شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان در پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۳) حضور یافت. این نمایشگاه با هدف شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های صادراتی آغاز بکار کرد. یکی از بخش‌هایی که با استقبال قابل توجهی رو به روشد، معدن و صنایع معدنی بود. از یک سو سالهاست بر فاصله گرفتن از اقتصاد نفتی تاکید می‌شود و از سوی دیگر لازم است ظرفیت اقتصادی مناسبی جایگزین نفت شود که معدن و صنایع معدنی، ظرفیت مناسبی برای تحقق این مهم است.

به گزارش نوپیام به نقل از پول نیوز، جهان فولاد سیرجان برای تحقق اهداف سیاستگذاری کلان کشور در زمینه صادرات، نقش تعیین کننده‌ای داشته و به همین دلیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران حضور یافت.

جالب توجه اینکه از همان لحظه آغاز بکار نمایشگاه، صادرکنندگان بسیاری به غرفه جهان فولاد آمدند و مشخصات تولیدات جهان فولاد که در قالب کاتالوگ تهیه شده بود را دریافت کردند.

شرکت‌هایی که برای خرید محصولات جهان فولاد به نمایشگاه آمدند، از کشور‌های ترکیه، افغانستان، پاکستان، عراق، چین و … بودند که اطلاعات لازم در اختیار متقاضیان قرار گرفت تا برای انجام امور بازرگانی به جهان فولاد مراجعه کنند.

این استقبال از جهان فولاد در حالی صورت می‌گیرد که با شدیدترین تحریم‌ها رو به رو هستیم و برای صادرات محصول یا دریافت ارز با محدودیت‌های شدید رو به رو هستیم. جالب توجه اینکه نمایندگان کشور‌هایی که برای خرید محصولات فولادی به جهان فولاد مراجعه کردند، حاضر بودند مبلغ محصولات را به هر صورت ممکن از جمله ال. سی، ریالی یا دلاری به صورت وجه نقد پرداخت کنند.

اگرچه خریداران اصرار زیادی بر خرید آهن اسفنجی داشتند، اما جهان فولاد تاکید کرد که حاضر به فروش آهن اسفنجی نیست و محصول نهایی همچون میلگرد و دیگر محصولات آهنی را به فروش میرساند، زیرا فروش آهن اسفنجی را به منزله خام فروشی می‌داند و اعتقاد دارد تکمیل زنجیره تولید، منجر به اشتغالزایی، بهره وری و ارزش افزوده در داخل کشورمان خواهد شد.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =