مشاور روابط کار گفت:در خصوص شکایت کارگران از کارفرمایان درباره حقوق، مزایا و حق بیمه هیچگونه محدودیت زمانی وجود ندارد.
به نقل از نوپیام ،زمانی که کارگری با کارفرمای خود دچار مشکل می شود, می تواند برای احیا کردن حق و حقوق خود اقدام به شکایت کند. اما گاهی کارگران به دلیل عدم آگاهی از حق و حقوق خود نمی دانند چه زمانی فرصت برای ثبت شکایت خود دارند.

وحید حاجی زاده، مشاور روابط کار درباره شکایت کارگران از کارفرمایان گفت:در خصوص شکایت کارگران از کارفرمایان درباره حقوق، مزایا و حق بیمه هیچگونه محدودیت زمانی ندارد. به استناد دادنامه هیات عمومی دیوان عدالت اداری شماره 392 هر زمانی که کارگر بخواهد اقدام کند، می تواند از طریق مراجع حل اختلاف وزارت کار پیگیری و مطالبه حق و حقوق خود را داشته باشد. یعنی اگر شش ماه یا پنج سال گذشت و حتی فوت کارگر بعد از چند سال، وراث قانونی این شخص می توانند اقدام کنند و مطالبات خود را مطرح کنند.

پس اگر حق و حقوقی نسبت به زمان اشتغال یا پایان کار کارگر، پرداختی نشده باشد، محدودیت زمانی برای ثبت شکایت و پیگیری وجود ندارد.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =