نویسنده و تهیه‌کننده سریال‌هایی مثل پدر، انقلاب زیبا و آقازاده درباره واگرایی هنر و هنرمندان از مفاهیم انقلاب اسلامی به نکاتی اشاره کرد که قابل تأمل است.
به نقل از نوپیام، واگرایی هنر و هنرمندان از مفاهیم انقلاب اسلامی و تأکید بر باطل کردن این سعی شیطانی، چند روزی است به عنوان یک راهبرد ارائه شده توسط مقام معظم رهبری مورد بحث اهالی فرهنگ و هنر قرار گرفته است. یکی از دغدغه‌مندان این موضوع حامد عنقا نویسنده و تهیه‌کننده سینما، تلویزیون و شبکه نمایش‌خانگی است.

او را به نویسندگی آثار پربیننده‌ای مثل “قلب یخی” و “آقازاده” در نمایش‌خانگی می‌شناسیم و در تلویزیون با سریال‌های ماندگاری مثل “تنهایی لیلا”، “پدر”، “انقلاب زیبا” و “بر سر دو راهی” به یاد می‌آوریم. او در این باره به خبرنگار تسنیم گفت: اولِ انقلاب حضرت امام(ره) تشریف آوردند جلسه‌ای با تعدادی از نویسندگان برگزار کردند؛ ایشان در جمله‌ای فرمودند یکی از دسیسه‌هایی که زمان پهلوی اتفاق می‌افتاد فاصله گذاشتن بین طبقه مذهبی و طبقه روشنفکران بود.

عنقا تأکید کرد: یکی از بلایایی که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌ها و دیدارشان با دانشجویان، شعرا و نویسندگان بر آن تأکید کرده‌اند روی مطالعه، بحث فرهنگ و نگاه درست به جریان فرهنگ در کشور بوده است. یک جریانی متأسفانه بخشی از جامعه انقلابی به خصوص جوانان و دانشجویان انقلابی را صاحب یک پیش‌داوری کرد و این فشار فکری انگار فاصله‌ای بین ادبیات، سینما، نقاشی، تئاتر و … انداخت. وقتی به کلام حضرت آقا نگاه می‌کنیم به یک وسعت نظری می‌رسیم که در اشاره ایشان به اشعار مهدی اخوان ثالث و حتی به شعر شاملو و رمان‌های معروف کاملاً وجود دارد.

این نویسنده و تهیه‌کننده خاطرنشان کرد: اگر بخواهم مصداقی بیاورم واکسن که امروز همه‌جا بحث جدّی دارد باعث مصونیت می‌شود. یعنی اگر سال‌ها در خلأ نگه داریم باز یک روز با ویروس مواجه می‌شوید. این ویروس می‌تواند بحث شبیخون و نفوذ فرهنگی باشد که بالأخره فضای فرهنگ و ادبیات و هنر را آلوده می‌کند. توجه درست و مبنایی به فرهنگ، هنر و ادبیات می‌تواند به صورت واکسن به جریان انقلابی‌مان کمک کند. این امر وسعت نظر می‌خواهد که متأسفانه بارها گفته‌ام ای کاش مدیران ارشد فرهنگی‌مان یک هزارم رهبر انقلاب به بحث کتاب، ادبیات، فرهنگ، هنر شعر و فیلم اشراف داشتند. واقعاً ما محتاج این نگاه درست و اصولی هستیم.

او خاطرنشان کرد: یکی از اتفاقات اسفناکِ امروز، این است که خیلی از بچه‌های مؤمن و حزب‌اللهی‌مان آخرین رمان‌های روز را نمی‌شناسند و یا با آخرین شاعران معاصر ما آشنایی ندارند. از جریانِ نقاشی و هنرهای تجسمی و یا دیگر مباحث هنری خبری ندارند. یک جریان نفوذی هم آمده و گِرد این متدینین و انقلابی‌ها را گرفته که لزومی ندارد نسبت به این جریان آشنایی داشته باشند و آن‌ها را از این فضا دور می‌کنند. در حالی که بهترین آثار و فیلمسازان ما از همین قشر بوده‌اند و فیلم‌هایی ساخته‌اند که پای‌شان به جشنواره‌های خارجی رسیده است.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =