در حالی که اهمیت فضای مجازی روز به روز بیشتر می شود، بانک سینا با راه اندازی سرزمین هوشمند سینا تلاش دارد بهتزین فرصت را برای کسب وکارها رقم بزند.
به گزارش نوپیام به نقل از پول نیوز، ترافیک، آلودگی هوا، مشغله کاری و از همه مهمتر اهمیت وقت باعث شده تا شاهد کوچ مدیریتها به فضای مجازی باشیم. امروزه مدیران سعی میکنند به هر روش ممکن، از مراجعات حضوری به دستگاهها و ادارات به ویژه در مواردی همچون خدمات بانکی خودداری کنند. افراد موفق به این اهمیت پی برده اند که وقت طلاست و هیچ چیزی به اندازه وقت، ارزش مدیریت درست ندارد. به همین دلیل شاهد هستیم که افراد در انتخاب مجموعههایی که قرار است با آنها کار کنند، نگاه ویژهای به ظرفیت آن مجموعه در استفاده از فضای مجازی دارند.
ارایه خدمات ویژه در دستورکار
با توجه به حجم مبادلات مالی، اهمیتی که در انتقال به موقع نقدینگی دارد و البته ضرورت تعامل دو طرفه، یکی از اداراتی که در تمامی بخشهای اقتصادی مورد توجه ویژه قرار دارد، نظام بانکی است، به همین دلیل بانکها با ارایه خدمات ویژه سعی دارند به نوعی ایجاد رضایت شود که مشتریان دیگر بانکها را جذب کنند. بنابر این هر بانکی که بتواند خدمات بهتر، متفاوت و اثربخش بیشتری به ویژه در فضای مجازی ارایه کند، در جذب مشتری موفقتر عمل میکند.
اهمیت حضور در فضای مجازی
یکی از بانکهایی که توانسته با ارایه دستاوردهای جدید و تاثیرگذار، باعث جذابیت بیشتر شود، بانک سیناست. اگرچه امروزه تمامی بانکها در ارایه خدمات اینترنتی و حضور در فضای مجازی بسیار موفق عمل کرده اند، اما حضور گستردهتر و نقش آفرینی بیشتر میتواند موثرتر باشد که در این زمینه بانک سینا نه تنها همگام و همسو با دیگر بانکها گام برداشته، بلکه با ارایه دستاوردهایی متفاوت، سعی دارد گوی رقابت را از دیگر بانکها برباید.
شکل گیری سرزمین هوشمند سینا
در این رابطه مدیرعامل بانک سینا از ایجاد «سرزمین هوشمند سینا» با رویکرد ایجاد تحول در کسبوکار بانکداری الکترونیک خبرداد و گفت: این سرزمینه در بانک سینا در حال شکلگیری و تکامل است. غلامرضا فتحعلی با اعلام اینکه سرزمین هوشمند سینا یک زیستبوم مبتنی بر پلتفرمها برای توسعه بانکداری دیجیتال، ایجاد زنجیره ارزش دیجیتال در حوزه کسبوکارهای آنلاین، هوشمندسازی فعالیتهای مالی و… است گفت: در سرزمین هوشمند سینا مجموعهای از پلتفرمها و سامانههای انلاین با بهرهگیری از ظرفیتهای نوین بانکداری دیجیتال شکل میگیرند.
«سیبانک» در آستانه رونمایی
مدیرعامل بانک سینا از راهاندازی اپلیکیشن بانکداری دیجیتال بانک سینا با نام «سیبانک» خبرداد و گفت: سیبانک نخستین محصول سرزمین هوشمند سینا است و بهزودی از محصولات و پلتفرمهای جدید این سرزمین هوشمند رونمایی خواهد شد. فتحعلی با اشاره به اینکه شکلگیری سرزمین هوشمند سینا یکی از خروجیهای طرح راهبردی کسبوکار این بانک است، گفت: اجرای بهینه طرح راهبردی کسبوکار، در چشمانداز افق سهساله، منجر به رشد چشمگیر سهم بازار این بانک و ایجاد تحول در مدل کسبوکاری بانک خواهد شد.
قابلیت و مزیت رقابتی
فتحعلی با تأکید بر ضرورت اجرای طرح راهبردی کسبوکار در راستای تبدیل شدن بانک سینا به بانکی با قابلیتها و مزیتهای رقابتیتر، افزود: ارتقای عملکرد شعب بانک از طریق بهرهبرداری از ظرفیتهای بانکداری دیجیتال در دستور کار قرار گرفته و نتیجه این اقدامات منجر به افزایش سودآوری شده و خواهد شد.
درک تفاوتهای سرزمین
برای آنکه با اهمیت سرزمین هوشمند سینا پی ببریم، کافی است به جملات بکار رفته در سخنان فتحعلی توجه کنیم. هنگامی که مدیرعامل بانک سینا اعلام میکند «بهزودی از محصولات و پلتفرمهای جدید سرزمین هوشمند سینا رونمایی خواهد شد» یعنی بانک سینا با یک محصول یا پلتفرم به عرصه رقابت وارد نشده، بلکه سرزمین هوشمندی تعریف کرده که قرار است دایم دستاوردهای جدیدی داشته باشد. نکته مهمتر اینکه این سرزمین یک تشکیلات منسجم است که باید تیمی متخصص و کارآمد را بکار گرفته و فعالیتهای بروزی داشته باشد تا بتواند همچون یک سرزمین البته در زمینه مالی، فعالیت تاثیرگذاری داشته باشد. نکته دیگر اینکه این سرزمین دایم زیر ذره بین است و انتظار میرود نتیجه تلاشهای خود را در قالبهای تاثیرگذار به مشتریان ارایه دهد که البته بر نظام بانکی نیز تاثیرگذار خواهد بود.
هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!