سعید نمکی در یکی از جلسات در مقابل انتقادات صریح نماینده زاهدان به شدت عصبانی شد و کلمه ای زشت به کار برد
به نقل از نوپیام ، سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان روز پرتنشی را در استان سیستان و بلوچستان سپری کرد. او که پس از انتقادات فراروان از عملکرد وزارتخانه مطبوعش به این استان کرونا زده سفر کرد در دو جلسه متفاوت از کوره در رفت. او در یکی از جلسات در مقابل انتقادات صریح نماینده زاهدان به شدت عصبانی شد و کلمه ای زشت به کار برد.

شب گذشته در جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا که صریح و پرتنش هم بود، فدا حسین مالکی نماینده زاهدان به تندی از وزیر بهداشت و دیگر مدیران وزارتخانه انتقاد کرد. او از وضعیت امکانات بهداشت و درمان در استان سیستان و بلوچستان گلایه کرد.

حسین مالکی همچنین از برخی اظهارات مبنی بر اینکه دلیل شیوع کرونا در این استان عدم بهداشت و پروتکل ها از سوی مردم بوده است انتقاد کرد و این اظهارات را «توهین آمیز» دانست.

مالکی همچنین گفت که برخی سخنان وزیر بهداشت را دارای ماهیت قضایی دانست که با واکنش نمکی روبه رو شد نمکی گفت ما را “نترسانید”، “ماروی مین آمده ایم، من روزی که روی مین آمدم برای تکه تکه شدن آمدم.” در ادامه فدامالکی گفت که نا اجازه نمی دهیم هر کس و ناکسی به مردم استان توهین کند.

اینجا بود که سعید نمکی به میانه حرف او پرید و در جلسه ای که به صورت زنده از تلویزیون پخش می شد از واژه ای حیرت انگیز استفاده کرد.

نماینده مردم زاهدان همچنین در این جلسه از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواست در مورد اظهار نظر چند روز پیشش در مورد فوت شدن یک نفر در این استان، عذرخواهی کند که وزیر بهداشت و درمان همچنان بر آماری که اعلام کرده بود معتقد بود.

فداحسین مالکی به وزیر بهداشت تاکید کرد: “در مورد بحران کرونا آمار غلط به وی ارائه شده است.”

وزیر بهداشت و درمان در پاسخ اعلام کرد: «اگر در آن تاریخ در حوزه جنوب سیستان و بلوچستان تعداد فوتی ها بجز یک نفر باشد و رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر آمار غلط داده باشند، فردا صبح کامران کردی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر را عزل می کنم.»

استفاده از کلمه زشت از سوی مقامات وزارت بهداشت و درمان بی سابقه نیست و چندی پیش کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو منتقدان وضعیت واکسیناسیون را «پفیوز» خطاب کرده بود که البته پس از ان مدعی شد منظورش «مافیای واردات» بوده است.

با وجود اینکه بسیاری از وزیر بهداشت خواستند که جهانپور را برکنار کند اما سعید نمکی گفت او «خسته» بوده است. وزیر بهداشت همچنین از جهانپور خواست از ادبیات غنی فارسی دراینگونه موارد استفاده کند!

عصبانیت از مدیران استانی
همچنین روز گذشته در سراوان وزیر بهداشت از مدیران استانی به شدت عصبانی شد.

با وجود اینکه بسیاری از ناظران و منتقدان می گویند عملکردضعیف وزارت بهداشت در استان سیستان و بلوچستان در پیش روی کرونا موثر بوده و کمبود تخت های بیمارستانی و وضعیت نامناسب خدمات دهی در مراکز درمانی از عمده انتقادات بود اما وزیر این موارد را رد می کرد.

نمکی چند روز پیش خبر از خالی بودن صدها تخت در این استان داد اما گزارش های میدانی خلاف آن را نشان می دهد.

روز گذشته نمکی درابتدای سفر استانی خود به شهر سراوان رفت تا از بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی ایرانمهر سراوان بهره برداری کند.

در نشست بررسی وضعیت کرونا در جنوب سیستان و بلوچستان که در سراوان برگزار شد، سعید نمکی به شدت از مسئولان استانی انتقاد کرد.

او گفت: «با وجود امکانات و بودجه موجود و بیمارستان 220 تختخوابی نباید بیماران زیر پنکه بخوابند و حتما من در برگشت از این سفر با افرادی که در این زمینه کوتاهی کرده اند برخورد جدی خواهم کرد.»

او افزود: “اینکه یک بیمارستان در این منطقه که حتی در تهران هم مشابه آن را ندیده ام، بدون استفاده بماند، ظلم به مردم این منطقه است و با این موضوع برخورد خواهم کرد.”

باید دید پس لرزه های سفر وزیر بهداشت به استان سیستان وبلوچستان چیست؟

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =