تمیز کردن گیاهان آپارتمانی با یک پارچه  مرطوب یا ابر
در بحث آموزش تمیز کردن گیاهان آپارتمانی باید گفت: ساده ترین راه برای تمیز کردن گیاهان آپارتمانی، استفاده از یک پارچه مرطوب است. باید مواظب باشید در هنگام تمیز کردن، گیاهان دچار آسیب دیدگی و شکستگی نشوند.
برای تمیز نمودن برگ های پهن تر و کلفت تر از اسفنج استفاده نمایید. برای این کار کاسه ای را از آب پر کرده، سپس یک فنجان شیر به آن اضافه نمایید. اسفنج را درون این محلول زده و سپس روی همه ی برگ ها بکشید.
تمیز کردن گیاهان آپارتمانی با مایع ظرفشویی
یکی از مواد موثره برای تمیز کردن گیاهان آپارتمانی مایع ظرفشویی است. به این صورت که شما ابتدا مایع ظرفشویی را رقیق کرده و سپس روی برگ های گیاهان اسپری نمایید. البته باید مواظب باشید که گیاهان دچار شکستگی و آسیب دیدگی نشوند.
روش دیگر برای تمیز کردن با مایع ظرفشویی این است که سطلی را از آب ولرم پر کرده و سپس چند قطره مایع ظرفشویی به آن اضافه نمایید. سپس یک دسته از برگ های گیاهان را به آهستگی به داخل سطل بگذارید تا در آب غوطه ور گردند. سپس صبر نمایید تا توسط هوا خشک شوند.

تمیز کردن گیاهان با مسواک یا فرچه نرم
در رابطه با مبحث آموزش تمیز کردن گیاهان آپارتمانی باید گفت: برای تمیز نمودن گیاهان پرزدار می توان از یک مسواک یا فرچه نسبتا نرم استفاده کرد. البته باید توجه داشته باشید که مسواک فشاری را به گیاهان وارد ننماید. برای این کار مسواک نرم و مرطوبی را به صورت ملایم از پایه به سمت نوک آن بکشید. این کار را به صورت ماهانه تکرار نمایید. گفتنی است برای تمیز کردن، به غیر از مسواک می توانید از یک قلم موی نسبتا نرم استفاده نمایید.

شستن گیاهان آپارتمانی
یکی از بهترین روش ها برای تمیز کردن برگ های کثیف، شستن آن ها با آب ولرم است. هر چند وقت یک دفعه گیاهان را به حمام برده و آن ها را زیر دوش بشویید. شستن باعث می شود حشرات از گیاهان خارج شده و رطوبت آن ها تامین گردد.
روش دیگر برای شستن گیاهان این است که آن ها را درون سینک ظرفشویی گذاشته و شیر آب ظرفشویی را به صورت دوش روی آن ها باز نمایید. پس از این که آن را شستید، به آهستگی آن ها را تکان بدهید تا قطرات آب از آن جدا گردد. توجه نمایید پیش از خشک شدن گیاه، آن ها را در آفتاب نگذارید.
حذف بخش های خشک شده گیاه
تمیز کردن گیاهان شامل مراقبت از ساقه، خاک و گل است. هیچ وقت برگ یا گلبرگ خشک شده ی گیاه را که به روی سطح خاک افتاده را رها نکنید. چرا که می تواند باعث ایجاد محیطی برای رشد آفات و بیماری ها در آن جا می شود. همیشه به علائم غیر عادی گیاه توجه نمایید. معمولا این علایم از ساقه یا از زیر برگ گیاه آغاز می گردد.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 2 =