بانک کارآفرین در رتبه‌بندی صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، بانک نخست بوده و سال گذشته نیز رتبه سوم را از آن خود کرد.

به گزارش نوپیام به نقل از پول نیوز،تامین مالی سرمایه در گردش مورد نیاز واحد‌ها و بنگاه‌های تولیدی از اولویت‌های مهم بانک مرکزی و دیگر بانک ها است. تامین مالی بلندمدت واحد‌های تولیدی و اقتصادی باید به بازار سرمایه و تخصصی مربوطه محول شود تا از ابزار‌های مالی دیگر نیز در این زمینه استفاده شود.

هیچ کار و پروژه‌ای در کشور استقرار پیدا نمی‌کند مگر آنکه حلقه مالی شکل بگیرد، بنابراین حلقه مالی همواره در کنار کسب و کار‌ها حضور دارد و خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها برای کارآفرینان و حمایت مستمر از این بخش توسعه اقتصادی و صنایع در کشور را بدنبال دارد. رویداد امروز بانک کارآفرین نشان می‌دهد که این بانک در حوزه کارآفرینی فعالیت داشته و امروز نتیجه آن را شاهد هستیم.

بانک کارآفرین یکی از نخستین بانک‌هایی است که وارد فرآیند وام‌دهی به شرکت‌های دانش‌بنیان شد و خود را با ملاحظات دانش‌بنیان‌ها تطبیق داد، درواقع ذات بانک کارآفرین برای چنین کاری طراحی شده است.

بانک کارآفرین در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان رتبه نخست را دارد، در مقاطعی بانک کارآفرین در رتبه‌بندی صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، بانک اول بوده که دیگر بانک ها در این خصوص بی توجه بودند.

بانک کارآفرین یکی از نخستین بانک‌هایی است که دفتر حمایت از نوآوری را در مجتمع شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان که در صندوق نوآوری و شکوفایی استقرار دارد، ایجاد کرده است. همچنین رصد عملکرد بانک کارآفرین و حمایت آن از شرکت‌های دانش‌بنیان صورت می‌گیرد تا اگر لازم باشد توافقات جدیدی با بانک کارآفرین انجام شود. ابزار‌های جدید در حوزه سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت‌های مشترک به منظور سرمایه‌گذاری همچنین استفاده از قانون جهش تولید دانش‌بنیان، همکاری‌های گسترده‌ای بین بانک کارآفرین و صندوق نوآوری و شکوفایی انجام شده است.

روح‌الله ذوالفقاری، معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با اشاره به حمایت بانک کارآفرین از شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: در حال حاضر بالای ۸۰ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان که صندوق نوآوری و شکوفایی به بانک کارآفرین معرفی کرده است، موفق به استفاده از خدمات این بانک شده‌اند. همچنین در رتبه‌بندی سال گذشته صندوق نوآوری و شکوفایی در زمینه تسهیلات، بانک کارآفرین در همکاری با این صندوق، رتبه سوم را به خود اختصاص داده بود.

وی با توصیف رابطه بانک کارآفرین و صندوق نوآوری و شکوفایی، تأکید کرد: در صندوق نوآوری و شکوفایی، رابطه یک طرفه‌ای با بانک کارآفرین نداریم و در بسیاری از مواقع از بانک کارآفرین آموخته‌ایم و تجربه‌های موفقی در اختیار صندوق نوآوری و شکوفایی قرار گرفته است که این تجربه‌ها را توسعه داده و در مورد سایر بانک‌ها هم استفاده کردیم که نتایج خوبی در پی داشت.

ذوالفقاری یادآور شد: بانک کارآفرین در زمینه ضمانت‌نامه‌ها با حداقل سپرده‌های نقدی، حداقل کارمزد و وثایق خیلی سهل، انواع ضمانت‌نامه‌ها را برای دانش‌بنیان‌ها صادر کرده و می‌کند. این بانک همچنین با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی، تسهیلات سرمایه ثابت به شرکت‌های دانش‌بنیان می‌پردازد.

معاون صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری ادامه داد: اگر یک شرکت دانش‌بنیان برای نخستین‌بار قصد ورود به بازار دارد یا در بازار حضور دارد، اما می‌خواهد عرضه و تولیدات خود را افزایش دهد، انواع تسهیلات سرمایه در گردش را می‌تواند از بانک کارآفرین دریافت کند. بانک کارآفرین همچنین به شرکت‌هایی که با مراکز دیگر قراردادی منعقد کرده‌اند و برای اجرای آن تعهدات، نیاز به تأمین مالی دارند، خدمات می‌دهد. این بانک در حال حاضر، انواع خدماتی که تحریک تقاضا محسوب می‌شوند مثل تسهیلات لیزینگ را با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های دانش‌بنیان می‌پردازد، علاوه بر این، شرکت‌های دانش‌بنیان دارای مشتری، می‌توانند مشتریان خود را از طریق بانک کارآفرین تأمین مالی کنند.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =