ویژه برنامه “سلام سردار” به مناسبت فرارسیدن سالگرد شهادت سردار سلیمانی در فرهنگسرای گلستان برگزار شد.
به گزارش نوپیام و به نقل از  تسنیم، همزمان با دومین سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی مراسم “سلام سردار” با هدف پاسداری از حماسه‌ شهادت سردار سلیمانی، تقوا، اخلاص، مردم‌داری، حکمت و شهادت طلبی این شهید بزرگوار با حضور سردار یعقوبیان فرمانده قرارگاه قدس، علی ربانی‌نژاد نماینده اسبق ولی فقیه در سپاه تهران، فاطمه تنهایی شهردارمنطقه 8، سعید رنجبریان مدیریت فرهنگی وهنری منطقه 8و جمعی از مسئولان شهری و علاقه‌مندان به سردار سلیمانی در فرهنگسرای گلستان برگزار شد.

حاج قاسم تظاهر نداشت؛ ظاهر و درونش همه عشق بود

سردار ربانی‌نژاد نماینده اسبق ولی فقیه در سپاه تهران در مراسم بزرگداشت شهید قاسم سلیمانی ضمن قدردانی از تمام افرادی که در برگزاری این مراسم نقش آفرینی کردند با جمله‌ای از شهید باکری سخنان خود را شروع کرد و گفت: آنان که رفتند کار حسینی کردند و آنان که ماندند باید کار زینبی کنند.

وی ادامه داد: بنده حاج قاسم را از اول جنگ و از سال 1366 به صورت تنگاتنگ می‌شناختم، حاج قاسم را نمی‌شود تعریف کرد؛ حاج قاسم کسی است که صاحب مکتب است. شهید سلیمانی سمبولیک کار نمی‌کرد، تظاهر نداشت و ظاهر و درونش همه عشق بود. عشق، شهادت، فداکاری، غیرت، مردانگی و ایثار در وجود رزمندگان و شهیدان تبلور داشت اما صاحب آن حاج قاسم بود؛ به همین دلیل است که او صاحب مکتب می‌شود.

در ادامه این مراسم سردار یعقوبیان فرمانده قرارگاه قدس در سوریه ضمن بیان بخشی از سخنان رهبر انقلاب درباره شهید سلیمانی گفت: هر چیزی یاد شهید عزیز ما را برجسته کند، چشم‌نواز و دل نواز است. یاد او را اگر چه خداوند در اوج برجستگی قرار داد و به این گونه پاداش دنیایی اخلاص و عمل صالح را به او هدیه کرد، ولی هرکدام از ما وظیفه ای داریم.

برای صحبت از مکتب حاج قاسم باید از مکتب حضرت سیدالشهدا (ع) شروع کنیم

وی ادامه داد: اگر بخواهیم از مکتب حاج قاسم صحبت کنیم، باید از خیلی دورترها شروع کنیم. از مکتب حضرت سیدالشهدا باید شروع کنیم و از مکتب حضرت امام خمینی. چرا که اینها هیچ منافاتی با هم ندارند و زنجیره‌وار از مکتب سیدالشهدا و امام صادق و امام راحل به مکتب حاج قاسم می‌رسیم. اگر بخواهیم از مکتب حاج قاسم صحبت کنیم قطعاً باید گذشته حاج قاسم را مطالعه کنیم.

در این مراسم، گروه سرود مقاومت نیز به اجرای برنامه پرداختند و مداحی و نوحه‌سرایی توسط مداح اهل بیت انجام شد. هم‌چنین از خانواده شهیدان ارامنه رازمیک خاچاطوریان و آلفرد گبری تقدیر به عمل آمد.

در انتهای برنامه نیز پرچم حرم مطهر امام رضا (ع) به نیت توسل به آن امام همام و هم عهدی با شهید حاج قاسم سلیمانی توسط حاضرین در مراسم تبرک شد.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − چهار =