مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان از توجه ویژه به صنعت پتروشیمی خبر داد و گفت: با راه اندازی پارک متانول،منطقه اقتصادی پارسیان در آستانه تبدیل شدن به مرکز متانول است.

به گزارش نوپیام به نقل از پول نیوز، کشور ما ظرفیت ویژه‌ای در زمینه تولید نفت و صنایع پایین دستی آن دارد، اما با کمال تاسف سالهاست گرفتار خام فروشی هستیم. این در حالی است که سیاستگذاری کلان کشور بر فاصله گرفتن از اقتصاد نفتی، خام فروشی و تولید ارزش افزوده با ایجاد صنایع پایین دستی قرار دارد. یکی از بخش‌های بسیار مهمی که در زمینه صنایع پایین دستی تعریف می‌شود، صنعت پتروشیمی است. صنعت پتروشیمی از گستردگی قابل توجهی برخوردار است و با توجه به نیاز داخل و نیاز جهانی، هرچقدر در زمینه پتروشیمی سرمایه گذاری کنیم، منافع بیشتری نصیب کشورمان می‌شود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان با تاکید بر اهمیت صنعت پتروشیمی برای اقتصاد کشورمان گفت: بدلیل اهمیتی که صنعت پتروشیمی دارد و درکی که از این صنعت داریم، احداث صنایع پتروشیمی را در دستور کار قرار دادیم.

علی اصغر علامه به تشریح سابقه احداث پتروشیمی در منطقه ویژه پارسیان پرداخت و گفت: پس از آنکه مدیریت منطقه ویژه پارسیان را بر عهده گرفتم و کارمان را شروع کردیم، بدلیل درک درستی که نسبت به اهمیت پتروشیمی داشتیم، کارگروهی بین منطقه ویژه پارسیان، سازمان ایمیدرو و شرکت ملی پتروشیمی تشکیل شد.

وی از برگزاری جلسات مستمر هفتگی و ماهیانه کارگروه پتروشیمی خبر داد و گفت: جلساتی با حضور معاونین وزرای مربوطه هر چند ماه یک‌بار تشکیل می‌شود و روند فعالیت و ایجاد صنایع پتروشیمی را گزارش می‌دهیم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان عملکرد کارگروه ویژه پتروشیمی را خیلی خوب و تاثیرگذار توصیف کرد و گفت: با توجه به اینکه متقاضیان بسیاری برای احداث پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان وجود داشت و برای صدور مجوز مشکل داشتیم جلسات کارگروه باعث شد که موافقت اصولی پتروشیمی‌ها تایید و جواز تأسیسشان صادر شود.

وی با اعلام اینکه عملیات اجرایی چهار پتروشیمی شروع شده گفت: این پتروشیمی‌ها در بخش خصوصی و شبه‌دولتی هستند که ساخت آن‌ها با سرعت ادامه دارد و اکنون هیچ مشکلی نداریم.

علامه به تشریح شرایط پتروشیمی‌ها در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان پرداخت و گفت: پتروشیمی سروش از همه جلوتر است. این پتروشیمی عملیات خاکی و تجهیز کارگاه را به صورت جدی و خیلی مفصلی آغاز کرد و به صورت گسترده ادامه دارد.
وی با اعلام اینکه پتروشیمی لورچ و مپنا دو پتروشمی دیگری است که کار‌های عملیاتی آن‌ها در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان با جدیت ادامه دارد گفت: پتروشیمی‌ها ظرفیت بسیار خوبی هستند و ایجاد آن‌ها از زمان راه اندازی تا تولید، اشتغالزایی قابل توجهی برای منطقه دارد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان از ایجاد پارک متانول در منطقه خبر داد و گفت: از همه مهمتر، پارک متانولی است که در منطقه ایجاد شده و با پیگیری‌های استاندار هرمزگان، این پارک در منطقه هرمزگان و منطقه ویژه پارسیان به وسیله هلدینگ خلیج‌فارس شروع به کار می‌کند.

وی از پارک متانول به عنوان مگاپروژه یاد کرد و گفت: زمین برای احداث پارک متانول را تحویل دادیم و عملیات ابتدایی را شروع کردند که امیدواریم هرچه سریعتر به بهره برداری برسد تا منطقه ویژه اقتصادی پارسیان به مرکز تولید متانول و پتروشیمی‌ها تبدیل شود.

از سوی دیگر رییس اداره طرح و برنامه سازمان صمت هرمزگان گفت: عملیات اجرایی زنجیره متانول در مرحله اول در زمینی به وسعت ۱۵۰ هکتار در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر پارسیان آغاز شده و در مرحله تجهیز کارگاه قرار دارد و بناست این طرح، معطل کلنگ زنی نماند. اسدالله عباسی افزود: این طرح در دوره احداث می‌تواند سه هزار نفر را مشغول بکار کند و میزان اشتغال آن در دوره بهره‌برداری براساس کارشناسی انجام شده به ۹۷۶ نفر خواهد رسید.

وی ادامه داد: ۷۱ هزار و ۷۶۲ میلیارد تومان توسط هلدینگ خلیج فارس برای احداث این زنجیره در منطقه صنایع انرژی‌بر پارسیان سرمایه‌گذاری می‌شود و، چون در منطقه ویژه قرار دارد، دارای شرایط خوبی است، این طرح با دیدگاه صادرات اجرا می‌شود.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + هجده =