آیت الله العظمی مدرسی خواستار ادای نقش پررنگ‌تر سازمان ملل در راستای حل مشکلات جهان شدند.

به گزارش گایگاه خبری نوپیام – در آستانه سال میلادی جدید آیت الله العظمی سید محمد تقی مدرسی خواستار فعال شدن بیشتر نقش سازمان ملل متحد و سازمان‌های وابسته آن به ویژه شورای امنیت برای خدمت رسانی بیشتر به جامعه بشری و مهار بحران‌های مختلف شدند. به خصوص مشکلات مرتبط با تغییرات اقلیمی، همه‌گیری جهانی کرونا و نیز درگیری‌های خونین همچون جنگ یمن و اتیوپی. و افزودند: «پس از جنگ جهانی دوم، رهبران جهان با حکمت و اعتبار بیشتری نسبت به آنچه رخ داده بود، عمل کردند».

همچنین عنوان کردند: «با وجود شعله‌ور شدن جنگ‌های مختلف، نقش مثبت سازمان ملل و نیز خرد رهبران جهانی از شدت این جنگ‌ها تا حدودی کم کرد».

معظم‌له بر لزوم تداوم این‌گونه سازمان‌دهی‌ها به ویژه با توجه به نقش مورد نیاز سازمان بهداشت جهانی در مقابله با همه‌گیری کرونا تاکید کرده و خاطرنشان کردند: «اگر چه به تمام اهداف و آرزوهایی که داشتند نرسیدند، اما موفق شدند درصدی از خطر این همه‌گیری را کم کنند».

همچنین ایشان تأکید کردند: «همگان باید بدانند سوار بر یک کشتی هستیم که اگر دچار مشکل شود همه با هم غرق خواهیم شد و باید از منافع شخصی و محدود در راستای تحقق منافع بشریت چشم‌پوشی کنیم».

آیت الله العظمی مدرسی در خاتمه بیاناتشان از علمای ادیان مختلف خواستند در مواجهه با چالش‌های موجود، نقش سازنده بیشتری ایفا کنند.
‏almodarresi.com/fa/3383

کانال تلگرام
‏t.me/almodarresi_fa
صفحه اینستاگرام
‏instagram.com/almodarresi_fa

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =