براساس آخرین اخبار بدست رسیده، ثبت جهانی مجموعه بسطام نیاز به حفظ اصالت بنا و وفاق جمعی دارد.

حمیدرضا دوست محمدی در دیدار با امام جمعه بسطام بیان کرد: مجموعه تاریخی بسطام بدلیل استفاده از بنر، پروژکتورها، فضاهای الحاقی و … دچار اغتشاشات بصری زیادی شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان افزود: اغتشاشات بصری مانع از ثبت جهانی این مجموعه تاریخی می شود و باید با مشارکت مسئولان و مردم، اصالت تاریخی این مجموعه حفظ شود.

دوست محمدی گفت: سنگ جدید مقبره بایزید بسطامی و سکوی اطراف در حال آماده سازی است و بزودی نصب می شود.
او اضافه کرد: گردشگری به عنوان صنعت پاک می تواند جایگزین نفت شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با اشاره به وجود روستاهای فاخر و گردشگر پذیر در شهرستان شاهرود و بسطام گفت: رشد گردشگری می تواند بسیاری از صنوف را احیا کند.

او یکی از ظرفیت های بسطام را گردشگری سلامت عنوان کرد.

حمیدرضا حسنی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شاهرود نیز در این دیدار گفت: بسطام بخش مهمی در گردشگری شهرستان شاهرود است و در بخش تاریخی و طبیعی بسیار فاخر است.

او ادامه داد: پنج روستای هدف گردشگری، دو هتل و 15 اقامتگاه و 30 خانه مسافر در بسطام فعال است و این منطقه ظرفیت بالایی در بخش گردشگری دارد.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی رضوی نسب، امام جمعه بسطام گفت: مجموعه بسطام دارای تنوع و ظرفیت عرفانی، آب و هوای متبوع و مجموعه ای از آثار تاریخی است که کم نظیر و فاخر هستند.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =