پانزدهمین سمینار بین المللی کسب و کار با حضور مدیران بخش خصوصی در صدا و سیما برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری نوپیام : پانزدهمین سمینار بین المللی کسب و کار با عنوان ” توسعه بازارهای هدف و عوامل سودآوری شرکتها “ در تاریخ 28 و 29 تیر 1401 با سخنرانی Dr. Klaus- Peter Wagenfuhr از آکادمی DMAN آلمان و استاد « آستانه ها » مدرس و کارشناس ارشد کسب و کار و استارت آپ های بین المللی در آلمان ، در سالن همایشهای بین المللی صدا و سیما برگزار شد.

این سمینار 2 روزه ، با هدف بررسی وضعیت اقتصاد، رشد و پرورش کسب و کار و توسعه بازار و اطمینان از سود آوری در همه حوزه ها با حضور مدیران و فعالان اقتصادی بنگاه های بخش خصوصی طی دو روز در تاریخ 28 و 29 تیرماه ،۱۴۰۱ حدود 8 ساعت در مرکز همایش‌های بین المللی سازمان صدا و سیما در تهران برگزارشد. در این نشست فناورانه که شخصیت ها، صاحب نظران و مسئولان شرکت های دانش بنیان دعوت داشتند، چالشها، راهکار‌ها و پیشنهاد‌های مرتبط با این حوزه مطرح شد.

دکتر Klaus-Peter Wagenführ محقق آلمانی و دکتر آستانه ها ، که به عنوان مدرس در زمینه توسعه بازار شرکت های دانش بنیان و سودآوری آنها با تبادلات بازارهای خارجی در این سمینار حضور داشتند، با ارائه مطالب و روش های سرمایه گذاری و سودآوری در این زمینه به شرکت در چگونگی ورود به بازار های خارجی و رقابت با رقیب های سرسخت داخلی و همچنین خارجی برای داشتن یک بازار کار خوب و دارای جذب سرمایه با آنها به سخنرانی پرداختند و با تدریس و حل مسئله و تمرین، آنها را از چگونگی موفقیت و پیشرفت در این مسیر آگاه کردند.

در اولین روز این سمینار Dr. Wagenfuhr سخنان خود را با مرغوب بودن کالای ایرانی و ارتباط خوب بازرگانان ایرانی با دیگر کشورها آغاز کرد و در ادامه بحث های علمی خود را شرح ذیل اشاره کرد:

• صورت سود و زیان – اندازه گیری سودآوری
• ایجاد آبشار قیمت: بازاریابی قیمت پایه محصول را تعیین می کند
• تجزیه آبشار سودآوری: کدام عناصر هزینه بیشترین تأثیر را بر شرکت ما دارند؟
• با چه مشتریانی باید تجارت کنم؟
• دستورالعمل‌های اندازه‌گیری و طبقه‌بندی بر اساس قوانین رایج امکان تعیین جذابیت کالا برای مشتری را فراهم می سازد.
• تحلیل جذابیت مشتری

در پایان اولین روز آموزش در نوبت صبح ، استاد چندین سوال را برای شرکت کنندگان مطرح کرد که شرکت کنندگان در گروه های متفاوت بر روی سوالات کار کرده و به سوالات پاسخ دادند.

در نوبت بعد ازظهر ، دکتر آستانه ها به نکات کلیدی روش عملکرد مدیریت کسب و کار و برگشت سرمایه در آلمان و نیز روش های بهبود بهره وری منابع مالی اشاراتی داشت.
دومین روز سمینار در 29 تیر 1401 با مروری از دروس روز قبل توسط Dr. Klaus- Peter Wagenfuhr انجام شد و سپس استاد موضوعات زیر را در رابطه با فرآیند فروش، شکار مشتری – برنامه ریزی حساب – ایجاد روابط موفق با مشتریان تدریس کرد.

• صلاحیت رهبری موثر – حرکت چشم انداز به جلو
• اطمینان از سودآوری II – قیمت گذاری
• چگونه سودآوری را افزایش دهیم؟
• ماشین حساب قیمت-حاشیه سود

در پایان دومین جلسه سمینار Dr. Wagenfuhr دو شعار از دو نخبه از دنیای تجارت را عنوان کرد:

• اگر مزیت رقابتی ندارید، رقابت نکنید.” جک ولش، جنرال الکتریک” – Jack Welsh, GE
• “شرکت‌هایی که سعی می‌کنند همه چیز برای همه باشد، معمولاً چیزی برای هیچ‌کس نیست” – R. S. Kaplan & D. P. Norton

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + پنج =