بدون شک امنیت غذایی و حصول درجه اطمینان دسترسی به غذا به حیات اقتصادی و سیاسی و بالاخره به حیات امنیتی کشورمرتبط است و در واقع حیات امنیتی وام دار امنیت غذایی است.

 

به گزارش نو پیام ، سید کاظم موسوی امنیت غذایی را تعریف نمود و گفت: در اجلاس جهانی غذا، اخرین تعریف امنیت غذایی یعنی همه مردم در تمامی ایام به غذایی کافی، سالم و مغذی دسترسی فیزیکی و اقتصادی داشته باشند و غذایی در دسترس، نیازهای یک رژیم تغذیه ای با ترجیحات آنان را برای یک زندگی فعال و سالم فراهم سازد.

وی افزایش جمعیت را با مصرف مواد غذایی و رشد 20 درصدی آن مرتبط دانست و گفت: با افزایش پیوسته جمعیت دنیا، نیاز به مواد غذایی روز به روز با سرعت زیادی در حال افزایش است و با وجود پیشرفت‌های قابل توجه در سه دهه اخیر، مصرف سالانه مواد غذایی در حدود 20 درصد افزایش یافته است.

نائب رئیس اول  کمیسیون  اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس برآوردهای موجود با 25 سال آینده باید مقدار تولید محصولات غذایی در کشورهای در حال توسعه 70 درصد بیشتر از تولید فعلی آن‌ها باشد تا بتوان همگام با جمعیت رو به رشد حرکت کنند و جوابگوی نیازهای آنان باشد.

موسوی در ادامه افزود: در همین رابطه کشورهای مختلف با ارائه راهکارهای متعدد سعی در بالا بردن امنیت غذایی جامعه خود دارند.

 

نماینده استان اردبیل مطرح کردند : امنیت غذایی به کشاورزی پایدار مرتبط می باشد که میبایست در استفاده از کود های شیمیایی و آفت کش های شیمیایی و همچنین باید قوانینی وضع شود که دلالان و واسطه ها که امروزه معشیت و اقتصاد خانواده های کشاورزان را تحت سیطره خود گرفته اند از ورود سموم آفت کش ها و کود های شیمیایی که تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی و تولید محصولات ارگانیک دارند جلوگیری شود که مانع از تولید محصولات با کیفیت میشود مدیریت شده و به این واسطه از تولید محصولات بی کیفیت برای صنایع تبدیلی ممانعت شود.

 

وی در پایان اظهار داشت: بدون شک امنیت غذایی و حصول درجه اطمینان دسترسی به غذا به حیات اقتصادی و سیاسی و بالاخره به حیات امنیتی کشورمرتبط است و در واقع حیات امنیتی وام دار امنیت غذایی است.

انتهای پیام/

 

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =