دهمین نمایشگاه آسانسور، پله برقی، بالابرها، نقاله‌ها، قطعات و تجهیزات جانبی، صبح دیروز با حضور جمعی از مسئولان وزارت صمت و اتاق تعاون افتتاح شد.

به گزارش نوپیام و به نقل از الفباخبر ، در سال‌های اخیر شاهد جهش تولید کالاهایی مانند موتور و تابلو آسانسور به عنوان اجزای اصلی و شاخص آسانسور هستیم به گونه‌ای که در گذشته سه تولیدکننده داخلی در این بخش فعال بودند و امروزه بیشتر از 20 شرکت مشغول فعالیت هستند.

خوشبختانه شرکت‌های ایرانی از نظر کیفی هم توانسته‌اند پیشرفت قابل توجهی داشته باشند به گونه‌ای که تولیدات داخلی 70درصد کیفیت برند‌های معتبر اروپایی را دارا هستند و البته با یک‌چهارم قیمت آنها در بازار عرضه می‌شوند. حتی امروز شاهد صادرات قطعات آسانسور به کشورهای حوزه خلیج‌فارس از طرف تولیدکننده‌های داخلی هستیم.

صنعت آسانسور و پله برقی، پرترافیک‌ترین صنعت جهان است. حال دهمین نمایشگاه آسانسور، پله برقی، بالابرها، نقاله ها، قطعات و تجهیزات جانبی است که از 5 تا 8 آذر ماه در محل دایمی نمایشگاه بین المللی در حال برگزاری است.

اقبال شاکری نماینده مجلس شورای اسلامی در حاشیه افتتاح دهمین نمایشگاه آسانسور، پله برقی، بالابرها، نقاله ها، قطعات و تجهیزات جانبی بیان کرد: مجلس طرح اقتصاد دانش بنیان را در دست تصویب دارد که براساس آن حمایت‌های بسیار جدی از شرکت‌های فناور، نوآور و دانش بنیان صورت می‌گیرد.

شاکری افزود: توسعه صنعت ساخت آسانسور، بالابر و پله برقی از یک سو در ساختمان‌سازی و از سوی دیگر در توسعه مترو یاری رسان است.

وی ادامه داد: برخی از ایستگاه‌های مترو به دلیل کمبود آسانسور، پله برقی و بالابر در سال‌های گذشته افتتاح نشدند، اما اکنون تامین این نیاز از داخل کشور می‌تواند مشکلات موجود را از سر راه بردارد.

شاکری تأکید کرد: شرکت‌های دانش بنیان و فناور، انواع و اقسام آسانسور‌های هیدرولیکی و گیربکسی را تولید می‌کنند و باید در این راه با برداشتن گام‌های موثر به سمت حداکثر سازی تولید داخلی حرکت کنیم.

در ادامه مراسم افتتاحیه مهدی مسکنی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی الفباخبر، گفت: ۵ هزار میلیارد ریال از منابع داخلی بانک توسعه تعاون برای حمایت از تعاونی‌های حوزه ساختمان سازی اختصاص یافته است.

مهدی مسکنی افزود: با همکاری اتاق تعاون، در حال برنامه ریزی برای اجرای هرچه بهتر نهضت و اقدام ملی مسکن هستیم به طوری که تعاونی‌ها پشتیبان و پایه‌ای برای اجرای این طرح باشند.

وی گفت: اهتمام بخش دولتی این است که در کنار اتاق تعاون، شرایطی مناسب برای تولیدکنندگان تعاونی‌ها ایجاد کند تا این تعاونی‌ها در طرح اقدام ملی مسکن نقش موثر و بالفعلی را داشته باشند.

رئیس اتاق تعاون نیز که در این نمایشگاه حضور یافته بود نیز گفت: در طرح ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی دولت، این نوید را به تولیدکنندگان می‌دهیم که نیاز‌های واحد‌های مسکونی به طور حداکثری از تولیدات داخل تامین شود.

بهمن عبداللهی افزود: در حوزه تولید داخل آسانسور، بالابر و پله برقی توفیقات خوبی کسب شده و شرکت‌های بسیاری برای گسترش تولید داخلی ورود کردند.

وی اضافه کرد: صنعت آسانسور و بالابر از ملزومات اصلی ساخت ساختمان است و با توجه به اراده دولت مبنی بر ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی، یکی از عوامل مورد نیاز آسانسور است.

عبداللهی گفت: در ساخت این واحد‌های مسکونی، تولیدات داخلی مورد توجه قرار می‌گیرند و مخصوصا اتاق تعاون که مجری ۲۰۰ هزار واحد از مجموع ۴ میلیون واحد مسکونی است این نوید را می‌دهد که تمامی نیاز‌های بخش آسانسور و بالابر این واحد‌ها از داخل تامین شود.

رئیس اتاق تعاون در پایان تصریح کرد: در حال حاضر در حوزه صنعت آسانسور پیشرفت‌های بسیاری حاصل شده و شرکت‌های داخلی قسمت اعظم نیاز‌های داخلی را تامین می‌کنند و اتاق تعاون نیز بعنوان متولی برگزاری این نمایشگاه برای حمایت از این صنعت تمام امکانات خود را بکار گرفته است.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − ده =