بانک صادرات تسهیلات ویژه ای تعیین کرده تا دارندگان سپهر کارت بتوانند قدرت پول نقد را به دیگران منتقل کنند.

به گزارش نوپیام به نقل از پول نیوز، انتقال وجه یکی از مهمترین چالش‌ها در نظام پولی و بانکی است. انتقال وجه از گذشته‌های دور یکی از چالش‌های جدی بوده، زیرا محدودیت‌های بسیاری برای انتقال وجود داشت. انتقال وجه در گذشته نیازمند حضور در بانک و انجام مراحل وقت گیر بانکی بود. برای انتقال وجه می‌بایست به ابزار‌های گوناگون متوسل شد. اینکه دارنده حساب باید در بانک حضور یابد، فیش‌های انتقال را پر کند و پس از طی مراحل اداری، پول به حساب یک فرد دیگر منتقل شود. البته ابزار‌های دیگری همچون چک، سفته، برات و دیگر اسناد مالی نیز برای انتقال وجه وجود دارد که هر کدام چالش‌های خاص خودش را دارد.

ورود کارت بانک

از آنجا که فناوری به کمک نظام پولی و بانکی آمد، انتقال وجه از طریق کارت بانکی میسر شد. بدین معنا که فرد می‌بایست کارت بانکی را به عابر بانک ببرد و از طریق وارد کردن رمز، مبلغ مورد نظر را به حساب فرد منتقل کند. این مساله نیز چالش‌های خاص خودش را داشت و مراجعه به بانک این بار به عابر بانک، چالش اصلی این مساله بود.

همراه بانک

به مرور زمان، همراه بانک تعریف شد. همراه بانک یکی از جدی‌ترین و تاثیرگذار‌ترین روش‌های انتقال پول شد. در این روش نیازی به مراجعه به عابر بانک یا داشتن عابر بانک نبود، بلکه فرد با فعال کردن همراه بانک در گوشی همراه خود، می‌توانست و می‌تواند نسبت به انجام عملیات بانکی از پرداخت قبض تا انتقال وجه و بسیاری موارد دیگر را انجام دهد.

نیاز به دریافت پول نقد

یکی از مهمترین مواردی که بشدت مطرح می‌شود، نیاز به پول نقد است. امروزه انتقال وجه یک بخش مساله است، اما نیاز به وجه نقد یکی دیگر از مشکلات است. بدلیل آنکه انتقال وجه محاسبه و دریافت مالیات را بدنبال دارد، بسیاری از صنوف و مشاغل رغبتی به انتقال وجه با کارت بانکی را ندارند و درخواست پول نقد می‌کنند، این رویکرد باعث شده تا داشتن پول نقد به یک امر ضروری تبدیل شود. اما در بسیاری از موارد که فرد کارتی همراه ندارد یا کارت بانکی با مشکل رو به رو شده، دریافت پول نقد به چالشی جدی تبدیل می‌شود.

دریافت پول بدون کارت

بانک صادرات نسبت به این مهم چاره اندیشی کرده به نوعی که دارندگان سپهرکارت بانک صادرات ایران می‌توانند مجوز برداشت وجه نقد بدون کارت از دستگاه‌های خودپرداز این بانک را به آسانی برای دیگران ارسال کنند. بدین ترتیب افراد ذی‌نفع با دریافت این مجوز در قالب رمز و پیامک خواهند توانست بدون کارت از خودپرداز‌ها پول نقد بگیرند.

روش دریافت پول

پس از چاره اندیشی و برنامه ریزی صورت گرفته، مشتریان و دارندگان سپهرکارت‌های بانک صادرات ایران می‌توانند با مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز این بانک و انتخاب گزینه «دریافت وجه»، سپس انتخاب گزینه «مجوز برداشت به شخص دیگر» و وارد کردن شماره تلفن همراه شخص مورد نظر، میزان مبلغ را تعیین کنند. «رمز برداشت» ١٠ رقمی و مبلغ تعیین شده به صورت پیامک برای شخص مورد نظر ارسال خواهد شد. همزمان «کد برداشت» ١٣ رقمی هم توسط خودپرداز به دارنده کارت اعلام می‌شود که دارنده کارت می‌تواند آن را به شخص ذی‌نفع اعلام کند.

مراجعه به هر خودپرداز

در این شرایط هیچ محدودیتی وجود برای مراجعه به خودپرداز مشخصی وجود ندارد و فرد می‌تواند با مراجعه به نزدیک‌ترین خودپرداز بانک صادرات، نسبت به دریافت وجه اقدام کند. به عبارت بهتر شخص ذی‌نفع برای دریافت وجه نقد می‌تواند به یکی از خودپرداز‌های بانک صادرات ایران مراجعه کرده و بدون وارد کردن کارت، با فشار دکمه ثبت و انتخاب گزینه «خدمات بدون کارت» و منوی «دریافت وجه» و درج «رمز برداشت» و «کد برداشت» مبلغ مورد نظر را دریافت کند. چنانچه ذی‌نفع در مدت زمان مقرر وجه مورد نظر را دریافت نکند، مبلغ مربوطه در پایان موعد اعتبار به حساب مبدأ باز می‌گردد.

اقدام با همراه بانک

برای آنکه قدرت داشتن پول نقد به فرد دیگری منتقل شود، نیازی به مراجعه به عابر بانک نیست و مشتریان بانک صادرات ایران می‌توانند با استفاده از نرم‌افزار همراه‌بانک و انتخاب گزینه «عملیات کارت»، کارت مورد نظر را انتخاب و از طریق زیرمنوی «برداشت از خودپرداز»، مجوز دریافت وجه بدون نیاز به کارت را برای شخص دیگر صادر کنند. برای این منظور پس از انتخاب گزینه «برداشت از خودپرداز» و درج شماره تلفن همراه شخص ذی‌نفع، «رمز برداشت» ١٠ رقمی به ذی‌نفع پیامک خواهد شد. «کد برداشت» ١٣ رقمی نمایش داده شده برای دارنده کارت بانک صادرات ایران (مشتری) نیز توسط وی برای ذی‌نفع ارسال می‌شود.

ظرفیت اینترنت بانک

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توان امکان برداشت پول را به دیگری منتقل کرد، استفاده از اینترنت بانک است. بدین صورت که استفاده‌کنندگان از اینترنت‌بانک صادرات ایران برای صدور این مجوز در بستر اینترنت‌بانک، از طریق منوی عملیات کارت و انتخاب کارت، با درج شماره تلفن همراه ذی‌نفع، کد cvv٢ و ثبت تاریخ انقضای کارت، امکان ارسال «رمز برداشت» ١٠ رقمی برای ذی‌نفع را خواهند داشت و همزمان با دریافت «کد برداشت» ١٣ رقمی از اینترنت‌بانک و ارسال آن برای ذی‌نفع، شرایط دریافت وجه نقد بدون کارت از خودپرداز‌های بانک صادرات ایران برایشان فراهم می‌شود.

امکان انتقال پول با هر روش ممکن

بانک صادرات با امکان فعال کردن با سه روش ممکن، حق انتخاب را به دارندگان حساب سپهر بانک صادرات داده است. البته سقف برداشت وجه نقد بدون کارت از خودپرداز‌های بانک صادرات ایران دو میلیون ریال است که «کد برداشت» و «رمز برداشت» ارسال شده تا ساعت ٢٤ همان روز اعتبار دارد.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − پنج =