مدیر کسب‌وکار‌های نوین بیمه تجارت نو گفت: فیلترینگ فضای مجازی، بسیاری از کسب و کار‌های کشور از جمله صنعت بیمه را تحت‌الشعاع قرار داده است.

به گزارش نوپیام به نقل از پول نیوز، از هنگامی که بحث فیلترینگ با جدیت مطرح شد و فضای مجازی تحت کنترل جدی قرار گرفت، کسب‌وکار‌های آنلاین تحتالشعاع این تصمیم قرارگرفت و آمار‌های جدی و اعداد و ارقام بزرگی در این زمینه مطرح شد، به نوعی که تاثیرات جدی بر اقتصاد گذاشت. یکی از مواردی که با چالش جدی رو به رو شد، صنعت بیمه بود، زیرا بیمه نیز به فضای مجازی کوچ کرده و بسیاری از خدمات بیمه‌ای در فضای مجازی ارایه می‌شد.

برای آنکه بحران‌های ناشی از فیلترینگ برای صنعت بیمه را تشریح کنیم، با حمیدرضا پروازی، مدیر کسب‌وکار‌های نوین شرکت بیمه تجارت نو و مسوول کمیتهٔ کسب‌وکار دیجیتال سندیکای بیمه گران گفتگو کردیم.

مدیر کسب‌وکار‌های نوین بیمه تجارت نو با استناد به آمار‌های مختلفی که در کشور در خصوص تبعات فیلترینگ وجود دارد گفت: بی شک در نتیجه فیلترینگ فضای مجازی، بسیاری از کسب و کار‌های کشور تحت‌الشعاع قرار گرفته و تاثیرات غیر قابل انکاری بر رشد و رونق کسب و کار‌ها برجای گذاشته، واقعیتی که به هیچ عنوان قابل انکار نیست.

حمیدرضا پروازی از تاثیرات فیلترینگ فضای مجازی بر صنعت بیمه خبر داد و گفت: بسیاری از اعضای شبکه فروش، نمایندگان، کارگزاران و کارگزاران برخط صنعت بیمه، بخش عمده‌ای از تبلیغاتشان را در فضای مجازی انجام می‌دادند که پس از فیلترینگ با مشکل رو به رو شدند.

وی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از تبلیغات صنعت بیمه در تلویزیون، فضا‌های بیلبورد، رسانه‌های مکتوب و… انجام می‌شود گفت: تبلیغات در فضای مجازی و تبلیغات آنلاین جذاب‌تر است، زیرا ارزان‌تر از تلویزیون، بیلبورد، رسانه‌ها و… است.

مسوول کمیتهٔ کسب‌وکار دیجیتال سندیکای بیمه گران با تاکید بر اینکه بخش‌هایی بزرگی از صنعت بیمه پس از فیلترینگ به‌شدت دچار اختلال شده گفت: باید واقعیت را پذیرفت، زیرا در این صورت می‌توان با نگاهی واقع بینانه وارد این بحث شد.

وی در پاسخ به اینکه آیا پلت فرم‌های داخلی نمی‌تواند جای خارجی‌ها را بگیرد گفت: اگر انتظارمان این است که فعالان عرصه‌های اقتصادی که در صنعت بیمه در قالب خریدار یا فروشنده بیمه فعال هستند، به پلتفرم‌های داخلی منتقل بشوند، باید بپذیریم که امکان پذیر نیست.

مدیر کسب‌وکار‌های نوین بیمه تجارت نو با اشاره به اینکه پلتفرم‌های متعددی در گوشه‌وکنار ایجاد شده و می‌شود گفت: با کمال احترام برای کسانی که این پلتفرم‌ها را ایجاد کرده اند و تاکید بر اینکه نمی‌خواهم برای کسب‌وکارشان ان‌قلتی بیاورم، اگر انتظار داشته باشیم انتقال از پلتفرم‌های خارجی به داخلی به سرعت یا بدین زودی‌ها انجام بشود، باید بپذیریم که انتقال به شکل کامل و بدین زودی‌ها انجام نخواهد شد.

وی در پاسخ به اینکه چه دلیلی برای مقاومت مردم در پیوستن به پلت فرم‌های داخلی وجود دارد گفت: این مقاومت دلایل مختلفی دارد که از حوصله این شرایط خارج است، اما می‌توان به صورت اجمالی به تشریح دلایل پرداخت.

پروازی در تشریح اجمالی دلایل مقاومت مردم برای کوچ از پلت فرم‌های خارجی به داخلی گفت: نکته مهم این است که به‌هرحال مردم به استفاده از پلت فرم‌های خارجی عادت کرده اند و نکته دیگر اعتمادی است که بعضاً ممکن است مردم به پلتفرم‌های خارجی داشته باشند، زیرا به غلط یا درست، این اعتماد به پلت فرم‌های داخلی نیست.

وی با تاکید بر اینکه دلیل مقاومت مردم برای استفاده از پلت فرم‌های داخلی، علل مختلفی دارد که قابل‌بحث است گفت: با وجود تمامی مباحث مطرح شده، انتقال مردم از پلت فرم‌های خارجی به داخلی به شکل کامل انجام نخواهد شد.

مسوول کمیتهٔ کسب‌وکار دیجیتال سندیکای بیمه گران تاثیر فیلترینگ بر کسب و کار‌ها را غیر قابل انکار دانست و گفت: متأسفانه خسارت بزرگی به مجموعه‌هایی که در حوزهٔ کسب‌وکار‌های آنلاین، تبلیغات گسترده و موثری در بستر‌های شبکهٔ اجتماعی داشتند، ایجاد شده است.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 7 =