اداره وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا قصد دارد سیستم رانندگی کاملاً خودران تسلا را با هدف رعایت قوانین رانندگی و یا نقض قانون های ایالتی بررسی کند.

به نقل از نوپیام، اداره وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا اتومبیلهای خودران تسلا را از لحاظ رعایت تعاریف قانونی و مقرراتی ایالتی بررسی خواهد کرد. این اداره طی نامه‌ای به اسیوشیتدپرس چنین موضوعی را تایید کرده است. در این نامه آمده است: تمامی تبلیغات برای اجاره و فروش وسایل نقلیه باید مطابق با تعاریف نظارتی و مقررات ایالتی انجام گرفته و در صورت عدم تطابق، تبلیغ این وسایل ممنوع خواهد بود.

در حال حاضر تسلا اتومبیل های خودران خود را با هزینه هایی بالغ بر 10 هزار دلار در یک وب سایت تبلیغ می کند. ایلان ماسک در این مورد گفته است: شرکت تسلا تلاش خواهد کرد تا در سال جاری کلیه خودروهای این شرکت بتوانند با امنیت بیشتری نسبت به انسان ها رانندگی کنند. این در حالی است که وب سایت تبلیغ کننده معتقد است این ویژگی ها در خودروهای خودران تسلا نیاز به نظارت فعال راننده داشته و آن را به طور کامل مستقل نخواهد کرد.

هم اکنون تسلا در حال آزمایش نرم افزار Full Self-Driving در اتومبیل های خود است. سیستم رانندگی نسبتاً خودکار این شرکت نیز اتوپایلوت نام دارد. هنوز تسلا در رابطه با این درخواست پاسخی نداده است.

DMV مسئول ازمایش وسائل خودران در کالیفرنیا به نقل از لس آنجلس تایمز میگوید: نقض مقررات در رابطه با خودروهای خودران میتواند مجوزهای این شرکت و حتی پروانه تولید کننده را نیز لغو کند.

تسلا پیش از این مجوز DMV را برای آزمایش وسیله نقلیه خودران با کمک رانندگان پشتیبان را دریافت کرده بود. اما این شرکت هنوز مجاز به آزمایش بدون‌راننده انسانی نیست. تاکنون رانندگی کاملا خودران تسلا باعث چندین تصادف مرگبار در کالیفرنیا شده است.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 3 =