نشست هم اندیشی اتاق های سه گانه تجاری استان تهران در شانزدهم بهمن ماه در اتاق تعاون استان تهران برگزار شد
به گزارش نوپیام، مهندس محمد خانبلوکی ریاست اتاق تعاون استان تهران ضمن عرض تبریک به مناسبت دهه فجر گفت: در ابتدا اتاق های تهران هر کدام به تنهایی عمل می کردند و ما تصمیم گرفتیم یک واحد شویم و بتوانیم در بخش های غیردولتی حرفی برای گفتن داشته باشیم و این هدف گذاری با همکاری یکدیگر برای رفع مشکلات است.
وی ادامه داد: ایجاد دبیرخانه مشترک با توجه به روند جلسه با هماهنگی و به طور مستمر از اهداف این نشست است.
رییس اتاق تعاون استان تهران تاکید کرد: رفع مشکلات ارباب رجوع چه در طبقه اصناف چه طبقات بازرگانی از اهداف دیگر این گردهمایی بوده است.
حمید قاسمی معاونت امور پشتیبانی و توسعه اقتصادی و بین المللی در این نشست خاطرنشان کرد: جا دارد از جناب مهندس خانبلوکی من باب انعقاد این فکر برای همبستگی سه اتاق که زمان زیادی از آن نمی گذرد تشکری داشته باشم و یادآور شوم که در مسائل شورای بورسی,پولی و بانکی آن هماهنگی لازم که باید باشد وجود ندارد.
معاونت امور پشتیبانی و توسعه اقتصادی و بین المللی, وحدت در اجرای این نشست را مهم برشمرد و گفت: وحدت و ید واحد از امروز شکل وشمایل دیگری خواهد گرفت و لازمه امر این است سه پارلمان غیردولتی ید واحدی در مقابل موانع و مشکلات در مسیر تجارت و کسب و کار کشور باشند که در نهایت به انعقاد تقاهم نامه ختم شود.
قاسمی تصریح کرد: این اقدام در راستای تکمیل زنجیره های اجرای قانون اصل ۴۴ قانون اساسی و رهنمود های مقام معظم رهبری در این راستا است.

وی ادامه داد:برون سپاری تشکل های مردمی و مشورت و رهنمودهای آنان به نظرات متحد و یگانه بستگی دارد.
وی افزود: دبیرخانه شورای همکاری مشترک با هدف رفع مشکلات ارباب رجوع ها در آغاز دهه فجر بسیار مبارک است.
دکتر محمود نجفی عرب رئیس اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد : حرکت ما و این نشست در سال پیشرو امید است بتواند فضای منحصری برای حل مشکلات و تورم در حوزه اقتصاد باشد.
وی ادامه داد: از ابتکاری که همکاران در اتاق تعاون و اتاق اصناف ترتیب اثر دادند به سهم خودم سپاسگزارم و همیشه برای من جای سوال بود که چرا همکاری های مشترکی بین سه اتاق وجود ندارد که خوشبختانه دوستان پیش قدم شدند.
نجفی عرب تاکید کرد: مهمترین وظایف سه اتاق تعامل با حاکمیت است که این همکاری از امروز شکل بهتری گرفته است که انشالله به توسعه سفره مردم و رفع مشکلات ناشی از تورم ختم شود.


وی به انتخابات پیش رو اشاره کرد وگفت: انتخابات مجلس را پیش رو داریم و نقش مجلس در راهبری حکومتی و نظام اقتصادی سیاسی اجتماعی کشور اهمیت دارد و یکی از دستاوردهای این جلسه ما, کمک به مشارکت بیشتر مردم در انتخابات است که بسیار نقش انتخابات مجلس نقش حیاتی است.
دکتر حمیدرضا رستگار رئیس امور اتاق اصناف تهران از دیگر سخنرانان این نشست افزود: آن چیزی که در قانون اساسی در مسئله اقتصاد مطرح شده است این بوده که سه اتاق مورد تاکید قانونگذار بوده است یعنی این سه اتاق مردمی ترین تشکل های مردم نهاد و غیردولتی هستند.
وی ادامه داد: مستقل از بودجه های دولتی به معنای واقعی یعنی مزیت بالقوه اجتماعی که شاید در کشورهای دیگر نباشد.

رستگار تصریح کرد:هدف از این جلسه تقویت و توسعه همکارهای سه جانبه اتاق ها است و امیدوارم منافع همکاران در سه اتاق پیگیری شود.
وی خاطرنشان کرد: حقیقت این است شاید همکاری های این سه اتاق پراکنده بوده اما انسجام نداشته است و این در حالی است که هر سه اتاق می بایست روی موضوعات مشترک اتفاق نظر داشته باشند.
رییس امور اتاق اصناف تهران خاطرنشان کرد: نیمی از رویدادهای اقتصادی در تهران رقم میخورد و این نیاز به توجه است و رفع موانع برای کسب و کار و ایجاد شرایط مطلوب و رفع موضوعاتی که بعضا باعث اخلال در نظام اقتصادی می شود را میتوان توجه کرد.
خاطره استاد رضایی معاونت امور تعاون و اتحادیه در ابتدای این جلسه ضمن خیرمقدم و تبریک به مناسبت دهه فجر اظهار داشت: امیدوارم این نشست به عنوان اولین نشست رسمی این اتحاد ملی مردمی واقعا در عمل به غایت خودش خبررسانی مناسب داشته باشد و در آستانه مسیری قرار بگیریم که همه به اتفاق هم در قالب تعاون ,تعامل و تبادل و انتشار خدمت گام های موثری برداریم.
وی تصریح کرد:امروز این جلسه پیرو جلسات مکرر که در حوزه های مختلف در سطح استان تهران در اجرای فرامین حضرت آقا برای مبحث هم افزایی بین تمامی جامعه مردمی اقتصاد تشکیل شده است و امید است با مساعدت و حمایت و شفقت که در هر سه اتاق شکل گرفته شاهد نشست پر خیر و برکت باشیم.
استاد رضایی تاکید کرد:در شش ماه اول اعلام نتیجه دبیرخانه به طور ملموس در یک تا سه فاز اولویت دار خواهد بود.
در پایان این نشست ، تفاهم نامه همکاری مشترک اتاق های سه گانه تهران با حضور اصحاب رسانه و سایر نمایندگان سه اتاق منعقد گردید.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 6 =