دکتر علی دارابی در مراسم اختتامیه جشنواره «کتابخوان و رسانه» با اشاره به ظرفیت‌های صدا و سیما در ترویج کتاب و کتابخوانی، نسبت به همکاری گسترده این سازمان در برگزاری دوره‌های بعدی این جشنواره ابراز امیدواری کرد.

به نقل از نو پیام ؛ علی دارابی معاون امور استان‌های رسانه ملی ایران در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره «کتابخوان و رسانه» ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد محمود صارمی، با ابراز خشنودی از برگزاری این جشنواره و اقدام ارزنده نهاد در برپایی چنین جشنواره‌ای گفت: زمانی که تلویزیون در نیمه دوم قرن بیستم همه‌گیر شد، بسیاری معتقد بودند رسانه‌های مکتوب کم‌فروغ می‌شوند. اکنون و در قرن بیست و یکم با ظهور شبکه‌های اجتماعی رسانه‌های دیداری و شنیداری کم‌ فروغ شده‌اند و رسانه‌های مکتوب نیز به تدریج در حال محو شدن هستند؛ در این میان اما کتاب و کتابخوانی همچنان جایگاه خود را حفظ کرده است.
دارابی با تأکید بر اهمیت جایگاه کتاب و کتابخوانی در جامعه خاطرنشان کرد: یکی از بهترین شیوه‌ها برای ارزیابی پیشرفت جوامع، بررسی ادبیات و نویسندگان آن است. تردیدی نیست که علی‌رغم تمام فراز و فرودها و تنوع و تکثر در رسانه‌ها، کتاب همچنان نقش اصلی و جایگاه ارزنده‌اش در جوامع را حفظ کرده است.

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما در بخش دیگری از صحبت‌هایش یادآور شد: شورای عالی کتاب سازمان صدا و سیما به عنوان سیاست‌گذار و برنامه‌ریزِ توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی، همیشه فعالیت‌های مستمری در این خصوص دارد که با حضور اعضای آن (رئیس سازمان، معاونان، شماری از اشخاص حقیقی و حقوقی و صاحب‌نظران) پیگیری می‌شود. به عنوان مثال؛ تقدیر از اصحاب قلم در روز قلمِ امسال (چهاردهم تیرماه) یکی از برنامه‌های متأخر این شورا بوده است.

وی همچنین اضافه کرد: مسئله کتاب و کتابخوانی همواره به عنوان یک راهبرد در صدا و سیما مطرح بوده است. تقریباً در همه برنامه‌ها و استان‌ها توجه بسیار جدی‌ای به این موضوع می‌شود؛ هرچند قبول داریم تا رسیدن به نقطه مطلوب همچنان فاصله است.
دارابی با اشاره به ظرفیت‌های صدا و سیما در همکاری با دوره‌های بعدی جشنواره «کتابخوان و رسانه» عنوان داشت: صدا و سیما بیش از ۱۶۰ شبکه رادیویی و تلویزیونی و بیش از ۸۱ شبکه تلویزیونی ۲۴ ساعته در استان‌ها دارد؛ امیدوارم این جشنواره سرآغاز همکاری گسترده‌ با صدا و سیما باشد و بتوانیم در آینده شاهد انجام کارهای ارزنده‌ای در خصوص ترویج کتاب و کتابخوانی باشیم.

وی در پایان گفت: از همکارانم در صداوسیمای مراکز استان‌ها و علیرضا مختارپور به عنوان دبیرکل نهاد، بابت زحمات‌شان در ترویج کتاب و کتابخوانی تشکر می‌کنم و از خداوند بزرگ برای آنها توفیق روزافزون دارم.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =