ابراهیم صنوبر پدر صلح ایران و مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح: به امید روزی که جهان برای همیشه با ایدز خداحافظی کند.

به گزارش نوپیام : درست زمانی صلح را ساختند که ما آفریده شدیم، تردیدی ندارم جنگ هدیه الهی نیست، اما صلح ودیعه خداوند و مرز با او بودن یا نبودن است.

صلح یعنی: احترام، قانون، بهداشت و دوست داشتن.

همه ما می‌دانیم که صلح تنها به معنای نبودن جنگ نیست، بلکه حضور در یک جامعه سرشار از عدالت، تفاهم، همزیستی، دیگر‌پذیری، آزادی و دموکراسی است، جامعه‌ای که از هرگونه اعمال و رفتار ضدانسانی و غیراخلاقی به دور باشد و تمام زمینه‌های علمی، بهداشتی، فرهنگی، مذهبی، شهروندی و اقتصادی به صورت مطلوب در آن توسیع یابد.
صلح و آرامش به کسانی داده می شود که خواهان آن هستند و برای آن تلاش می‌کنند و جنگ و جنایت و ترور از آن گروه و جماعتی است که به دنبال آن هستند.

قانون کاشت، داشت، برداشت اصل اساسی زندگی انسان است. ما امروز همان محصولی را برداشت می‌کنیم که در گذشته بذر آن را کاشته‌ایم.

سلامتی بزرگترین نعمتی است که در اختیار بشر قرار دارد زیرا بدون آن بهره‌بردن از سایر نعمت‌ها امکان‌پذیر نیست. سلامت انسان همانند سایر نعمات خداوندی با تلاش وکوشش در اختیار شخص قرار می‌گیرد. کسی که بخواهد جسمی سالم و روحی شاداب داشته باشد باید با برنامه‌ریزی مشخص، پیروی از قواعد سلامت و پیگیری همه‌جانبه به این هدف خود نائل شود.
‎انسان موجودی است پیچیده و عوامل زیادی بر روح و جسم وی تأثیر می‌گذارند. شناخت تمام این عوامل همیشه امکان‌پذیر نیست اما به هرحال می‌توان با هوش و درایت و با بهره‌بردن از تجربه‌های خود و دیگران میزان سلامتی را به حداکثر رساند و روزهایی شاد و شب‌هایی راحت را سپری نمود ابتلا به بیماریهای گوناگون دردمند است که یکی از این بیماریها که جز مشکلات معظم جوامع بشریست و همه کشورهای دنیا به نوعی با این مشکل دست به گریبان هستند ایدز می باشد.

ایدز به نوعی بیماری است که با ورود ویروس و حمله به دستگاه ایمنی توسط ویروس نقص ایمنی ایجاد می‌شود.

بیماری ناشی از ویروس اچ‌آی‌وی دارای سه مرحله اصلی است.

در مرحله اول (عفونت حاد) فرد ممکن است برای مدت کوتاهی بیماری شبه آنفلوآنزایی را تجربه کند که در همه افراد قطعی نیست. به همین دلیل معمولاً این بیماری تا یک دوره طولانی بدون هیچ علائمی دنبال می‌شود که به این مرحله از بیماری، دوره نهفتگی گفته می‌شود. هر چقدر که بیماری پیشرفت یابد، ضعف بیشتری در دستگاه ایمنی بدن پیدا می‌کند و باعث می‌شود که افراد به عفونت‌هایی مانند عفونت و سرطان‌های فرصت‌طلب و تومور دچار شوند، البته معمولاً در افرادی که دستگاه ایمنی آن‌ها به خوبی عمل می‌کند تأثیرگذار نیست. در نهایت بیماری زمانی وارد مرحله سوم یا ایدز خواهد شد که شمار سلول‌های CD4+ T به کمتر از ۲۰۰ سلول در هر میکرولیتر برسد.

ویروس اچ‌آی‌وی عامل گستره‌ای از بیماری‌ها است که با نام ایدز شناخته می‌شوند اچ‌آی‌وی نوعی ویروس پسگرد است که عمدتاً اجزای دستگاه ایمنی انسان را از بین می‌برد.

در این خصوص رعایت دستورالعمل ها در پیشگیری از ابتلا به این بیماری بسیار موثر است.

در این باره روشنگری و اطلاع رسانی بسیار حايز اهمیت است و نقش ساز مان های مردم نهاد که پیوسته در تعامل با آحاد و اقشار مختلف مردم می باشد بسیار مهم است.

‎زیرا سازمان‌هاي مردم‌نهاد، نظام پنهان ارتقاي سلامت جامعه هستند. اين سازمان‌هاي داوطلب، مستقل از دولت بوده و در عين غيرانتفاعي بودن، در خدمت مردم هستند و به همين دليل، صداي مردم ناميده مي‌شوند. اين سازمان‌ها نماد و واسط مشارکت مردم هستند و مشارکت مردم نيز يکي از بازوهاي اصلي ارتقاي سلامت، کاهش فقر و بي‌عدالتي در سلامت جوامع است دسترسي و پوشش همگاني در پيشگيري و كنترل كليه بيماري‌ها و معضلات از جمله ایدز با مشاركت سازمان‌هاي مردم‌نهاد امكان‌پذير است.

به امید روزی که جهان برای همیشه با ایدز خداحافظی کند.

موسسه بين ‎المللي سفيران صلح چند سالي است كه با هدف برقراري و فراگير نمودن فرهنگ صلح و دوستي بين‌الملل و تأمين و تحكيم فرهنگ احترام به جايگاه والاي انسان به فعاليت پرداخته است.

تلاش در راستاي بسترسازي در زمينه ايجاد جامعه‌اي سرشار از امنيت و آرامش و دوستي كه يكي از آرمان‌هاي مقدس ملل است، تبليغ و تشويق در راستاي ترويج اعمال انسان دوستانه حركتي نيكو و پسنديده است كه قطعاً با برنامه‌ريزي كارشناسانه و با در نظر گرفتن همه ابعاد منجيات و مهلكات مسير حركت انسان، هر چه بهتر و سريع‌تر اين اهداف قابل دستيابي هستند. بسيج افكار و انديشه‌هاي تعالي جوي انسان به سمت اهداف ترسيم‌شده ضمن بهره‌گيري از دو بال هوشياري و خردورزي، زمينه‌ساز حصول و وصول به مقاصد تعيين شده است.

زمانی که سفیران صلح، صلح و دوستی و آرامش را برای خود مطلوب می‌داند قدر مسلم دستان یاری‌گر خداوند سبحان زمانی همراه آن‌ها خواهد بود که آن را برای دیگران نیز محترم شمارد، آن را برای دوستان خود، برای هم‌میهنان خود و نیز برای همه مردم دنیا و بالاتر از آن برای تمامی نسل‌ها و عصرها مطالبه نمایید.

ما اکنون در دورانی هستیم که بهترین ارمغان ما برای ملل جهان هدیه صلح، دوستی، برادری و برابری است و سفیران صلح در راستای این رسالت خود با تعهد و اشتیاقی که در بین اعضای این موسسه وجود دارد و با توکل به خداوند متعال، با تکیه بر پشتوانه عظیم دینی و مردمی خود، با وجود تمامی، موانع و مشکلات پیش‌رو، با اقتدار و صلابت تمام بر مواضع و رویکردهای صلح‌طلبانه خود ایستادگی می‌کند و خود را مقرون به موفقیت و پیروزی می‌داند.

ابراهیم صنوبر
مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره
موسسه بین المللی سفیران صلح

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − شش =