کتاب «مسلم ابن عقیل » به همت استاد ابراهیم صنوبر نگارش شد و توسط انتشارات مدید چاپ و منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری نوپیام : نویسنده هدف از نگارش این کتاب را اینچنین عنوان داشت که، مسلم بن عقیل، نخستین پرچمدار و پیشگام در قیام حسینی است که در ابلاغ رسالت سرور شهیدان امام حسین (ع) به مردم کوفه و بیعت گرفتن از آن‌ها نقش خجسته‌ای ایفا کرد، اما کوفیان بعد از اینکه ابن مرجانه ستمگر، ترس و وحشت در بین صفوف آنها ایجاد کرد، به سرعت برگشتند و از اطراف مسلم پراکنده شدند؛ هرچند این فرمانده علوی چون کوهی سرفراز به تنهایی مقاومت کرد و صف ستمگران و طغیان‌گران مستبد را در هم کوبید. حیات مسلم بن عقیل تصویر درخشانی از جهاد در راه بالا بردن کلمه توحید در برابر سرکشی امویان ظالم است، از این رو در این کتاب سعی شده بخش کوچکی از شخصیت بزرگ تاریخی ایشان برای خوانندگان این کتاب مورد بحث قرار گرفته تا الگوی همگان شود.

استاد ابراهیم صنوبر نویسنده این کتاب در بخشی از پیشگفتار آورده است که،
يکي از ثمرات بارز و انسان ساز و تکاملي وجود فرهنگ شهادت طلبی براي جامعه، احياي اخلاق و پاکبازی در مسیر حق و پرورش نيروهاي مخلصي است که از قيد و بندها و تعلقات و توقعات روزمره بيرون مي آيند و به کمتر از ماندگاري و رستگاري و معامله با خدا راضي نمي شوند چراکه شهادت معامله اي پرسود با خداوند است. براي درک جايگاه رفيع شهدا اين عبارت وزین کفايت می کند که شهدا شمع محفل بشريتند بدین معنا که اگر بشريتي هست و تکاملي براي بشريت ایجاد می شود، از برکت وجود شهداست که راه و مسير را براي حرکت بشريت مستعد و مستدام نگه داشتند. يعني شهدا فرع و در حاشيه نيستند، اتفاقا شهدا هستند که محوريت دارند و ما ذيل وجود اين عزيزان تعريف مي شويم و تداوم داريم و به برکت وجود آنها به ما هم نظر رحمتي مي شود.

تاریخ اسلام به ویژه تاریخ شیعه سرشار از چهره هایی است که هر کدام دنیایی از عظمت را در خود دارند.مسلم بن عقیل از چهره های برجسته اهل بیت(ع) است. وی در نهضت عاشورا نقش ویژه ای دارد. امام حسین(ع) او را به عنوان نماینده خاصّ خود به کوفه فرستاد. شیعیان با او به نفع امام بیعت کردند، ولی پس از دگرگونی اوضاع کوفه، پیش از رسیدن امام به کربلا دستگیر و مظلومانه شهید شد.

این کتاب توسط انتشارات مدید در ۲۰۰۰ نسخه چاپ و منتشر شد.

استاد ابراهیم صنوبر ملقب به پدر صلح ایران سفیر نیکوکاری، سفیر توسعه گردشگری ایران، سفیر پیشگیری از اعتیاد، سفیر همدلی، سفیر انسان‌دوستی، نویسنده، محقق، مخترع و عضو انجمن مخترعین کشور، دارنده استادی اعظم ورزشهای رزمی، مربی و قهرمان ورزش‌های رزمی و از ورزشکاران و مربیان پیشکسوت است.

ایشان یکی از فعالان اجتماعی و حقوق بشر است که در زمینه مسائل خیرخواهانه از جمله کمک به اقشار آسیب پذیر و نیازمند آزادی زندانیان مالی و حمایت از کودکان کار فعالیت های نوع دوستانه زیادی داشته و از پیشگامان این عرصه است.او مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح و ملقب به پدر صلح ایران است که سالهاست خدمات موسسه بین المللی سفیران صلح را در حوزه امور مربوط به صلح به شیوه ای ثمربخش و نافع تداوم و استمرار، داده است.

وی در راستای برقراری مناطق دائم و پایدار صلح جهانی گام‌های موثری برداشته و طراح و ایده پرداز دهکده ها و شهرهای صلح جهانی می باشد.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − ده =