وزیر بهداشت از برداشته شدن شرط سنی واکسیناسیون در سراسر کشور و پرداخت معوقات مدافعین سلامت از امروز خبر داد.
به نقل از نوپیام ، «بهرام عین‌اللهی» در حاشیه جلسه کمیته کشوری علمی کرونا، از برداشته شدن محدودیت و شرط سنی واکسیناسیون در سراسر کشور از امروز خبر داد و اظهار داشت: در مورد واکسیناسیون کرونا دیگر محدودیتی نداریم و از امروز تمام افراد بالای ١٨ سال می‌توانند به مراکز واکسیناسیون برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

وزیر بهداشت از پرداخت معوقات کادر سلامت در خط مقدم مقابله با کرونا خبر داد و گفت: ما بودجه پرداخت معوقات کادر سلامتی که در زمینه مقابله با کرونا کار می‌کنند را با دستور رییس جمهور و معاون اول دریافت کردیم و از امروز توزیع شروع می‌‌شود. در سفر‌های استانی به ویژه پرستاران به دلیل معوقات گلایه‌مند بودند و اعلام کردیم این معوقات به نیرو‌های میدانی نه ستادی پرداخت شود.

وی درباره قرنطینه هوشمند اظهار کرد: در ستاد کرونا مطرح شد که محدودیت‌ها کاهش پیدا کند و در ٢ هفته آینده برنامه جدیدی برای کاهش و لغو محدودیت‌‌ها به ستاد کرونا خواهیم داد و محدودیت‌‌هایی مانند منع تردد شبانه و سفر کاهش پیدا کنند یا برداشته شوند؛ البته مهم‌ترین مسئله برای ما واکسیناسیون است؛ مثلاً دانش‌آموزان و دانشجویان برای حضور در فضا‌های جمعی باید واکسن تزریق کرده باشند.

عین‌اللهی در ادامه با بیان اینکه 50 درصد مردم واکسینه شده‌اند، تصریح کرد: در حال حاضر به مرز تزریق 45 میلیون دوز واکسن رسیده‌‌ایم و هفته پیش ٨ میلیون دوز واکسن تزریق کردیم و امیدواریم در چند هفته آینده 70 درصد جمعیت را واکسینه کنیم و از مشاهده صحنه‌‌های تلخ و مرگ و میر هموطنانمان جلوگیری کنیم. در تمام نقاط دنیا ثابت شده است واکسیناسیون از مرگ و میر جلوگیری می‌کند؛ البته رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و تهویه مناسب همچنان باید رعایت شود.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: ما در جلسه دیروز شورای عالی آموزش و پرورش اعلام کردیم که مدارس و آموزشگاه‌ها و دانشگاه‌ها باید زمینه حضور دانش‌آموزان و دانشجویان را فراهم کنند. تصمیم برای واکسیناسیون دانش‌آموزان ١٢ تا ١٨ سال از دو روز پیش گرفته شده است، اما فعلاً واکسیناسیون کنکوری‌‌ها را آغاز کرده‌ایم و سن به تدریج کاهش پیدا خواهد کرد و برنامه داریم در دو تا سه هفته آینده واکسیناسیون دانش‌آموزان بین ١٢ تا ١٨ سال انجام شود.

عین‌اللهی درباره نوع این واکسن‌ها نیز گفت: در حال حاضر در دنیا واکسن‌های “سوبرانا” و “سینوفارم” برای دانش‌آموزان تأیید شده است.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − شش =