پس از حضور تیم کوک در دادگاه فورت نایت، قاضی این دادگاه به نام گونزالز راجرز Yvonne Gonzalez Rogers سوالات چالش برانگیزی را در مورد سیستم تجاری اپل مطرح کرد.

به نقل از نوپیام، راجرز قاضی دادگاه فورت نایت در این جلسه از کوک پرسید بیشتر درآمد اپ استور اپل از طریق بازی ها تأمین می شود اما چرا توسعه دهندگان نمی توانند از روش های پرداخت دیگری برای خرید درون برنامه استفاده کنند؟ یا حداقل کاربران از روش های دیگری برای پرداخت استفاده کنند.

کوک در پاسخ به این سوال گفته است: در صورت اجازه به کاربران برای برقراری چنین ارتباطی در خارج از اپ استور در واقع مالکیت معنوی اپل از بین خواهد رفت. اپل بارها و بارها در مورد تلاش های خود برای حفظ اپ استور و سیستم عامل iOS مصاحبه هایی انجام داده است و شرکت هایی مانند Epic را متهم به سوء استفاده از اپ استور کرده است.

قاضی راجرز مسئله را بصورت عکس مطرح کرد و عنوان کرد که با توجه به توضیحات اپل، شرکت های سازنده بازی در این صنعت با توجه به دریافت IP از اپل مبلغ ناچیزی به عنوان درآمد کسب می کنند. کوک نیز در پاسخ به این سوال راجرز اعلام کرد البته برخی از برنامه های رایگان در اپ استور نیز توانسته مخاطبان زیادی نسبت به آنچه توسعه دهندگان انجام داده اند به خود جذب کند. در حال حاضر اپل حدود 150 هزار API داشته و نیاز دارد تا از ابزارهای توسعه خود و همچنین بخش خدمات به مشتریان حمایت کند.

پاسخ های کوک نتوانست قاضی راجرز را قانع کند. راجرز در ادامه از کوک خواست توضیح دهد چرا اپل از برخی مشتریان خود مانند Wells Fargo و یا بانک ها و معاملات بانکی هزینه ای دریافت نمیکند؟ کوک پاسخ داد: اپل تنها در فروش کالاهای دیجیتال هزینه دریافت می کند. راجرز نیز خاطرنشان کرد که این موضوع از سیاست های خود اپل بوده و در واقع این یک مدل تجاری انتخابی این شرکت است. راجرز اضافه کرد: اگر چه اپل در اولین ارتباط باعث جذب کاربران می شود اما این توسعه دهندگان هستند که کاربران را در این بازی ها نگه می دارند. و اپل در این میان تنها سود خواهد برد.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =