سه کتاب «علل و ریشه‌های ناهنجاری در نوجوانان»، «نقش امید در تربیت انسان» و «ابعاد زیبا شناختی زندگی در قرآن کریم» توسط بهرام عاشوری معلم لامردی چاپ شد.

بهرام عاشوری مؤلف و نویسنده کتاب در حاشیه آئین رونمایی از این سه اثر به خبرنگار مهر گفت: با نوشتن، می‌شود روح امید را در جامعه زنده نگه داشت و روح خود را از علم و دانش، سیراب کرد.

این کتاب‌ها با محوریت تربیتی و مذهبی و آسیب شناسی مسائل اجتماعی به بررسی معضلات و ناهنجاری‌ها می‌پردازد.

وی در همین زمینه افزود: مطالعات تطبیقی و میدانی نشان داد که ناامیدی نقش بسزایی در ناهنجاری‌ها دارد که همین امر موجب شد کتابی در راستای مثبت آن، یعنی نقش امید در تربیت انسان، به نگارش درآورم و ازمنابع معتبر نظیر قرآن استفاده شود.

این نویسنده لامردی اظهار داشت: هدفم از نوشتن کتاب، رفع بخشی از معضلات و مشکلات جامعه است، زیرا ناهنجاری‌ها در جامعه و خانواده ایرانی آنقدر زیاد شده است که اگر ننویسیم ظلم به انسانیت و بشریت و جامعه ایرانی است.

عاشوری خاطرنشان کرد: سال‌ها در مدارس متوسطه بین نوجوانان بوده ام و ناهنجاری‌های زیادی دیده ام که مرا تکان داد تا ریشه یابی کنم، در خانواده‌های متزلزل مشکلات عدیده‌ای وجود دارد هم پدر و مادر و هم فرزندان، همگی در عذاب هستند.

وی گفت: دو کتاب دیگر نیز در دست چاپ هست. یکی خاطرات سی و سه ساله ام در کسوت معلمی که حاوی ۴۲۰ صفحه است، و کتاب دیگرم تحلیل آماری و سینوپتیکی بارشهای شدید، که با رشته تحصیلی ام همخوانی دارد.

وی در همین زمینه گفت: چون این کتاب تخصصی محسوب می‌شود، در دانشگاه‌ها بیشتر مورد استفاده دانشجویان قرار می‌گیرد، و دارای نقشه‌های سینوپتیکی زیادی نیز هست.

بهرام عاشوری فرهنگی لامردی و زاده روستای دهنو فاضلی بخش چاهورز که متولد ۱۳۵۴ و از فرهنگیان بخش چاهورز که مدتی قبل یکی از آثارش با حضور مسئولین محلی بخش چاهورز رونمایی شد.

آئین رونمایی از کتاب‌های عاشوری چاهورزی، با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور حجت الاسلام طاهری امام جمعه چاهورز انجمن نویسندگان، اعضای شورای اسلامی شهر لامرد، احمدی زاده مسئول کتابخانه های شهرستان، مسؤولان دفاتر نماینده شهرستان‌های لامرد ومهر در مجلس شورای اسلامی، بخشدار، شوراها و دهیاران بخش چاهورز رونمایی شد.

در ادامه این برنامه مراسم رونمایی انجام، و لوح تقدیر به بهرام عاشوری مؤلف و پژوهشگر از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تقدیم شد.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − هفت =