محمدحسین کرامت با اشاره به اینکه بخش تعاون در تحقق شعار سال که جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده، می‌تواند کمک فراوانی به این بخش کند، گفت: از جمله این حمایت‌ها می‌توان به بهره‌مندی از ظرفیت‌های بالقوه‌ی موجود در این بخش اشاره کرد.

به گزارش نوپیام، وی بخش تعاون را یکی از مهمترین و کاربردی‌ترین تشکل‌های موجود در جامعه عنوان کرد و گفت: یکی از مردمی‌ترین تشکل‌های موجود در حوزه اقتصاد که سهم ۲۵ درصدی در اقتصاد را دارد، بخش تعاون است.

وی با تاکید بر اینکه باید از تمامی ظرفیت‌های این بخش بهره‌مند بود، اظهار داشت: بخش‌های تولید، توزیع، حمل‌ونقل، بخش‌های اعتباری، تامین نیاز و همچنین بخش مسکن و بخش‌های مختلف دیگر از جمله ظرفیت‌های موجودی است که می‌توان در بخش تعاونی‌های آموزش‌محور و صادرات‌محور از آن‌ها استفاده کرد.

کرامت همچنین عوامل موثر در بالا بردن سهم تعاون در حوزه بین‌الملل را صادرات عنوان کرد و گفت: لازمه این کار این است که تعاونی‌های تولیدی، کالاهای خود را صادرات‌محور تولید کرده و نقش اتاق تعاون در این خصوص نیز می‌تواند به صورت نظارت و اجرا، مثمر ثمر باشد.

عضو بازرسان اتاق تعاون استان تهران در ادامه، افزود: اتاق تعاون با استفاده از بازوی اجرایی خود می‌تواند ظرفیت‌های موجود را شناسایی کرده و دولت نیز باید با استفاده از این ظرفیت‌ها، سهم تعاون را در اقتصاد بالا ببرد.

وی نقش مردم در شکوفایی بخش تعاون را انکار ناپذیر عنوان کرد و گفت: هدف بخش تعاون، تجمیع سرمایه‌های خرد و به‌کار بردن آن‌ها در طرح‌های کلان خواهد بود و هر فردی می‌تواند با اندک بودجه‌ای، سهم خوبی را در این بخش از آن خود کرده و مردم می‌توانند به ترویج و توسعه بخش تعاون کمک فراوانی کنند.

وی در پایان، گفت: امیدواریم با ورود به سال جدید و انگیزه فراوانی که در این بخش وجود دارد، بتوانیم قدم‌های مثبتی را در حمایت از بخش تعاون برداشته و اتحادیه‌ها نیز نقش پر رنگ‌تری در این حوزه ایفا کنند.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =