دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در جمع اصحاب رسانه گفت: فرزندآوری در تهاجم جدی قرارگرفته است. چرا از غرب سگ‌پروری را ترویج می‌دهیم؟
این تهاجم جدی از سوی فرهنگ غربی برای ما الگو شده و نمونه‌ای از این نمادها، ترویج فرهنگ سگ‌پروری است.
دکتر سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی در جمع خبرنگاران گفت: در رابطه با ناهنجاری‌های فرهنگی، جنگ زدگی تهاجم‌های غربی، ما را با بحران‌های بسیار جدی مواجه کرده است.
وی به موضوع فرزند پروری اشاره کرد و گفت: اخیرا در فضای رسانه ای صحبتی شد که به حریم خانواده‌ها و به ساختار هسته‌های اولیه اجتماع ما بر می‌گردد و آن موضوع فرزندآوری است که در تهاجم جدی قرار گرفته است و از سوی فرهنگ غربی برای ما الگو شده و نمونه‌ای از این نمادها، ترویج فرهنگ سگ‌پروری است.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور به موضوع اخیر رسانه ای درباره سگ‌پروری اشاره کرد و افزود: سگ‌پروری فرهنگ معاویه است و معاویه غربی امروز ارتباطی عاطفی بین خانواده و سگ ایجاد کرده تا خلاء‌های عاطفی افراد را با این برنامه پرکند.
هاشمی گلپایگانی تصریح کرد: سؤال ما این است چرا سگ؟ سگ نماد فرهنگ غرب است و به غلط اینها را به نماد حمایت از حیوانات قلمداد می‌کنند که اینطور نیست. امروزه بسیاری از مرغ و اجزای مرغ را قربانی می‌کنند که به سگ‌ها بدهند پس چرا انجمن حمایت از مرغ درست نمی‌شود چرا فقط به گرانی گوشت گوسفند اعتراض می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در فرهنگ اسلامی و ایرانی سگ نماد وفاداری و نگهبانی از گله است. خیس بودن سگ نجاست می‌آورد. سگ از دید اسلام نجس است و متاسفانه صدا وسیما هم گاهی کم‌کاری کرده است. الگوی ما فرهنگ بی‌هویتی غرب شده است. چرا از غرب فرهنگ نظم، کارکردن مفید و غیره را ترویج ندهیم؟ چرا امروزه به فرهنگ سگ پروری از غرب روی آورده‌ایم؟
این مسئول به کم‌کاری برخی مسئولین در این زمینه اشاره کرد و گفت: متاسفانه کم‌کاری مسئولین و نهادها و شعاردادن‌های صرف، سبب می‌شود مردم بی اعتماد شوند.کسی که به فکر دین فرزندش هست نمی‌تواند او را با سگ تربیت کند.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در پایان تصریح کرد: این امور نیازمند فرهنگ‌سازی است و ستاد امر به معروف و نهی از منکر، تشکل‌های مردمی مطالبه‌گر خصوصا فرهنگ‌سازان بالای صدهزارنفر را تشکیل داده است که نیازهای به حق و قانونی خودشان را از مسئولین طلب کنند و مسئول ساماندهی این حرکت مردمی با ستاد است.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − شش =