معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی از فعالیت‌های گسترده صنایع در منطقه آزاد انزلی خبر داد و گفت: حضور و فعالیت پر رنگ صنایع را در منطقه آزاد انزلی پیش بینی کردیم و صادرات با هدف ارزآوری را در دستور کار قرار دادیم.

به گزارش نوپیام به نقل از پول نیوز، وحید طالب پور در گفت و گو با خبرنگار خبرداری با اشاره به وجود ۱۶۴ بنگاه اقتصادی صنعتی فعال در منطقه آزاد انزلی گفت: از ۱۶۴ بنگاه اقتصادی فعال در منطقه آزاد انزلی ۱۱ شرکت دانش بنیان هستند.

وی از رویکرد صادرات محور صنایع حاضر در منطقه آزاد انزلی خبر داد و گفت: تعداد بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی فعال منطقه، صادرات محور هستند و این رویکرد به اندازه‌ای جدی است که صادرکننده نمونه مناطق آزاد در سال گذشته، از منطقه آزاد انزلی برگزیده شد.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی به اهمیت پیمان‌های خارجی در توسعه صنایع و اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: فرصت‌های خوبی برای کار با کشور‌های اوراسیا و سی.آی.اس فراهم شده است.

وی با اشاره به پیوستن ایران به پیمان شانگ‌های و تبعات موثر و مثبت آن گفت: اکنون ارتباطات خوبی با کشور چین وجود دارد و از سوی دیگر با روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و کشور‌های سی. آی. اس نیز ارتباطات خوبی داریم.

طالب پور با تاکید بر اینکه پیمان‌های خارجی فرصت‌های خوبی برای حوزه صنعت فراهم کرده گفت: پیمان‌های خارجی بخصوص در حوزه پردازش کالا، شرایط خوبی به وجود آورده و ظرفیت‌های خوبی فراهم شده، به نوعی که در منطقه آزاد می‌توان در حوزه صادرات مجدد فعالیت کرد.

وی به تشریح رویکرد صادرات مجدد پرداخت و گفت: اکنون بهترین شرایط فراهم است تا کالا‌های کشور‌های سی.آی.اس به ویژه روسیه را در منطقه آزاد انزلی پردازش کنیم و برای همسایگان بفرستیم تا نیازمندی‌های روسیه و کشور‌های اوراسیا را از منطقه آزاد انزلی تامین کنیم، اتفاقی که در حال انجام است و امیدواریم سرعت و رونق بیشتری بگیرد.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی از تنوع بنگاه‌های اقتصادی در حوزه‌های گوناگون در منطقه آزاد انزلی خبرداد و گفت: اکنون در زمینه صنایع برق، صنایع الکترونیک، صنایع غذایی، صنایع سلولوزی، صنایع زنجیره پتروشیمی و صنایع فلزی واحد‌های فعالی در منطقه آزاد انزلی داریم.

وی به تشریح رویکرد‌های جدی منطقه آزاد انزلی در توسعه صنایع و تولید پرداخت و گفت: اعتقاد و باور ما بر این است که صنعت در منطقه آزاد انزلی گسترش یابد و به همین دلیل در شهرک صنعتی جدید که شهرک صنعتی شماره ۳ نامگذاری شده، می‌توانیم واحد‌های جدیدی در سطح واحد‌های اس.ام.‌ای (واحد‌های کوچک و متوسط) ایجاد کنیم، زیرا این واحد‌ها می‌توانند تولیدات پیچیده‌ای را به سرعت انجام دهند و بتوانند صادرات قابل توجهی را به ارزش دلاری انجام دهند.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + چهار =