درست زماني صلح را ساختند كه ما آفريده شديم ترديدي ندارم: جنگ هديه الهي نيست، اما صلح وديعه خداوند و مرز با او بودن يا نبودن است.

صلح يعني: احترام، قانون، بهداشت و دوست داشتن

به گزارش پایگاه خبری نوپیام : ابراهیم صنوبر پدر صلح ایران بیان داشت موسسه بين المللي سفيران صلح چند سالي است كه با هدف برقراري و فراگير نمودن فرهنگ صلح و دوستي بين ملل و تامين و تحكيم فرهنگ احترام به جايگاه والاي انسان به فعاليت پرداخته است. تلاش در راستاي بسترسازي در زمينه ايجاد جامعه اي سرشار از امنيت و آرامش و دوستي كه يكي از آرمان هاي مقدس ملل است، تبليغ و تشويق در راستاي ترويج اعمال انسان دوستانه حركتي نيكو و پسنديده است كه قطعاً با برنامه ريزي كارشناسانه و با در نظر گرفتن همه ابعاد منجيات و مهلكات مسير حركت انسان، هر چه بهتر و سريع تر اين اهداف قابل دستيابي هستند. بسيج افكار و انديشه هاي تعالي جوي انسان به سمت اهداف ترسيم شده ضمن بهره گيري از دو بال هوشياري و خردورزي، زمينه ساز حصول و وصول به مقاصد تعيين شده است موسسه بین المللی سفیران صلح از سال 87 تاسیس وبه فعالیتهای فرهنگی واجتماعی خوددر ایران وجهان می پردازد ودر زمینه بر قراری صلح درجهان، فرهنگسازی درمبارزه با ایدز ،مواد مخدر،تروریسم ،افراطگری وبر گزاری همایشها وهمچنین برگزاری مسابقات ورزشی ،اعزام گروههای ورزشی به کشورهای جهان وکاشت نهال صلح در آن کشورها فعالیت می کند.

مو سسه بين المللي سفيران صلح با اميد و اتكال به ايزد منان و با پشتوانه عظيم معنوي و مردمي خويش در جهت انجام تكليف انساني خود تمام تلاشش را به كار بسته است تا بتواند با ايجاد اتحاد، همدلي و انسجام هرچه با شكوهتر پرچم پر فروغ صلح را به اهتزاز در آورد و اميدوار است در انجام اين رسالت خطير سربلند باشد.

از برنامه های موسسه بین المللی سفیران صلح برای توسعه فرهنگ صلح ودوستی وتوسیع فرهنگ های ناب اسلامی
برگزاری اجلاس بین المللی صلح و برگزاری جایزه صلح اسلامی است.

موسسه بین المللی سفیران صلح توانسته است در سالهای گذشته چهار دوره اجلاس بین المللی صلح و همایشها و مراسم های متعددی را در حوزه های مختلف برگزار نماید.

جایزه صلح اسلامی که برای اولین بار توسط موسسه بین المللی سفیران صلح برگزار میگردد تلاش بر آن دارد تا افراد فعال در حوزه مسائل بشردوستانه و خیرخواهانه و صلح و دوستی را از سراسر دنیا انتخاب نموده و برای تشویق و توسعه این مهم جوایزی را اعطا نماید.

میهمانان:
در این مراسم مسئولین کشوری و لشگری هنرمندان و ورزشکاران و برخی اندیشمندان صلح طلب ملی و بین المللی حضور دارند.
جوایز:
در این مراسم تندیس و نشان صلح جایزه صلح اسلامی به منتخبین ذیل اعطاء میگردد
۱-تندیس و نشان صلح ویژه جایزه صلح اسلامی
۲-نشان و تندیس جایزه صلح اسلامی به حضور شهردار نمونه جهان اسلام
۳- نشان و تندیس شجاعت جایزه صلح اسلامی
۴- نشان و تندیس ایثارجایزه صلح اسلامی
۵- نشان و تندیس خانواده شهدا و ایثارگران جایزه صلح اسلامی
۶- نشان و تندیس صلح جایزه صلح اسلامی به حضور بانوی نمونه جهان اسلام
۷- نشان و تندیس صلح جایزه صلح اسلامی به حضور کارآفرین نمونه جهان اسلام
۸- نشان و تندیس علمی جایزه صلح اسلامی
۹- نشان و تندیس اقتصادی نبوی جایزه صلح اسلامی
۱۰-نشان کودک صلح جایزه صلح اسلامی

برخی از مفسران می‌گویند که برخی جوایز صلح دنیا با انگیزه‌های سیاسی اهدا می‌شود یا برای ترغیب سیاست‌هایی در آینده برخی از مفسران بر این نظرند که اعطای جایزه صلح بر اساس نظر غیرقابل سنجش معاصر غیرمنصفانه یا احتمالاً اشتباه است برهمین منوال هدف جایزه صلح اسلامی فرهنگسازی جامعه اسلامی و کشورهای اسلامی در مقابل این گونه جوایز که بیشتر بعد سیاسی دارد و هدف معرفی افراد برجسته در کشورهای اسلامی پیرو‌شعار تهران شهر نمونه جهان اسلام و تشکیل دبیرخانه دایمی و رسمیت دادن به جایزه صلح اسلامی که شاخه های مختلفی دارد که منتخبین این جوایز رو دریافت میکنند.

جهان اسلام یک امت واحد است و ملاک ِ وحدت ِ امت رهبری آن است. اگر کشوری بتواند با تشکیل حکومت اسلامی سطح رهبری خود را از مرزهای سرزمینی‌اش فراتر برد، در موقعیت ام‌القرای جهان اسلام قرار می‌گیرد.

که بحمدالله ایران به عنوان ام القرای جهان اسلام باید در همه زمینه ها پیشرو باشد یکی از این فعالیتهای موثر در جهان اسلام اعطای جایزه صلح اسلامی است که موسسه بین المللی سفیران صلح به عنوان بنیانگذار این جایزه می باشد.

استاد ابراهیم صنوبر عنوان داشتند که برای اولین بار جایزه صلح صنوبر به یکی از منتخبین فعال تقدیم میگردد ایشان خاطر نشان کرد که این جایزه زین پس سالی یکبار برگزار میگردد و یک منتخب دارد و جایزه آن به صورت نقدی می باشد که به نفر منتخب داده می شود.

موسسه بین المللی سفيران صلح در انجام رسالت خود با استفاده از نشست هاي تخصصي با اساتيد و فرهيختگان و برخورداري از راهنمايي هاي علماي عظيم الشان، مراجع عالي قدر و روحانيون، بزرگان اخلاقي و انديشمندان صلح طلب توانسته است به دستاوردهاي ارزشمندي برسد.ما اكنون در دوراني هستيم كه بهترين ارمغان ما براي ملل جهان هديه صلح، دوستي، برادري و برابري است. پس بياييد براي دنيايي تلاش كنيم كه فارغ از هرگونه خشونت و اختلال سرشار از آرامش، امنيت، صلح و انسانيت است.

امید به روزی که صلح ریشه در اعماق و شاخه در آسمانها گسترانده باشد.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − یک =