علی زنجانی رییس خانه بلاکچین در جریان برگزاری نمایشگاه متاراد در گفت وگو با خبرنگار نوپیام  با اشاره به تاریخچه فعالیت های خانه بلاکچین ایران گفت: اولین پلاتفرم آموزشی جامع ارزهای دیجیتال و توسعه بلاکچین در ایران است که حدود 7 سال است فعالیت می کند.

وی ادامه داد: حدود سه سال ونیم که فعالیت های خود را گسترش و افزایش داده ایم و ایده هایی که دوستان در سراسر کشور دارند یا دریافت می کنیم و ما این ایده ها را پرورش و حمایت لازم را برای اجرایی شدن انجام می دهیم.

وی با اشاره به روند مطلوب برگزاری نمایشگاه متاراد گفت: واقعیت این است که انتظار برگزاری چنین نمایشگاهی را نداشتیم و از همه بالاتر انتظار استقبال گرم مردم از موضوعات مطرح شده در نمایشگاه را نداشتیم اما خوشبختانه نمایشگاه به خوبی برگزار شد. و علیرغم این که زمان بازدید ساعت اداری بود اما استقبال مردم بسیار خوب بود. و فراتر از انتظار ما بود و این نمایشگاه فرصت خوبی که مردم از نزدیک هم با موضوعات پلاتفرم ها دیدار کنند و راه خوبی برای ایجاد اعتماد متقابل است.
وی ادامه داد: ما در خانه بلاکچین در بحث آموزش قدم های خوبی برداشته ایم و تلاش داریم تا اطلاعات مردم خوب کشورمان درباره موضوع جدید رمزارز و بلاکچین افزایش بدهیم.

زنجانی با اشاره به نمایش اولین دستگاه ای تی ام رمز ارزهای دیجیتال در این نمایشگاه توسط خانه بلاکچین گفت: این دستگاه به نام ای تی ام اگسفا شناخته می شود که برای اولین بار در ایران ساخته شده است و قابلیت تبادلات ارزی را بین واحدهای پولی رایج مانند ریال و سایر ارزها به ارزهای دیجیتال همچون بیت کوین و ایتریوم را دارد این دستگاه با توجه به وضعیت کشور بومی سازی شده است و هم اکنون در حال پیگیری دریافت مجوز برای نصب آن در هتل ها و مکان های گردشگری هستیم.
زنجانی با اشاره به اینکه باید در قانونگذاری و نظارت بر اقتصاد دیجیتال و رمز ارز دولت دقت بیشتری بکند گفت: این ساختار به شکلی نیست که بتوان با اتخاذ قوانین سفت و سخت برای آن قانون های با جزییات زیادی نوشت بلکه باید نظارت خوبی صورت بگیرد به شکلی که مردم مطمئن شوند حاکمیت نظارت خوبی دارد و امکان تخلف کاهش پیدا کند و اعتماد و اعتبار متقابل بین فعالان این سیستم و مردم شکل بگیرد.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 2 =