در سومین اجلاس بین المللی مدیریت استراتژیک در حوزه کسب و کار، کارآفرینی و توسعه اقتصادی تأکید شد؛ 95 درصد اقتصاد ما خرد و سنتی است.

سومین اجلاس بین المللی مدیریت استراتژیک در حوزه کسب و کار، کارآفرینی و توسعه اقتصادی یکم مرداد 1401 با حضور کارآفرینان و مدیران بنگاه های اقتصادی، به همت موسسه فرهنگی و هنری « عصرگفتگوی قلم » ، در مرکز همایش های بین المللی صداوسیما برگزار شد.

امنیت در سرمایه گذاری به توسعه کسب و کارها کمک می کند

به گزارش پایگاه خبری نوپیام ، در این اجلاس داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتای تهران به موضوع فرصت ها و چالش ها پیش روی کسب و کارهای نوین در حوزه فناوری و استارتاپ ها پرداخت و گفت: ورود فناوری به حوزه کسب و کارها موجب افزایش سرعت، دقت و هزینه ها شد و در این میان مهمترین نقاط ضعف کسب و کارهای نوین آسیب پذیر بودن آنهاست.

وی ادامه داد : قانون جرایم سایبری از سال 1390 در پلیس فتا شروع به کار کرده است، از نظر امنیتی و پلیسی، ما در حوزه کسب و کارها با چالش های قانونی، فرآیندی و فنی روبرو هستیم، متأسفانه قوانین موجود در کشور ما چابکی لازم را بر کسب و کارها ندارند، متأسفانه در برخی حوزه ها مانند رمز ارزها سکوت قانونی داریم و مجوز لازم را برای ممانعت از آن نداریم.

رئیس پلیس فتای تهران خاطرنشان کرد : یکی از موضوعات در حوزه کسب و کارها بحث احراز هویت است ما قانونی مشخصی و برای ارایه خدمات نداریم تا فرد یا سازمانی به
حریم خصوصی افراد بدون اطلاع آنان دسترس نداشته باشد، وقتی اطلاعات مشتریان در معرض خطر قرار می گیرد قانونی راجع به آن وجود ندارد.

معظمی گودرزی با اشاره به اینکه یکی از مباحث چالشی در توسعه کسب و کارها وجود مدیران سنتی است که اطلاعات لازم در حوزه کسب و کارها نوین را ندارند افزود: در حوزه دانش سایبری برخی مجوزها، مانع توسعه برخی کسب و کارها شده است، امنیت در سرمایه گذاری به توسعه کسب و کارها کمک می کند و مانع سرقت اطلاعات می شود چرا که ما همه روزه با پرونده هایی روبرو هستیم که افراد وسازمان وارد حریم خصوصی افراد شده اند.

100 هزار میلیارد تومان بودجه در اختیار مجموعه های کارآفرین و تولیدکنندگان قرار می گیرد.

در ادامه این اجلاس شهباز حسن پور بیگلری رئیس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه براساس اصل 44 قانون اساسی که یکی از مترقی ترین قوانین در کشورمان است می بایست کارها را به مردم واگذار کرد افزود: تمامی دولت ها در جمهوری اسلامی در بحث اقتصادی نارکارآمد بوده اند و تنها در هشت سال دفاع مقدس که مردم دفاع از خاک مقدس کشورمان به عهده داشتند از آن حراست کرده و مظلومیت خود را به گوش جهانیان رساندند.

وی ادامه داد : برای اولین بار در تاریخ مجلس شورای اسلامی اجلاس اصناف را برگزار کردیم و در آن بدون واسطه مشکلات اصناف را مطرح کردیم، رئیس مجلس شورای اسلامی در برنامه هفتم توسعه بحث اصناف را مورد اهمیت قرار داده است (کارآفرینی کارگاه های کوچک و زود بازده) و پیش بینی شده 100 هزار میلیارد تومان بودجه در اختیار مجموعه های کارآفرین و تولیدکنندگان قرار بگیرد تا سرو سامان پیدا کند.

شکوفایی اقتصادی و معیشت مردم در گروه برداشتن موانع مجوزهای کسب وکار است
محمدرضا دشتی اردکانی رئیس فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی و رئیس مجمع نمایندگان استان یزد هم در این اجلاس با تأکید بر اینکه برنامه هفتم توسعه را به گونه ای تنظیم کنید تا همه نقطه نظرات اصناف در آن باشد گفت: در حال حاضر برنامه هفتم توسعه را پیش رو داریم و سایت مجلس آماده دریافت تمامی نقطه نظرات مردم و کارآفرینان و اصناف می باشد، اصل 44 قانون اساسی می گوید کار را به دست مردم بسپارید اما دولت ها تاکنون هیچ اعتقادی به آن نداشته اند.

وی افزود: مقام معظم رهبری بارها تأکید کردند تنها راه برون رفت از مشکلات اقصادی کشور واگذاری امور به بخش خصوصی است اما هم چنان شعار می دهیم و به آن عمل نمی کنیم، اگر موانع مجوزهای کسب وکار در کشور برداشته شود شاهد شکوفایی اقتصادی و معیشت مردم خواهیم بود.

95 درصد اقتصاد ما خرد و سنتی است
حسین اسدی دبیر اجرایی اتاق اصناف تهران نیز در این اجلاس با اشاره به اینکه 3200 بنگاه اقتصادی در کشور داریم افزود : بیش از 45 درصد بنگاه های اقتصادی کشور در حوزه تولیدات فنی مشغول فعالیت هستند و 60 درصد هم در شبکه توزیع و خدمات فعالند، دولت هر ساله تلاش می کند تعداد قابل توجهی شغل ایجاد کند، دولت هیچ گونه سرمایه گذاری برای استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی ندارد.

وی ادامه داد: بخش خصوصی قادر است سهمی زیادی از اشتغال کشور را ایجاد کند که به دلیل عدم برنامه ریزی دولت در حوزه آی.تی و علوم اقتصاد مغفول مانده است.
وی تأکید کرد : 95 درصد اقتصاد ما خرد و سنتی است، ما در حوزه توزیع کالا بسیار کند

حرکت کرده ایم و موجب شده توسعه اقتصادی رخ ندهد، اگر قرار است در بخش خصوصی اثرگذاری رخ دهد دولت می بایست قوانینی که پشتوانه اجرایی دارد را ایجاد کند.
دبیر اجرایی اتاق اصناف تهران بزرگترین موانع در اقتصاد خرد را عدم رقابت، هزینه های بالای توزیع کالا در بازارهای هدف دانست و گفت : ما سالانه در کشور 4 میلیارد گل شاخه بریده تولید می کنیم و یکی از مشکلات ما در این حوزه، بسته بندی نامناسب گل و گیاه و مشکل حمل و نقل و ترانزیت آن است که لازمه اش بسته بندی و انتقال حرفه ای است، با ابراز تأسف سالانه 50 درصد در این حوزه پرت محصول اتفاق می افتد.

وی افزود: ما یک ظرفیت بزرگ اقتصادی داریم و آن هم بخش خصوصی است که روی آن نه پژوهش شده و نه کار اقتصادی که در آن کارآفرین رشته خاص و مورد علاقه خود را بیابد در آن فعالیت کند و خود را محک زده و در آن پیشرفت کند ، از فعالان اقتصادی می خواهم تا یک سامانه ای را ایجاد کنند تا تمامی کسب و کارهای کشور در آن اطلاعات، نیازها و ظرفیت های کاربردی شان را در اختیار ما قرار دهند و همه بتوانند از آن بهره مند شوند.

گفتنی است در پایان این اجلاس ، با اهدای لوح و تقدیرنامه ، از برگزیدگان تجلیل بعمل آمد.

 

 

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + شش =