موسسه بین المللی سفیران صلح اعدام ظالمانه مسلمانان و شیعیان و اقدامات ناقض حقوق بشر در عربستان سعودی را محکوم کرد

به گزارش پایگاه خبری نوپیام : جنایت ننگین و گستاخانه آل سعود در اعدام مسلمانان و شیعیان مظلوم، قلب هر انسان آزاده ای را به درد آورده است. این اقدام وحشیانه یادآور رفتارهای غیر انسانی دوران جاهلیت است و ننگی بزرگ در تاریخ این رژیم است و تبعات این ظلم دامان آلوده آنها را خواهد گرفت چراکه خداوند متعال از خون بی‌گناه نمی‌گذرد و خون به ناحق ریخته، بسیار سریع دامان سیاستمداران و مجریان این رژیم را خواهد گرفت.

این زنجیره جنایتها توسط حاکمان ظالم و نژادپرست آل سعود، که همچنان با نگرش فرقه‌ای و طایفه‌ای شمشیرهای ظالمانه خود را بر گردن بی گناهان فرود می آورند، بر محکومیت جنایات جنگی آنها خواهد افزود و این مسلمان کشی و قتل عام هولناک شیعیان و اتباع کشورهای دیگر، نقض آشکار حقوق بشر و دشمنی و جنگ با بشریت است.

اعدام های ظالمانه صورت گرفته خارج از موازین حقوق بین الملل و حقوق بشر و به دور از یک فرایند دادرسی عادلانه و شفاف، با تجاوز و نقضی مغرضانه و سازمان یافته نسبت به اصول قضایی و زیر پا گذاشتن قطعنامه‌های بین‌المللی و با اتهاماتی واهی بوده است و با سو استفاده و بهره برداری از تمرکز افکار جهانی به شرایط نا آرام و پرتنش کنونی جهان، آن را فرصتی مناسب برای اجرایی کردن تفکرات انحرافی خود در سکوتی ظالمانه دانستند.

این قتل عام جوانانی که از کمترین حقوق انسانی برای حیات و ابراز عقیده برخوردار نبودند، به شدت محکوم است و این جنایتکاران که کارنامه ای ننگین از جنایت و جنگ و ترور و اقدام علیه بشریت بر پشت خود دارند، باید به مجازات اعمال وقیحانه خود برسند. مجامع بین المللی و حقوق بشری موظف هستند که به مسئولیت خویش در پاسخ به این جنایت عمل کنند و با سکوت خود مدافع این اعمال انزجارآور نشوند.

مغزهای منخسف سردمداران این رژیم، حریت و آزادگی و حقوق انسانی مردم عربستان را به ملاعبه و شوخی گرفته اند و با ابتهاج از تعداد بی گناهانی که قربانی جنایت آنها شده اند، سخن میگویند و مصونیت برگرفته از جایگاه سست و متزلزلشان را ابزاری برای گسترش اهداف شومشان قرار داده اند. حضور این تبهکاران، ننگی برای مجاوران حرمین شریفین است و جایگاه و آبروی اسلام را مخدوش کرده اند.

موسسه بین المللی سفیران صلح، ضمن محکومیت شدید این جنایت، به خانواده های داغدار این مظلومان و امت اسلام و همه انسانهای آزاده جهان، این واقعه دردآور و ناگوار را تسلیت میگوید و اجر و رحمت الهی را برای این مظلومان از پروردگار عالم خواهان است.

ابراهیم صنوبر آیت الله هاشم زاده هریسی
مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره عضو مجلس خبرگان رهبری و
موسسه بین المللی سفیران صلح عضو هیئت رئیسه موسسه بین المللی سفیران صلح

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 20 =