مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی جزئیات ارائه خدمات درمانی رایگان از جمله تست رایگان “پی‌سی‌آر” را تشریح کرد.
به نقل از نوپیام ؛ شهرام غفاری، مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: تمام بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی چنانچه مبتلا به کرونا بشوند در صورت بستری شدن در مراکز دولتی و دانشگاهی هزینه‌ای پرداخت نخواهند کرد.

وی تصریح کرد: در گذشته 10 درصد از هزینه‌ها توسط بیماران پرداخت می‌شد اما با طرح جدید سازمان تأمین اجتماعی به‌صورت رایگان پذیرش و بستری می‌شوند.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی گفت: بیماران غیرکرونایی 10 درصد از فرانشیز خود را در صورت بستری پرداخت می‌کنند البته بیماران بالای 65 سال هیچ فرانشیزی را پرداخت نمی‌کنند و بیمه‌شدگانی که در شهرهایی زندگی می‌کنند که در آن شهرها سازمان تأمین اجتماعی، بیمارستان ملکی نداشته باشد آنها نیز می‌توانند به مراکز دولتی و دانشگاهی مراجعه کنند و از پرداخت فرانشیز 10 درصد معاف هستند.

وی در پاسخ به این سؤال که “آیا در زمان حاضر تست “پی‌سی‌آر” برای بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی رایگان است؟”، افزود: تست پی‌سی‌آر اگر در مراکز ملکی انجام شود به‌صورت رایگان است و اگر در مراکز دولتی اعلام‌شده وزارت بهداشت باشد 70 به 30 درصد بوده است اما اگر در بخش بستری انجام شود، 10 درصد هزینه را بیمار پرداخت می‌کند.

غفاری ادامه داد: براساس مصوبه اخیر شورای‌عالی بیمه، مقرر شده است که تست رایگان باشد که ما منتظر پروتکل‌هایی هستیم که توسط دبیرخانه به ما اعلام شود و این‌که افراد چند بار می‌توانند به‌صورت رایگان انجام دهند، منتظریم این دستورالعمل ابلاغ شود.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: در بیمارستانهای خصوصی متأسفانه نمی‌توانیم پوشش بیمه‌ای تست پی‌سی‌آر را داشته باشیم اما اگر بیماری در بیمارستان ملکی سازمان باشد و به‌دلیل عدم امکانات به بیمارسان بخش خصوصی اعزام شود، می‌تواند از این مزایا استفاده کند اما در حالت کلی نمی‌تواند.

وی یادآور شد: در اکثر شهرستانها، مراکز دولتی و دانشگاهی وجود دارد و کمتر اتفاق می‌افتد که بیمارستان خصوصی باشد و بیمارستان دولتی نباشد همچنین بیماران تأمین اجتماعی در مراکز تأمین اجتماعی هیچ رقمی را بابت تست پی‌سی‌آر نمی‌دهند و در بیمارستانهای دولتی و دانشگاهی ممکن است 10 درصد را مطالبه کنند که اخیراً معاون درمان وزارت بهداشت نامه‌ موافقت خود را با طرح تأمین اجتماعی اعلام کرده است.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 3 =