آیت الله العظمی مدرسی: قانون اساسی، منشور همزیستی مسالمت‌آمیز میان مردم است.

به گزارش پایگاه خبری نوپیام – آیت الله العظمی سید محمد تقی مدرسی از مردم عراق خواستند در تمامی امور به قانون اساسی مراجعه کنند، زیرا قانون اساسی منشوری است که خود بدان رأی داده‌اند و مورد تأیید اکثریت است. همچنین تأکید کردند: «همگان باید به قانون پایبند باشند چرا که قانون اساسی نقش داور و‌ میانجی را دارد».

ایشان در ادامه افزودند: «قانون اساسی منشور همزیستی و تکامل میان مردم عراق است و همه باید از منافع جناحی محدود چشم‌پوشی کنند، زیرا ممکن است برخی از منافع با روحیه همزیستی مسالمت‌آمیز مردم در تضاد باشد».

معظم‌له همچنین از خردمندان و اهل بصیرت خواستند تا بر مبنای قانون اساسی عراق نقشه راهی برای همزیستی در صلح ترسیم کنند، قانون اساسی عراق اسلامی است و همه باید به احکام اسلام احترام بگذارند. چرا که اصل و اساس دموکراسی احترام به قانون است. برخی گروه‌ها با ارزش‌ها و احساسات اکثریت مردم مخالفت می‌کنند و به آنها احترام نمی‌گذارند، این فعالیت‌های افراطی بر خلاف اصول دموکراسی است که صلح و آرامش بین ملت عراق را نشانه گرفته است. عدم تکرار این‌گونه اقدامات بسیار مهم و ضروری است.

آیت الله العظمی مدرسی در خاتمه سخنان خویش نسبت به هرگونه اقدامات افراطی و سخت‌گیرانه در رفتار با ملت عراق هشدار داده و تأکید کردند: «آینده عراق بر مبنای همزیستی مسالمت‌آمیز و عدم افراطی‌گری و انحصارگرایی شکل می‌گیرد».
‏almodarresi.com/fa/3379

کانال تلگرام
‏t.me/almodarresi_fa
صفحه اینستاگرام
‏instagram.com/almodarresi_fa

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 9 =