آیت الله العظمی مدرسی: علما و رهبران باید نقشه راه پیشرفت تمدن را ترسیم کنند.

به گزارش پایگاه خبری نوپیام –   آیت الله العظمی سید محمد تقی مدرسی تأکید کردند: «انتخابات در عراق یک رویداد مهم است، علی‌رغم نکات منفی که روند انتخابات اخیر را همراهی کرد، اما انتخابات به خودی خود یک رویداد بزرگ در تاریخ عراقی است که سال‌های سال از حکومت‌های خودکامه و دیکتاتور در رنج و فشار بوده است».

معظم‌له در سخنان این هفته خویش عنوان کردند: «با وجود احتمال دستکاری در برخی ابعاد انتخابات، اما این رویداد مهم برگزار شد و ملت عراق در آن شرکت کردند و به افراد مورد نظر خود رأی دادند. کسی حق ندارد اصل انتخابات را زیر سؤال ببرد. باید برای این نعمت که در کشورهای عربی مانند ندارد شکرگزار باشیم و از نتایج آن در راستای ایجاد نقشه‌راهی برای آینده عراق و مردم آن استفاده کرد».

همچنین ایشان از کسانی که موفق شدند در انتخابات اعتماد مردم را کسب کنند، خواستند به مسئولیت‌های خود در برابر مردم عراق عمل کرده و توجه کنند که نمایندگی مجلس آزمایش و مسئولیت بزرگی به همراه دارد و نباید از فرصت و امکانات آن در جهت منافع شخصی استفاده کرد. باید نمایندگان با پیروی از دین و ارزش‌های آن و دوری از هوا و هوس‌ و منافع شخصی، نقش مثبتی در آینده عراق ایفا کنند.

در ادامه آیت الله العظمی مدرسی از علما، اندیشمندان و افراد با بصیرت خواستند که طرح و برنامه‌ای در اختیار نمایندگان گذاشته تا بتوانند برنامه‌هایی که به مردم وعده داده بودند را اجرا کنند. و تأکید کردند: «حفظ کشور یک مسئولیت جمعی است و هیچکس به هیچ بهانه و توجیهی نمی‌تواند از این مسئولیت طفره رود».

معظم‌له در خاتمه بیاناتشان از مسئولان عراقی درخواست کردند صنعت و کشاورزی که نمادی از پیشرفت هر کشوری است را دوباره در عراق به جریان بازگردانند. منطقی نیست که نیازهای عراق تنها از راه واردات تأمین شود، باید به خودکفایی رسید. همچنین ایشان خواستار تجدید برنامه‌های درسی آموزشی از مهدکودک تا دانشگاه شدند، تا نسلی از متخصصان ممتاز در همه زمینه‌های علمی ایجاد شود و عراق را با ثروت علمی خود بی‌نیاز کنند.
‏almodarresi.com/fa/3377

کانال تلگرام
‏t.me/almodarresi_fa
صفحه اینستاگرام
‏instagram.com/almodarresi_fa

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − یک =