نماینده ماکو در مجلس شورای اسلامی از جذابیت‌های گسترده منطقه آزاد ماکو خبر داد و گفت: با وجود ظرفیت‌های بی نظیر ماکو، بدلیل ضعف اطلاع رسانی و تبلیغات، مردم از این ظرفیت‌ها خبر ندارند.

به گزارش نوپیام به نقل از پول نیوز، محمد علیپور رحمتی جدی‌ترین چالش منطقه آزاد ماکو را ضعف تبلیغات و اطلاع رسانی دانست و گفت: منطقه آزاد ماکو به اندازه کافی جاذبه‌های فراوان در زمینه‌های گردشگری، صنعتی، تجاری، کشاورزی، تاریخی، آثار باستانی و… دارد، اما به دلیل آنکه اطلاع رسانی مناسبی صورت نگرفته، با چالش جدی جذب گردشگر و سرمایه گذار روبرو هستیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه منطقه آزاد ماکو مدیرعامل فعال و توانمندی دارد گفت: آقای گروسی درک درستی از ظرفیت‌های منطقه آزاد ماکو دارد و از سوی دیگر تسلط خوبی در زمینه تبلیغات و رسانه دارد، به همین دلیل در زمینه معرفی منطقه آزاد به خوبی عمل می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به ظرفیت منطقه آزاد ماکو، اطلاع رسانی و تبلیغات باید بسیار بیشتر از این‌ها صورت بگیرد گفت: به دلیل اهمیتی که تبلیغات و رسانه دارد، به عنوان نماینده مردم ماکو، در کنار مدیریت منطقه آزاد با تمام توان به اطلاع رسانی همت می‌کنم.

علیپور با اعلام اینکه قدیمی‌ترین کلیسای ایران در منطقه آزاد ماکو قرار دارد گفت: امروزه شاهد رونق گردشگری زیارتی و دینی در سراسر جهان هستیم، به نوعی که عربستان به واسطه داشتن مکه و مدینه یا عراق به واسطه داشتن بارگاه ائمه، با استقبال قابل توجه زایران روبرو می‌شود، به همین دلیل برای کلیسای تاریخی ماکو می‌تواند جذب گردشگر خوبی داشته باشد.

نماینده ماکو در مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش که به راستی چند درصد مردم از وجود کلیسای تاریخی با قدمت دیرینه در ماکو خبر دارند گفت: با وجود ضعف اطلاع رسانی، بسیاری از ارامنه برای بازدید از کلیسای تاریخی ماکو به این منطقه سفر می‌کنند.

جذابیت های منطقه آزاد ماکو در فربانگاه ضعف اطلاع رسانی

وی با تاکید بر اینکه کلیسای تاریخی ماکو نه تنها برای ارامنه بلکه برای دیگر ادیان نیز جاذبه گردشگری دارد گفت: نام کلیسای تاریخی ماکو، مریم مقدس است که با نام “زور زور” شهرت یافته و در نزدیکی شهر ماکو در کنار روستایی به نام بارون وجود دارد. این بنا در دهانه دره‌ای قرار دارد که رودخانه زنگی مار از آن می‌گذرد.

نماینده ماکو در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جاذبه‌های گردشگری منطقه آزاد ماکو برای رونق این منطقه در آینده بسیار ایده‌آل است گفت: فقط باید به مردم آگاهی بدهیم و شک نداریم که اگر مردم از جذابیت‌های ماکو با خبر شوند، همچون کیش یا قشم، جذب منطقه آزاد ماکو می‌شوند.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =