دکتر سالم چیگل ،یکی از حامیان در سایه ورزش ایران با بیان اینکه ایران به لحاظ قابلیت چهار فصل بودن و داشتن آب و هوای مناسب برای هر فصل ، جزو کشورهای مهم برای بسیاری از فعالیت ها از جمله برپایی کمپ ها و اردوهای ورزشی محسوب می شود از احداث چهار کمپ ورزشی فوتبال در چهارنقطه محروم کشور خبر داد و معتقد است که برای احداث آنها به راحتی می توانیم سرمایه گذاران خارجی و به ویژه سرمایه گذاران کشورهای حوزه خلیج فارس را جذب کنیم.

دکتر سالم چیگل با اعلام‌ خبر فوق افزود:
در حال حاضر اقدامات لازم برای احداث اولین کمپ در یکی از مناطق محروم استان ایلام آغاز شده و قرارداد آن منعقد شده است.

وی با تاکید بر ظرفیت­های مغفول ورزش ایران در دیپلماسی اقتصادی و با بیان اینکه ورزش، یکی از بهترین و برنده ­ترین ابزار در دیپلماسی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است، اظهار کرد: توسعه ورزش کشور به دو بال تقویت مدیریت داخلی و توسعه دیپلماسی بین المللی نیاز دارد. از نظر من بازیکنان و ورزشکاران، بهترین سفیران یک کشور و بهترین مبلغ فرهنگ و اقتدار آن کشور محسوب می شوند . ورزش می‌تواند خلاهای زیادی را در حوزه بین الملل پر کند که با روش­های مرسوم نمی­ توان در آن موفق بود. ورزش یک علاقه­ مندی همه کس فهم و جهانی است. نیاز به زبان خاصی ندارد و خودش یک زبان عامه فهم هست. این ویژگی ورزش است که برای من دارای اهمیت است.

گفتنی است؛ دکتر سالم چیگل، هرچند بیشتر به عنوان یک فعال و حامی در سایه ورزش ایران شناخته شده، اما سابقه فعالیتش در دستگاه دیپلماسی کشور و نیز تجارت بین المللی، باعث شده که به ورزش دیدگاه متفاوتی را داشته باشد.

وی در ادامه با بیان‌ اینکه جغرافیا و آب و هوای ایران به گونه­ ای است که بهترین امکانات برای ایجاد اردوهای آمادگی در ورزش­های مختلف در آن وجود دارد گفت: با توجه به بررسی ها و تحقیقات تیم کارشناسی بنده، می توانم با قاطعیت بگویم که ایران به لحاظ چهار فصل بودن و داشتن آب و هوای مناسب جزو کشورهای مهم است. اما از این ظرفیت غفلت شده است. تنها با استفاده از همین یک ظرفیت کل ورزش ایران را می­ توان تأمین کرد.

وی با اشاره به اینکه صنعت ورزش با خدمات ورزشی، تولید و زنجیره مکملش در ارتباط است و مثل هر صنعت دیگری باید نگاه به خارج از مرزها داشت تا بتوان بازار را گسترش داد گفت: این موضوع نیازمند مدیریت صحیح و استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی خارج از کشور است.

در این راستا از هیات تجاری از کشورهای حوزه خلیج فارس دعوت کردم تا به ایران آمده و از ظرفیت های ورزشی کشور بازدید کنند و به دنبال آن قرارداد ایجاد و احداث چهار کمپ ورزشی فوتبال در چهار نقطه محروم کشور منعقد شد که سرمایه گذاران آن بخش خصوصی آن کشورها هستند که طبیعتا این قراداد، ارزآوری بسیار بالایی برای کشور به همراه خواهد داشت.

سالم چیگل در عین حال یادآور شد:با توجه به اصلاحات و تغییراتی که در چند روز اخیر صورت گرفته و ادامه خواهد داشت ازین پس می توانیم شاهد تسهیل در روند ورود سرمایه گذاران کشورهای حوزه خلیج فارس باشیم و این مسیر هموارتر می شود .

وی با بیان اینکه با شناختی که من از ظرفیت­های کشور، مردم و سابقه ورزش ایران دارم، به نظرم هنوز کمتر از 20 درصد از ظرفیت اقتصادی ورزش ایران استفاده شده گفت: با احداث این کمپ های ورزشی فوتبال، علاوه بر ارزآوری، اشتغال زایی بومی برای مردم آن مناطق نیز ایجاد می شود چون برای احداث هر کمپ بیش‌از 1700 نفر مشغول به کار می شوند و از طرفی قرار است که تمام مصالح ساختمانی و تجهیزات مورد نیاز این کمپ ها به منظور حمایت از تولیدات داخلی از تولیدات بومی استفاده شود و در عین حال این کمپ ها موقعیت استراتژیک خوبی را در منطقه برای کشورمان ایجاد خواهد کرد.

چیگل افزود: ارزآوری و دعوت از باشگاه‌های مطرح کشورهای حوزه خلیج فارس و همچنین کشورهای اروپایی به این کمپ ها از دیگر فواید ایجاد کمپ ها محسوب می شود و از طرفی با یک حساب سرانگشتی می‌توان هزینه اردوهای فوتبال ایران را به کشورهای دیگر برای تمرینات ،محاسبه کرد که خروج ارز از کشور را برای کشورمان به همراه داشت ولی با ایجاد این کمپ ها ما می توانیم ارزها را به کشورمان وارد کنیم.

این حامی ورزش ایران در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در حال حاضر همه، مشغول بازی های جام جهانی قطر هستند، و این کشور در 200کیلومنری کشور ما قرار دارد و بهترین میزبان بازی های جام جهانی بود و با امکانات ویژه ای که ایجاد کرد، ما نیز میتوانستیم از بُعد اقتصادی از این بازی ها استفاده کردده و از امکاناتی که درجزایر زیبای قشم و کیش بود درآمدزایی و ارزآوری برای کشور داشته باشیم ولی متاسفانه فرصت ها را از دست دادیم .

وی افزود: بنده گروهی را تشکیل دادم که ماهها زحمت کشیدند و به سازمان منطقه آزاد ، طرح و برنامه دادیم و در رسانه های خارجی نیز بارها عنوان کردم که از امکانات خوب کیش و قشم می توانیم هواداران کشورهای دیگر را که برای بازهای قطر آمده اند بهره مند کنیم و این مناطق را به گردشگران خارجی نشان دهیم که متاسفانه بخاطر اینکه یکسری سازمان های دولتی مستقیما خواستند ورود کنند و ناهماهنگی هایی ایجاد شد، این کار عملیاتی نشد و به دلیل ناهماهنگی نهادهای ذیربط، به برنامه ارائه شده ما به سازمان منطقه آزاد اهمیتی داده نشد .

سالم چیگل در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از عملکرد ایران که در بازی اول پرانتقاد انجام شد و نتیجه دلخواهی نبود می‌توانستیم بهترین نتیجه بگیریم ولی در هر حال بازی اول شروع خوبی نبود ولی معتقدم قطعا تیم ایران به عنوان تیم دوم به دور دوم صعود می کند و الیته با بازی خوبی که کشورمان در مقابل ولز داشت و بُرد خوبی که به دست آوردیم اشتیاق و امیدها برای صعود تیم ایران افزایش یافته و با کمک خداوند، بچه های ما حماسه خواهند آفرید .

وی ادامه داد: مردم برای این بازیکنان که سفیران ایران هستند دعا کنند که پرچم ایران در قطر برافراشته شود و صعود ما قطعی شود .

این حامی ورزش ایران در عین حال بیان کرد: کی روش، مربی باسابقه ای بود ولی از بازیکنانی که در اردو نبودند را برای بازی ها استفاده کرد که منجر به آن شکست در بازی اول شد و از بازیکنان ذخیره استفاده کرد و این گزینش بازیکنان، را به بازی های بعدی موکول کرد و از طرفی بیرانوند آسیب دید و این دروازه بان خوب ما تعویض شد و در نهایت منجر به شکست ما شد ولی فوتبال برد و باخت دارد و مهم‌این است که با پیروزی جدیدی که به دست آوردیم امید بچه های عزیزمان بیشتر شده و انشالله در بازی های بعدی حماسه ساز خواهند شد.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 15 =