته تاکنون خبر داد و گفت: هدف منطقه ویژه اقتصادی پارسیان، جذب سرمایه گذار و ایجاد هر چه سریعتر بنگاه‌های اقتصادی است، به همین دلیل تمام تلاش خود را بکار می‌گیریم که سرمایه گذاران از ظرفیت پارسیان برای تولید و اشتغال استفاده کنند.

وی با اعلام اینکه منطقه ویژه اقتصادی پارسیان تمامی جذابیت‌ها را برای یک سرمایه گذار دارد گفت: نزدیکی به دریا، داشتن اسکله‌هایی که کشتی‌ها می‌توانند برای تخلیه و بارگیری پهلو بگیرند، همجواری با عسلویه و مراکز گازی، دسترسی به جاده‌های بین المللی و مزایا‌های بسیاری که باعث می‌شود سرمایه گذار پس از بازدید از منطقه ویژه اقتصادی پارسیان، بدنبال جای دیگری نرود.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 8 =