برخی از خانواده ها برای انتخاب سگ مناسب برای کودکان خود به دنبال این هستند که بهترین نوع سگ برای کودکان چیست؟ در جواب این سوال باید گفت، نژادهای زیادی از سگ ها می توانند با بچه ها کنار بیایند. از لحاظ تئوری، تقریباً هر سگی این توانایی را دارد که با بچه ها کنار بیاید. عواملی مانند آموزش اطاعت، سن، اندازه و نوع نژاد همه می توانند بر روی احتمال یافتن یک سگ خانوادگی خوب تأثیر بگذارند. به سن و سطح فعالیت فرزندان خود فکر کنید. یک توله سگ دست و پا چلفتی ممکن است کودکان نوپا را از پا درآورد. بچه های بزرگتر اگر همیشه مراقب نباشند می توانند یک سگ کوچک را بیش از حد اذیت کنند. برهمین اساس، انتخاب نوع سگ متناسب با وضعیت و سن فرزند شما بسیار مهم است.

می توانید حدس بزنید کدام نژاد سگ برای بچه ها بهترین است، اما هرگز وضعیت تک تک سگ ها را نمی شناسید. بهتر است قبل از انتخاب هر نوع سگی با پرورش دهنده سگ ها که انواع آنها را می شناسند مشورت کنید.

بسیاری از نژادهای سگ وجود دارد که شهرت خوبی در برقراری ارتباط با کودکان را دارند. بهترین نوع سگ برای کودکان در ایده آل ترین حالت می تواند، یک سگ باهوش و دارای مزاج خوب و سطح انرژی متوسط ​​باشد.

سگ ها می توانند برای بچه ها عالی باشند: آنها نه تنها منبع عشق بی قید و شرط هستند، بلکه می توانند به آموزش مسئولیت و همکاری کمک کنند. هنگام انتخاب سگ برای خانواده، سبک زندگی و سن فرزندان خود را در نظر بگیرید. بعضی از نژادها صبر بی نهایت دارند، بعضی دیگر بی وقفه نیاز به بازی دارند و بعضی دیگر به طور طبیعی از کودکان محافظت می کنند. در حالی که اکثر سگ ها در هنگام آموزش رشد می کنند، ممکن است مجبور باشید کمی با بچه های خود نیز آموزش دهید که چگونه با سگ خود برخورد کند.

برخی انواع سگ که سابقه رفتار خوب در اطراف کودکان دارند، عبارتند از:
بوکسور

بوکسور یک، نژاد شناخته شده و بازیگوش است و دوست ندارد به عنوان همبازی با بچه ها دوست شود. بوکسور، یک سگ پر جنب و جوش است که می تواند با کودکانی انرژی زیادی دارند و به بیرون رفتن از منزل علاقه مند هستند، ارتباط مناسبی برقرار کند.

  • بوکسور ها قدی 20 تا 24 اینچ و وزنی بین 55 تا 70 پوند دارند.
  • بوکسور ها، از نظر خصوصیات جسمی، اندامی خوش هیکل، عضلانی، قدرتمند، سر مربع و محکم و پوزه کوتاهی دارند.
ژرمن شپرد

این نژاد بسیار وفادار و محافظ است اما باید کاملاً آموزش دیده باشد. چوپانان آلمانی مخصوصاً در سنین پایین جنبه بازی دارند. آنها می توانند با خانواده خود شیرین و ملایم باشند اما نسبت به غریبه ها احتیاط می کنند. نژادی بسیار باهوش هستند که در هر زمینه ای آموزش پذیر هستند. نژاد ژرمن شپرد دارای قدی برابر 22 تا 26 اینچ و وزنی حدود 60 الی 100 پوند است.

لابرادور ریتریور

لابرادور رتریور، سگ های وفاداری هستند. آنها یکی از آخرین سگهایی هستند که پرخاش می کنند. آنها سگ ها مهربان، ملایم و بسیار باهوشی هستند. آنها با بچه ها و دیگر حیوانات در خانه کنار می آیند. آنها آغوش کشیدن یا تحریک کردن تحمل می کنند. رفتار آرام آنها یک مزیت بزرگ برای خانواده های دارای فرزند خردسال است. با این حال، آنها فضای زیادی را ترجیحاً با حیاط پشتی ترجیح می دهند زیرا به ورزش روزانه زیادی نیاز دارند.

  • لابرادور ریتریور دارای قد 21 تا 24 اینچ و وزن 55 تا 80 پوند هستند.
  • این نژاد سگ ها، دارای استحکام متوسط ​​و بزرگ، ورزشی است. دم سمور مانند؛ سر بریده تمیز با جمجمه ای پهن، فک های قدرتمند و چشمانی دوست داشتنی دارند.
سگ شکاری طلایی رنگ دورگه

رتریور طلایی تقریباً شبیه رتریور لابرادور با موهای بلند و خزدار است. خلق و خوی آنها بسیار شبیه به هم ملایم، آرام، صبور و غیرتهاجمی است. این نژاد در صورتی که راهی سازنده برای آزاد کردن انرژی عظیم خود نداشته باشد، می تواند بیش فعال و کمی غیرقابل کنترل شود. یک نژاد بازیگوش و باهوش، می تواند برای کودکان سنین مدرسه، لذت بردن از یک بازی جذاب و دیگر بازی های حیاط، یک همراه عالی باشد.

  • رترویر طلایی دارای قد 21 تا 24 اینج و وزن تقریبی 55 تا 75 پوند است.
  • از خصوصیات جسمی رترویر طلاییمی توان به جثه سگی، عضلانی، اندازه متوسط ​​و بالا تنه طلای پر زرق و برق با سر پهن، چشمانی دوستانه و باهوش و گوش کوتاه اشاره کرد.
پاگ ها

پاگ، یکی از بهترین نژادهای کوچک سگ برای بچه ها، به نظر می رسد. این سگ های کوچک لذت و سرگرمی بی پایان را برای خانواده فراهم می کنند، آنها اندازه مناسبی برای یک نوازش خوب، حتی برای کودک کوچک محسوب می شوند.

پودل

پودل فوق العاده باهوش و دارای مزاج عالی است. انرژی زیاد پودل اغلب با انرژی کودکان مطابقت دارد. پودل ها بسیار دوست داشتنی، نوازشگر و ملایم و همچنین صبور هستند. به علاوه، شما یک انتخاب سایز دارید: کوچک جثه، متوسط و استاندارد. اگرچه، پودل بزرگتر و استاندارد احتمالاً بهترین انتخاب برای خانواده های دارای فرزند است؛ از طرفی هم می تواند مقاومت بیشتری در برابر سخت تر از انواع کوچکتر داشته باشد.

  • اندازه و قد پودل های استاندارد و بزرگ بیش از 15 اینچ؛نوع متوسط و یا مینیاتور آن، 10 تا 15 اینچ؛ و نوع کوچک تر آن 10 اینچ و کمتر است.
  • وزن پودل های استاندارد و بزرگ  45 تا 70 پوند؛ نوع متوسط و یا مینیاتور آن، 15 تا 18 پوند؛ و نوع کوچک تر آن 5 تا 9 پوند است.
بیگل

این سگ ها بسیار دوست داشتنی، باهوش هستند اما از نظر اندازه خیلی بزرگ نیستند و برای همین امر آنها برای بچه ها بسیار مناسبند. اگرچه بعضی از آنها می توانند کمی بلند قدم باشند، اما به طور معمول، به راحتی آموزش پذیر هستند. آنها یک نژاد اجتماعی پذیر محسوب می شوند که از بودن در کنار مردم و کودکان لذت می برند. آنها با کودک وفادار هستند و به راحتی ارتباط برقرار می کنند. حتی ممکن است یکی از بهترین سگ های نگهبان برای کوچولوی شما باشد؛ اما بیگل، برای نوزادان و کودکان نوپای بسیار جوان که از پارس یا صدا به راحتی بیدار می شوند، مناسب نیستند.

  • بیگل ها از نظر اندازه 13 الی 15 اینچ و از نظر وزنی 20 تا 25 پوند هستند.
  • از نظر خصوصیات بدنی بیگل ها، بدنی عضلانی و محکم با جمجمه ای گنبدی، پوزه کدر، گوشهای شل و بلند و دم بلند دارند.
ویزلا

این سگ های متوسط ​​به عنوان سگهای شکار پرورش یافته اند و از هوش بالایی برخوردار هستند. آنها هر روز به مقدار مشخصی ورزش نیاز دارند و با بچه ها، انرژی آنها از طریق بازی بیرون می رود. این سگ یک همراه وفادار برای فرزند شما خواهد بود.

کرن تریر

رنگ کرن تریر با بالغ شدن حیوان می توانند تغییر کنند. به نظر می رسد این سگ های کوچک فعال به کودکان علاقه خاصی دارند. آنها می توانند همگام با آنها باشند و تقریباً هر چیزی را تحمل می کنند اما هنوز ملایم هستند. آنها نژادی بسیار دوست داشتنی، به ویژه با کودکان هستند. در حالی که بسیاری از سگهای کوچکتر معمولاً نمی توانند از پس نگهداری کودکان در خانه برآیند، اما به نظر می رسد کریر تریر کودکان را دوست دارد. کرن تریر ها از نظر اندازه 9 الی 10 اینچ و از نظر وزنی 13 تا 14 پوند هستند.

چگونه بهترین نژاد سگ را برای کودکان انتخاب کنیم؟

سه نکته ای که باید هنگام تهیه سگ در نظر بگیرید سبک زندگی، بودجه و خلق و خوی خانواده شماست. سگ شما باید بتواند به خوبی در خانواده شما جا بیفتد تا همه بتوانند رابطه خوبی با او داشته باشند.

اندازه سگ

برخی از سگ ها، از نظر اندازه مناسب سبک زندگی با انسان ها نیستند. برخی از سگ های بزرگ و همچنین سگ های کوچکتر برای زندگی در داخل خانه کاملا مناسب هستند.

توله سگ یا سگ بزرگسال

توله سگ ها نوزاد هستند. آنها احتیاج دارند که کسی در خانه بماند و مراقب آنها باشد، زیرا آنها جوان و درباره همه چیز کنجکاو هستند. سگ های بزرگسال معمولاً آرام ترند و به مراقبت و نگهداری زیادی احتیاج ندارند.

مزاج

مانند افراد، سگ ها مزاج های متفاوتی دارند که شخصیت آنها را می سازد. بعضی از سگ ها ترسو هستند، در حالی که برخی دیگر اعتماد به نفس بالایی دارند. سگ های عصبی یا مضطرب، نگهبانان بسیار خوبی به شمار می آیند، زیرا احتمال دارد شما را از حضور فرد ناشناخته آگاه کنند، در حالی که یک سگ با اعتماد به نفس، رابطه دوستی بهتری را ایجاد می کند.

سبک زندگی

سگ های پرانرژی فعالیت بیشتری دارند و با مالکانی که سبک زندگی فعال تری دارند؛ سازگارترند؛ زیرا به ورزش زیادی نیاز دارند. بعضی از سگ ها به طور طبیعی انرژی کمی دارند و از چرت زدن یا انجام فعالیت های کم انرژی خوشحال می شوند.

سگ برای کودکان مبتلا به آلرژی

بهترین نوع سگ برای کودکانی که از آلرژی رنج می برد، آنهایی است شوره کمتری دارند… تریرهای بی مو آمریکایی، Bichon Frize، Poodles و سگ های آب اسپانیایی از نژادهای محبوب سگ های ضد حساسیت هستند.

هزینه

نگهداری هر سگی، بسته به نژاد حیوان، هزینه های متفاوتی دارد. به عنوان مثال، یک سگ بزرگتر به غذای بیشتری احتیاج دارد، در حالی که یک سگ خز بلند نظافت بیشتری می خواهد، به خصوص اگر در مناطق گرمسیری زندگی کند. سگ های نژاد خالص نیز مستعد ابتلا به مشکلات ژنتیکی هستند، بنابراین ممکن است شما در نهایت هزینه های بیشتری را برای دامپزشکی آنها صرف کنید.

نظافت

نظافت سگ با خز بلند می تواند کاملاً طاقت فرسا باشد. بنابراین، بسیاری از افراد ترجیح می دهند آنها را به آرایشگران حرفه ای بفرستند. اگر نمی خواهید به دنبال آرایشگاه برای حیوان خود باشید، سگی را با خز کوتاه در نظر بگیرید.

برای خرید حیوان خانگی مناسب برای کودک خود بهتر است راهکارهای زیر را رعایت کنید:

  • از سالم بودن حیوان مطمئن شوید.
  • حیوان خانگی خود را از یک فرد مطمئن خریداری کنید.
  • از یک دامپزشک برای بررسی وضعیت سلامت حیوان خانگی کمک بگیرید.
  • در هنگام انتخاب سن و نژاد حیوان را بپرسید و حیوانی متناسب با سن کودک خود انتخاب کنید.
  • مطمئن شوید که حیوان خانگی هر ساله واکسیناسیون شده و واکسن های مورد نیاز را دریافت کرده است.
اقدامات لازم در هنگام انتقال حیوان خانگی به منزل:
  • هرگز کودک خردسال را با حیوان تنها نگذارید.
  • اجازه ندهید حیوانات خانگی با کودکان بخوابند.
  • اجازه ندهید حیوان خانگی به تنهایی در اتاق کودک بچرخد.
  • مکانی آرام و مشخصی را برای حیوان خانگی خود در نظر بگیرید.
  • به فرزندان خود بیاموزید که با حیوانات به آرامی و با احترام رفتار کنند.
  • اجازه ندهید که حیوان خانگی صورت فرزند شما یا هرگونه بریدگی و خراش را لیس بزند.
  • در مراقبت از حیوان خانگی خود از کودکان کمک بگیرید تا روند مسئولیت نگهداری از حیوان را یادبگیرد.

هر سگ شخصیت و خلق و خوی متمایز خود را دارد. نژاد تنها یک مؤلفه در تعیین رفتار آن است. هر سگ پتانسیل گاز گرفتن دارد. همه سگ ها، بدون توجه به اندازه و سن خود نیاز به آموزش و معاشرت دارند تا بتوانند جزئی از خانواده شما باشند. آنها به ورزش کافی، غذا و آب، مراقبت دامپزشکی، پناهگاه و البته عشق نیاز دارند.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 12 =