آیت الله العظمی سید محمد تقی مدرسی عنوان کردند: «در آستانه عظیم‌ترین روز تاریخ که روز عاشوراست، هستیم. روزی که خلاصه تمامی رسالت‌های آسمانی و نبرد میان حق و باطل است. در طول ده ساعت یا کم‌تر، تمامی رسالت‌های پیامبران در روز عاشورا خلاصه شد».

معظم‌له ضمن قدردانی از تلاش‌های علما، خطبا، مداحان و تمامی کسانی که به بیان درس‌ها و عبرت‌های عاشورا می‌پردازند، عنوان کردند: «باید در جستجوی ارزش‌های این مصیبت که خلاصه‌ای از رسالات الهی است (همانگونه که در زیارت وارث آمده است)، باشیم. توحید در کربلا تجلی یافت و کسانی که جان خود را فدا کردند از کم‌ترین نفاق و طمع به دور بودند».

ایشان خطاب به افرادی که گمان می‌کنند در بیان علما، خطبا، مداحان و شعر شاعران مبالغه وجود دارد، فرمودند: «به سختی در اشتباه هستید، باید از جهل خود بازگردید و تحت تأثیر تبلیغات سفیانی قرار نگیرید».

و افزودند: «وحدت اسلامی بر خلاف تصور برخی، به این معنی نیست که از حق و بیان حقایق برای خوشنودی دیگران عقب بنشینیم. کربلا و عاشورا از بزرگ‌ترین حقایقی است که امکان مخفی نگه‌داشتن آن وجود ندارد».

معظم‌له در ادامه عنوان کردند: «مصیبت و جریان امام حسین (ع) از سویی به سبب عظمت و درس‌هایی که در آن نهفته است، همواره پابرجا بوده و تکرار می‌شود و از سوی دیگر نمایانگر واقعیت اسلام و انسانیت است. همچنین تصویر یزید و امام حسین (ع) نیز همواره تکرار می‌شود و نبرد بین آن‌ها نیز پابرجا است. به صورتی که این نبرد در مقاومت و نبرد ملت‌های عراق و لبنان و دیگر ملت‌های مظلوم بر ضد داعش و امثال آن تجسم یافته است».

آیت الله العظمی مدرسی سخن خود را با بیان اینکه جهان امروز ارزش‌ها و اصول خود را از آرمان‌های امام حسین (ع) گرفته، خاتمه دادند و افزودند: «نه تنها محبین اهل بیت (ع) و مسلمانان، بلکه همه انسان‌ها از مصیبت امام حسین (ع) درس گرفته‌ و می‌گیرند».
‏almodarresi.com/fa/3214

🔹کانال تلگرام
‏t.me/almodarresi_fa
🔹صفحه اینستاگرام
‏instagram.com/almodarresi_fa

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − شش =