سخنگوی سازمان غذا و دارو اظهاراتی مبنی بر تولید ماهانه ۲ میلیون دوز واکسن اسپوتنیک در کشور و انتقال آن به روسیه را تکذیب کرد.
به نقل از نوپیام ؛ به دنبال انتشار اظهاراتی مبنی بر تولید ماهانه 2 میلیون دوز واکسن اسپوتنیک در کشور و انتقال آن به روسیه، سخنگوی سازمان غذا و دارو ضمن تکذیب این اظهارات، اظهار داشت: این اظهارات کذب محض بوده و هنوز طرف روسی، محصول تولید شده اولیه واکسن اسپوتنیک لایت تولیدی شرکت خصوصی ایرانی را برای تولید انبوه تحت لیسانس تایید نکرده است.

وی افزود: خروج هرگونه واکسن کرونا از ایران ادعای کذبی است که مقصود و انگیزه گوینده از نشر این مطلب کذب در شرایط حاضر مشخص نیست.

جهانپور گفت: واکسن «اسپوتنیک لایت» به صورت “بچ” تست یا محموله اولیه تولید شده و هفته‌هاست در انتظار تایید نهایی موسسه گامالیا روسیه برای ورود به چرخه تولید انبوه است و خروج و ورود هر نوع واکسن مستلزم مجوز سازمان غذا و دارو خواهد بود که چنین مجوزی تاکنون در مورد واکسن‌های کرونا از جمله واکسن اسپوتنیک وی صادر نشده و اظهارات نامبرده صحت ندارد.

گفتنی است برخی رسانه‌ها به نقل از معاون قرارگاه پدافند زیستی کشور نوشته بودند که روسیه ماهی ٢ میلیون واکسن اسپوتنیک در ایران تولید می‌کند و این واکسن‌ها به روسیه تحویل داده می‌شود نه ایران!

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =