برای اولین بار شرکت پارس خودرو ۳ محصول مستقل شامل زوتی ۵DL، سهند و کادیلا را تولید و عرضه می کند.

به گزارش نوپیام به نقل از پول نیوز، خودرو در اقتصاد امروزی نقش تعیین کننده‌ای دارد. رونق اقتصادی، گردش مالی، اشتغالزایی، توسعه و بسیاری دیگر از گزینه‌های اقتصادی با صنعت خودرو گره خورده و نه تنها اقتصاد کشور‌ها بلکه اقتصاد جهانی با خودرو عجین شده است. امروزه بحران در یکی از صنایع خودروسازی، باعث بحران در اقتصاد کشور میزبان می‌شود. خودروسازان به اندازه‌ای در اقتصاد کشور‌ها تاثیر دارند که مورد حمایت دولت‌ها قرار می‌گیرند.

خودنمایی با خودرو

از سوی دیگر خودرو از زاویه‌های گوناگون مورد بررسی قرار می‌گیرد. از یک سو نیاز به حمل و نقل را پاسخ می‌دهد و از سوی دیگر جذابیت‌های بسیاری برای سرمایه داران ایجاد کرده به نوعی که امروزه خودرو جنبه تزیینی، نمایشی و خودنمایی پیدا کرده که به همین دلیل شاهد هستیم تولید خودرو به سوی لوکس بودن رفته و از سوی دیگر عده‌ای با جمع آوری کلکسیون خودرو‌های قدیمی و برگزاری نمایشگاه، اثبات می‌کنند که اقتصاد خودرو در تمامی زمینه‌ها فعال است.

معضل ایستایی

در این شرایط کشور ما با چالش بزرگ ایستایی در صنعت خودرو رو به رو است. در حالی ۴۰ سال پیکان روی خط تولید قرار داشت که به غیر از تغییرات جزیی، اتفاق خاصی در بدنه، موتور، تزیینات داخلی و کیفیت آن رخ نداد و در حالی به موزه رفت که کیلومتر‌ها با خودرو‌های روز فاصله داشت. اکنون نیز با همین چالش رو به رو هستیم و خودرو‌های تولید داخل در حالی سال‌ها روی خط تولید باقی می‌مانند، که خودروسازان جهانی سالیانه بیش از یک مدل خودرو جدید تولید و مدل‌های قدیمی را از رده خارج می‌کنند.

پذیرش مسکوت ماندن

اگر بپذیریم که استفاده از خودرو با کیفیت و بروز حق ایرانیان است، باید این مطالبه را از خودروسازان داشته باشیم که مطابق علم روز خودرو تولید و سالیانه حداقل یک مدل خودرو جدید تولید کنند. به نظر می‌رسد سایپا این انتظار مردم را شناسایی کرده و تولید خودرو‌های جدید و باکیفیت را در دستور کار قرار داده به نوعی که مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا به کالبد شکافی دلایل ایستایی صنعت خودرو پرداخت و گفت: تولید خودروی پراید در شرکت پارس خودرو باعث شد که توسعه محصول در این شرکت مسکوت بماند، در حالی که پارس خودرو، تجربه همکاری با خودروسازان جهانی، چون نیسان و رنو را در کارنامه کاری خود دارد.

تولید و عرصه سه مدل خودرو

محمدعلی تیموری با بیان اینکه برای اولین بار است که شرکت پارس خودرو ۳ محصول مستقل شامل زوتی ۵DL، سهند و کادیلا را دارد گفت: پیش فروش سهند شهریورماه سال جاری آغاز می‌شود و این خودرو استاندارد‌های ۸۵ گانه را با موفقیت گذرانده است. وی افزود: خودروی کادیلا با همکاری قطعه سازان توانمند داخلی به تولید انبوه می‌رسد. مدیرعامل سایپا با بیان اینکه سومین محصول شرکت پارس خودرو، زوتی ۵DL است که به زودی به دست متقاضیان خواهد رسید، اذعان داشت: گروه خودروسازی سایپا به سمت استفاده از موتور‌های جدید و به ویژه موتور‌های برقی رفته است. از این رو سال آینده خودروی زوتی ۵DL با موتور هیبرید برقی عرضه می‌شود. تیموری افزود: زوتی ۵DL، در مرحله نخست به صورت سی. بی. یو (خودروی کامل) وارد می‌شود، اما در ادامه به صورت اس. کی. دی (بسته‌ای کامل، شامل همه قطعاتی است که برای تولید وسیله نقلیه باید سوار شود) و سی. کی. دی (قطعات نیمه سوار شده) عرضه خواهد شد و سپس از سال آینده با تجهیز آن به موتور داخلی، داخلی سازی آن به ۵۰ درصد خواهد رسید.

پاسخ به لوکس سواران

واقعیت این است که مردم ایران مبالغ سنگینی بابت واردات خودرو‌های لوکس می‌پردازند و چنانچه خودروسازان داخلی بتوانند خودرو‌های لوکس تولید کنند، هم بازار اشتغال کشور داغ می‌شود و هم نیاز کشور به سرمایه گذاری و اشتغال رفع می‌شود. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با درک درست از این مطلب اعلام کرد که شرکت پارس خودرو به ماهیت گذشته خود که عرضه خودرو مجلل به بازار است، بر می‌گردد. تیموری افزود: به زودی خودروی چانگان یونی وی هیبرید (UNI-V) که یک محصول بسیار مجلل، با تکنولوژی بالا و فول مزایا است، توسط پارس خودرو وارد کشور می‌شود.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × دو =