مدیرکل امور داروی سازمان غذا و دارو از رفع کمبود سرم‌های تزریقی از اوایل هفته آینده خبر داد.
به نقل از نوپیام ، سید حیدر محمدی درباره کمبود سرم‌های تزریقی گفت: سال گذشته یکی از شرکت‌های سرم ساز ما درخواست کرد که توزیع سرم‌ آن شرکت را متوقف کنیم تا GMP خود را اصلاح کند و بهبودی در کیفیت خطوط خود ایجاد کند و ما با این موضوع مخالفت کردیم و این امر به اواخر سال گذشته موکول شد.

وی افزود: قرار بود اوایل سال 1400 خط تولید را راه‌اندازی کنند اما این اتفاق نیفتاد و به دلیل این‌که بخش زیادی از سرم کشور را آن مجموعه تامین می‌کرد، دچار کمبود شد.

مصرف ماهانه 1.5 میلیون رمدسیویر!

وی افزود: یکی دیگر از دلایل کمبود سرم، این بود که رمدسیویر یکی از داروهای پرمصرف در بیماری کروناست و مصرف رمدسیویر از 600 عدد در ماه به یک میلیون و 500 هزار عدد در ماه رسید. با هر عدد رمدسیویر، یک سرم نیز مصرف می‌شود.

تدابیر سازمان غذا و دارو برای رفع کمبود سرم‌های تزریقی

محمدی گفت: ما چند راهکار برای رفع کمبود سرم در روزهای گذشته داشتیم؛ اولاً گفتیم که با توجه به ضرورت تامین سرم در مراکز درمانی، سرم‌های تزریقی فعلا تا اطلاع ثانوی فقط در مراکز درمانی توزیع شود. از کارخانجات درخواست کردیم که میزان تولید سرم‌های نیم و یک لیتری را افزایش دهند.

مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو ادامه داد: همزمان از شرکت‌ها درخواست کردیم که سرم‌های 100 و 250 سی‌سی را فقط برای رقیق کردن رمدسیویر نیز تولید کنند.

وی خاطرنشان کرد: از روز گذشته مجوز واردات سرم را به اندازه نیاز یک ماه از هند و ترکیه صادر کردیم و شرکت‌ها اقدام به حمل کردند و از اوایل هفته آینده سرم به وفور موجود خواهد شد البته با بخشنامه‌های صادر شده مشکلات در حال برطرف شدن است و از هفته آینده، سرم‌ها مجدداً در مراکز سرپایی نیز توزیع خواهد شد‌.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 3 =