نماینده انزلی در مجلس شورای اسلامی از ظرفیت‌های منطقه آزاد انزلی در بخش تولید خبر داد و گفت: با جدیت بحث تولید صادرات محور را دنبال می‌کنیم.

به گزارش نوپیام به نقل از پول نیوز، احمد دنیا مالی از فعالیت‌های گسترده‌ای که در منطقه آزاد انزلی صورت می‌گیرد، خبر داد و گفت: خوشبختانه در منطقه آزاد انزلی اقدامات قابل توجهی صورت گرفته که هر کدام می‌تواند تاثیرات بسزایی در رشد اقتصادی منطقه و کشور داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های منطقه آزاد انزلی بسیار بیشتر از این است گفت: با توجه به احداث دو شهر صنعتی که شهر صنعتی سوم نیز در حالی فعال شدن است، فکر می‌کنم منطقه آزاد انزلی باید بیشتر در حوزه صنعت فعال بشود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به سرمایه گذاری‌های قابل توجهی که در عرصه تولید و صنعت منطقه آزاد انزلی صورت گرفته گفت: باتوجه به کار‌هایی که در زمینه کار‌های زیربنایی انجام شده، آینده قابل توجهی را می‌توان پیش بینی کرد.

وی از اقدامات قابل توجهی به خصوص در حوزه صنعت در منطقه آزاد انزلی خبر داد و گفت: بتازگی شهر صنعتی شماره سه در مسیر راه اندازی قرار گرفته که در این زمینه کار‌های اجرایی و زیربنایی آن شروع شده است.

دنیا مالی با اعلام اینکه شهر صنعتی شماره ۳ منطقه آزاد انزلی در یک منطقه سه هکتاری ایجاد می‌شود گفت: بر اساس مصوبات دولت و اختیاری که مجلس به منطقه آزاد داده، احداث شهر صنعتی شماره ۳ در حال احداث است.

وی با اشاره به اینکه در هر حوزه تقسیمات کشوری و شهرستان بندر انزلی، اختیار با دولت است گفت: دولت می‌تواند بعضی از زمین‌ها و مناطق را به‌صورت خاص برای مناطق آزاد یا محدوده‌های گمرکی تعریف کند که یکی از آن موارد، اختصاص زمین سه هکتاری برای احداث منطقه آزاد انزلی است.

نماینده انزلی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه توسعه منطقه آزاد انزلی باید با جدیت در دستور کار قرار داشته باشد گفت: به هیچ عنوان قرار نیست این ظرفیت بزرگ برای مردم بندر انزلی، استان گیلان و کشور تضعیف شود، به همین دلیل با جدیت پیگیر رفع مشکلات و توسعه منطقه آزاد انزلی هستیم.

دنیا مالی با تاکید بر اینکه چیزی که ما پیگیری می‌کنیم، توسعه ترانزیت و توسعه صادرات است گفت: در شرایط کنونی و با توجه به ظرفیت‌های موجود، صادرات صنعتی را در دستور کار قرار داده ایم و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت بازار کشور‌های همسایه نهایت استفاده را ببریم تا هم باعث رونق تولید و ارزآوری بشود و هم اشتغال و رونق اقتصادی داخلی رقم بخورد.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =