گروسی با دعوت از علمای تشیع و اهل سنت برای تحقق شعار سال در منطقه آزاد ماکو سیاست گذاری کرد.

 

به گزارش نوپیام، واقعیت تلخ و اسفبار این است که درگیر اقتصادی آشفته هستیم. گرانی بیداد می‌کند که ریشه در یکه تازی تورم دارد. بازار به حال خود رها شده و هیچ نظارتی بر عملکرد بازار صورت نمی‌گیرد. در این شرایط نیازمند عزم ملی برای مدیریت این بحران هستیم. اینکه دست روی دست بگذاریم و انتظار داشته باشیم دولت چاره اندایشی کند، تفکری غلط است که تاکنون جواب نداده و گمان نمی‌رود پس از این هم جواب بدهد.

ضرورت استفاده از تمام ظرفیت‌ها

برای مدیریت اقتصاد، باید توجه ویژه‌ای به تمامی ظرفیت‌ها داشته باشیم. اقتصاد زیرمجموعه‌های بسیاری دارد که به صورت مستقیم و غیر مستقیم به یاری اقتصاد می‌آیند. اگر به زیر شاخه‌های اقتصاد توجه کنیم، متوجه می‌شویم که در تمامی بخش‌ها گسترده شده و تاثیر گذاری و تاثیرپذیری دارد. از فرهنگ تا ورزش و از سیاست تا عرصه‌های گوناگون جامعه، شاهد تاثیرگذاری متقابل با اقتصاد هستیم. اما آنچه مورد غفلت قرار گرفته، نادیده گرفتن این ظرفیت‌ها و فرصت هاست.

اقتصاد نیازمند تیزهوشی

اینکه بتوان از تمامی ظرفیت‌ها برای رونق اقتصادی بهره گرفت، به تیزهوشی نیاز دارد. باید بتوان در هر موقعیتی حاضر شد و از هر ظرفیتی بهره گرفت تا به اهداف تعیین شده دست یافت. برای اثبات این ادعا، کافی است به بررسی نشست‌هایی بپردازیم که شاید هیچ سنخیتی با یکدیگر نداشته، اما می‌تواند به تحقق اهداف تعیین شده منجر شود، رویکردی که به تیزهوشی و درایت نیاز دارد.

ارتباط مناطق آزاد با علما

نکته جالب توجهی که شاهد آن بودیم، نشست تخصصی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو و امام جمعه با علما و مبلغین تشیع و اهل تسنن شهرستان ماکو بود. در نگاه اول هیچ سنخیتی بین برگزار کنندگان این نشست مشاهده نمی‌شود و تنها چیزی که از آن برداشت می‌شود، تکریم ماه رمضان و روزه داری است، اما مطالب مطرح شده در این نشست بیانگر اهمیت آن است. در این نشست مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو نقش علما و مبلغین تشیع و اهل تسنن برای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم را مهم دانست و گفت: برای رشد اقتصادی منطقه، نیاز به مشارکت مردمی است که جهاد تبیین علما و روحانیون نقش ویژه در این خصوص دارند.

تبلیغ برای تحقق شعار سال

حسین گروسی با رویکرد موضوع الگو‌های تبلیغی تحقق شعار سال، دیداری با روحانیون مذهبی داشت، دیداری که این سوال را درگیر اذهان می‌کند که چه تناسبی بین مباحث اقتصادی و فقهی است. نکته مهمتر، دعوت از روحانیون اهل سنت و شیعه بود، دعوتی که بیانگر دقت نظری خاص است و مشخص می‌شود که مدیرعامل منطقه آزاد ماکو بنا دارد از تمامی ظرفیت‌های مذهبی دین اسلام برای رونق و شکوفایی منطقه آزاد بهره بگیرد و توجهی به اختلاف دیدگاه دو مذهب ندارد.

مشارکت مردم در اقتصاد

حسین گروسی با بیان اینکه توانمندی و ظرفیت‌های روحانیون و ماموستا‌ها برای رشد و توسعه شمال استان بی بدیل است گفت: راهکار مشارکت مردم در اقتصاد و جهش تولید در منطقه موضوع مهمی است. رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه برای فرهنگ اشتغال و کار سفارش زیادی در مکتب اسلام شده افزود: در حوزه ها، کتاب مکاسب داریم و تاکید مکتب اسلام برتوانمندی و قوی شدن اقتصاد مردم است. این مقدمه چینی نشان می‌دهد که گروسی درک درستی از ارتباط دین و مذهب با اقتصاد دارد و می‌داند این مهم تا چه اندازه نقش آفرینی دارد.

سنخیت رهبری و روحانیون

نکته مهمی که در سخنان مدیرعامل منطقه آزاد ماکو وجود دارد، تکیه و تاکید بر شعار سال یعنی رشد تولید با مشارکت مردم است. از آنجا که شعار سال از سوی رهبر انقلاب تعیین و ابلاغ می‌شود و روحانیون از جنس ولایت فقیه هستند، ترغیب آنان برای تحقق شعار سال می‌تواند بسیار موثر باشد به همین دلیل حسین گروسی مشارکت مردم در انتخابات اخیر را پشتوانه‌ای برای کار‌های اقتصادی دانست و گفت: در بحث اقتصادی منطقه نیاز به مشارکت مردمی است که در الگو‌های تبلیغی و جهاد تبیین، علما نقش ویژه دارند.

استفاده از تمامی ظرفیت‌ها

نکته مهم دیگری که گروسی مطرح کرد، توسل به رونق کشاورزی است، فرهنگی که در احکام اسلامی بخوبی و با جدیت مورد توجه و تاکید قرار گرفته است. مدیرعامل منطقه آزاد ماکو در این رابطه گفت: در سال جدید با الگوسازی کشاورزی مدرن و مکانیزه و ارائه کارت ماکووندی به شهروندان و ایجاد شرکت‌های تعاونی سهامی عام اقدامات عملی برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم در منطقه انجام می‌شود.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =