معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان تأکید کرد که در اساسنامه جدید فدراسیون‌های ورزشی اثری از دخالت دولت دیده نمی‌شود.
به نقل از نوپیام، مهدی علی‌نژاد در حاشیه مجمع فدراسیون قایقرانی گفت: یکی از الزامات ما، برگزاری مجامع سالیانه فدراسیون‌های ورزشی است. در سال 99 برای اولین بار تمام 50 فدراسیون ما مجامع خود را برگزار کردند و در سال جدید هم هماهنگی‌ها انجام شده تا مجامع برگزار شود و این بیست‌وهشتمین مجمع برگزاری در سال جدید بود که گزارش عملکرد، حسابرسی و بازرس ارائه شد و به تصویب مجمع رسید.

وی افزود: قایقرانی کشورمان دو سهمیه در المپیک 2020 توکیو دارد که برای آنها آرزوی توفیق داریم و از همین‌رو با حضور وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک بازدیدی از مجموعه فدراسیون قایقرانی و پیستی که دارند، انجام می‌دهیم.

معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در خصوص اینکه مشکلات قایقران‌ها بسیار زیاد است و قایق‌های آنها از گمرک ترخیص نشده و آنها به طعنه گفته‌اند امیدوارند امکانات آنها به المپیک 2024 پاریس و 2028 لس‌آنجلس برسد، گفت: قوانینی که در کشور است، در اختیار وزارت ورزش نیست. گمرک قوانینی دارد. بحث‌هایی میان فدراسیون و گمرک بود و از ما هم کمک خواستند. نامه زدیم و درخواست کردیم که مسئله تسریع شود و فکر می‌کنم مراحل پایانی است تا اقدام لازم صورت بگیرد. ما نمی‌توانیم پاسخگوی مسائل گمرکی و شبیه به این باشیم. خودمان مشکلات زیادی داریم و مسئله گمرک را باید از گمرک بپرسید.

علی‌نژاد درباره واکسینه شدن ورزشکاران و حمایت از آنها خاطرنشان کرد: در یک سالی که گذشت، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک حمایت‌های خوبی از ورزشکاران انجام داد. دو سال پیش مصوب کردیم تمام کسانی که سهمیه المپیک می‌گیرند، ماهیانه 5 میلیون تومان حقوق بگیرند. بعد از تعویق المپیک 6 ماه به این مدت اضافه کردیم و دریافتی آنها 90 میلیون تومان بود و فکر می‌کنم سه ماه آخر امروز واریز شد. با دستور وزیر ورزش قرار است 30 میلیون تومان برای تمام نفرات اعزامی از جمله ورزشکاران و مربیان پرداخت شود. نگاه ما به این عزیزان این است که وقتی امروز توانسته‌اند سهیمه بگیرند، قهرمان هستند.

وی افزود: 68 سهمیه گرفتیم که یک رکورد تاریخی در تمام المپیک‌ها بوده است. این اتفاق با وجود مشکلات و سختی‌ها از جمله تحریم بود که ورزشکاران را محدود کرده است. با این حال در یک سال اخیر کرونا بود و فعالیت‌های ورزشی را اخلال کرد، توانستیم رکورد بزنیم و در بخش بانوان هم این اتفاق افتاد. از این 68 سهمیه، 66 نفر اعزام می‌شوند. امیدوارم این کاروان که همین الان هم قهرمان هستند، در المپیک توکیو هم با عملکردشان باعث شادی و نشاط جامعه شود. صرف نظر از هر نتیجه‌ای اینکه توانستیم سهمیه بگیریم و در بزرگ‌ترین آوردگاه ورزش حضور داریم، توفیق بزرگی بوده است. فدراسیون‌ها با برنامه‌ریزی، استخدام مربیان خوب و داشتن صلاحیت و ورزشکاران نخبه و با حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به اینجا رسیدند.

علی‌نژاد در مورد پرداخت پاداش به مدال‌آوران گفت: پاداش‌ها اعلام شده است. وزارت ورزش 2 میلیارد تومان به مدال‌آوران طلا، یک میلیارد و 250 میلیون تومان به مدال‌آوران نقره و 750 میلیون تومان به مدال‌آوران برنز اهدا می‌کند. این به جز مبلغی است که کمیته ملی المپیک پای سکو به مدال‌آوران پاداش پرداخت می‌کند.

معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در مورد آخرین وضعیت اساسنامه فدراسیون فوتبال و شرایط آن در شورای نگهبان، تصریح کرد: اساسنامه فدراسیون فوتبال به دولت ارسال شده است. دولت در نامه‌ای آن را به ما برگرداند و اعلام کرد به دلایلی نیاز به مصوبه دولت ندارد و همان مجمع کفایت می‌کند لذا مشکل قانونی در این مورد وجود ندارد.

علی‌نژاد درباره وضعیت اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی گفت: اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی یک سال و نیم پیش توسط دولت تصویب شد. هفته گذشته مصوبه شورای نگهبان را گرفت و توسط معاون اول رئیس جمهور اوایل هفته ابلاغ شد و ما هم به زودی آن ر ابلاغ می‌کنیم. اساسنامه فرصت جدیدی برای فدراسیون‌هاست از این لحاظ که هماهنگی با قواعد بین‌المللی را ایجاد می‌کند. مجامع را بزرگ‌تر می‌کند و تعداد اعضای مجمع 66 تا 67 نفر شده است و به طور واضح می‌توان گفت دخالتی هم از سوی دولت در این اساسنامه دیده نمی‌شود.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − سه =