مسعود رنجبریان مدیر عامل شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران ضمن بیان این مطلب گفت: شهربان با هدف ایجاد و استقرار انضباط شهری تاسیس شد که پرسنل اجرایی شرکت متشکل از نیروهای شهربان، حریم بان و معبر بان است.
وی ادامه داد: نیروهای اجرایی بر اساس گستره وسعت و حریم مناطق ۲۲ گانه شهر تهران تقسیم و در حال خدمت رسانی به شهروندان هستند.

مدیرعامل شرکت شهربان اظهار کرد: طبق ابلاغیه شهردار تهران در راستای ناحیه محوری، شهرداران نواحی مسئولیت تمامی محدوده سرزمینی مربوط به ناحیه را به عهده دار هستند.

رنجبریان با اشاره به مناطق دارای حریم افزود: 11 منطقه پایتخت دارای حریم هستند که علاوه بر اکیب های معبر بان و شهربان اکیپ‌های حریم بان نیز در آنها مستقرند.

وی با اشاره به پدیده بساط گستری در شهرها یادآوری کرد: موضوع بساط گستری یک سری مشکلات برای شهروندان و معابر در سطح شهر به وجود می‌آورد که بر اساس بررسی های به عمل آمده ۱۹ مرکز اصلی بساط گستری در سطح پایتخت شناسایی شده که مطابق قانون ۵۵ شهرداری ها اکیپ های معبر بان نسبت به رفع سد معبر اقدام می کنند و طبق نظرات حاکمیتی این افراد( بساط گستران) درحال ساماندهی هستند

وی ساماندهی بساط گستران را از موضوع های مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: متولی اصلی در بحث ساماندهی بساط گستران شرکت ساماندهی مشاغل است و شرکت شهربان صرفا مجری اقدامات در راستای انضباط شهری است.

وی افزود: بر اساس جلسات متعدد مقرر شد تا شرکت ساماندهی سامانه و اپلیکیشنی را آماده کند تا عزیزانی که قصد فعالیت و کسب و کار در این راستا دارند بدون هیچ مشکلی با ثبت نام در این سامانه نسبت به ساماندهی آنان اقدامات لازم صورت پذیرد.

مدیرعامل شرکت شهربان ادامه داد: تمامی اقدامات این شرکت بر مبنای سرمایه انسانی است که در آن مشغول به خدمت هستند و ما به دنبال ایجاد بستری مناسب برای فعالیت این عزیزان هستیم تا بر پایه آیین نامه تنظیمی بر اساس عدالت سطح بندی، جابجایی و ارتقای آنان انجام شود، همچنین در سال جاری به دنبال ارتقاء وضعیت معیشتی پرسنل با دریافت تسهیلات مختلف از شهرداری برای آن‌ها هستیم و در خصوص امنیت شغلی آنان به دنبال اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و تصویب آن هستیم.

مدیرعامل شرکت شهربان شهرداری تهران در ادامه این گفتگو با اشاره به اهمیت حفظ و حراست از حریم شهر تهران گفت: در حریم ذینفعان متفاوت، دوایر و مراکز مختلف تاثیرگذار، سیاست‌گذار و برنامه ریز وجود دارند همچون( جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، بخشداری، دهیاری و ….) که شهرداری های یازده گانه ای که دارای حریم هستند می بایستی از حریم در برابر ساخت و سازهای غیر مجاز صیانت کنند.

رنجبریان تاکید کرد: متاسفانه در حال حاضر یک تمرکز و تجمیع جایگاه سیاستگذاری به صورت متمرکز در حریم وجود ندارد و از طرف دیگر قوانین ناسخ و منسوخ بسیار ی نیز در این زمینه وجود دارد که باید در این راستا تنقیح و یکپارچگی قوانین صورت پذیرد تا بتوان مشکلات حریم را به درستی مرتفع کرد.

مدیرعامل شرکت شهربان با اشاره به وجود نهادهای متعدد در حریم ادامه داد: متاسفانه با توجه به وجود مراکز و نهادهای سیاستگذار متعدد در حریم یکسری سودجو نیز از این موضوع سوءاستفاده می‌کنند چرا که هر کدام از این نهاد ها می توانند مجوزهایی را صادر کنند که موجب آشفتگی در ساخت و ساز چه در داخل و چه در خارج بافت روستا شوند که در کنار اینها ساخت و سازهای غیر مجاز زمین خواری و… صورت می گیرد.

رنجبریان در قسمت دیگری از این گفتگو با اشاره به جایگاه و اهمیت هوشمند سازی در راستای بهره وری هر چه بیشتر و بهتر اقدامات شرکت شهربان خاطرنشان کرد: یکی از راه ها برای بالا بردن بهره وری داشتن دوربین های نظارتی (بر روی لباس و خودرو) همراه نیروهای شرکت است که این طرح آماده و پس از دریافت مجوزهای لازم در دو ناحیه به صورت پایلوت اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران تاکید کرد: در حریم استفاده از دوربین های ثابت خیلی نمی تواند راهگشا باشد و در این خصوص قصد استفاده و بهره برداری از دوربین های هلی شات را داریم که این مهم نیز پس از بررسی و دریافت مجوزهای لازم از مراکز ذیصلاح از این فناوری برای صیانت و رصد برخط و آنلاین حریم استفاده خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اهمیت مدیریت هوشمند می توانیم در بخش های از حریم در مناطق مختلف با استقرار گیت های نظارتی حریم و نصب دوربین های پلاک خوان به راحتی خودروهایی که در این مناطق تردد و مصالح جابجا می‌کنند را رصد کرد.

رنجبریان در ادامه نیاز به یک بستر مناسب در زمینه هوشمندسازی از موضوع های بسیار حساس و مهم بر شمرد و یادآوری کرد: در حال حاضر سامانه جامع شهربان وجود دارد ولی باید به روز رسانی و ارتقا پیدا کند تا بتوان اطلاعات موجود را به صورت برخط و آنلاین بر روی آن بارگذاری کرد که با اتصال به سامانه ناحیه محوری در مناطق می توان بسیاری از مشکلات را به راحتی حل کرد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت یکپارچگی مدیریت و پرهیز از کارهای جزیره‌ای افزود: با اجرای طرح پایلوت استفاده از دوربین و تهیه فیلم از ساخت و سازها در یکی از نواحی منطقه ۲ توسط عوامل شرکت شهربان، استفاده آن اطلاعات توسط ناحیه و سامانه ناحیه محوری، شهرداران و دیگر عوامل نواحی می توانند اقدامات لازم را در لحظه به عمل آورند.

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم بان هوشمند سازی را در اولویت اقدامات این شرکت برشمرد و اظهار کرد: موضوعات مختلف در هوشمند سازی می تواند همانند یک بازوی قوی برای رسیدن به اهداف عالیه در این شرکت عمل کند.

رنجبریان در پایان با اشاره به اقدامات زیرساختی در شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران گفت: شرکت شهربان از گذشته تا کنون به صورت یک شرکت اجرایی و عملیاتی عمل کرده است و با توجه به رویکرد جدید جهت علمی کردن شرکت در حال تهیه و تدوین دستورالعمل و آیین نامه های جدید و به روز برای اقدامات شرکت هستیم تا این شرکت را از یک مجموعه صرفاً اجرایی به مجموعه ای علمی، ضابطه مند و هدفمند تبدیل کنیم.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =