جانشین دبیر کل جمعیت عمل اسلامی بحرین از توافق بحرین و رژیم صهیونیستی برای ساخت پایگاه دریایی در خاک بحرین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نوپیام : حجت الاسلام والمسلمین شیخ عبدالله صالح جانشین دبیر کل جمعیت عمل اسلامی بحرین در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به تحلیل سفر وزیر دفاع رژیم صهیونیستی به بحرین پرداخت و در این خصوص گفت: سفر وزیر دفاع رژیم صهیونیستی به بحرین و سایر اقدامات صورت گرفته برای عادی سازی روابط با این رژیم از دو منظر قابل بررسی هستند، مسئله اول اینکه این اقدامات به طور اساسی علیه محور مقاومت و جریان بیداری شکل گرفته در منطقه صورت می پذیرند و آمریکایی ها که قصد خروج از منطقه را دارند می خواهند صهیونیست ها را به عنوان نماینده خود در منطقه جایگزین کرده و مناطق تحت نفوذشان را گسترده تر کنند.

وی افزود: آمریکایی ها با استفاده از روابط متشنج کشورهای حاشیه خلیج فارس با جمهوری اسلامی ایران، این کشورها را وارد محور مقابل که با جمهوری اسلامی و محور مقاومت در نبرد است کرده اند و به این وسیله مواضع جدیدی را در اختیار رژیم صهیونیستی و سرویس های جاسوسی آن قرار داده اند تا هرچه بیشتر به ایران و محور مقاومت نزدیک شوند، در حقیقت این پروژه متعلق به ترامپ بود که رژیم صهیونیستی همچنان پیگیر اجرایی شدن آن است.

این فعال سیاسی بحرینی به علل داخلی عادی سازی روابط بحرین با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: مسئله دوم چرایی سرعت بحرین در عادی سازی روابط با صهیونیست ها است، بحرین در حالی وارد یازدهمین سال انقلاب مردمی خود شده است که مشکل حاکمان آن با مردم همچنان ادامه دارد و علی رغم صرف مبالغ هنگفت و استفاده از شرکت های متخصص روابط عمومی بین المللی برای بهبود وجهه خود نزد جهانیان نتوانسته اند به جامعه جهانی بقبولانند که مردم بحرین تروریست هستند و کسی این مسئله را باور نخواهد کرد. به همین دلیل آل خلیفه قصد دارد تا در این زمینه و در زمینه کنترل مردم از تجربیات رژیم صهیونیستی استفاده کند.

وی در همین خصوص ادامه داد: بخشی از استراتژی ترامپ، صهیونیست ها و انگلیسی ها به مسائل داخلی بحرین مربوط می شود آنان می خواهند مسئله بحرین را به واسطه تغییر شیوه های مقابله با مردم و معارضان و همچنین به دست آوردن پوشش سیاسی از طرف کاخ سفید حل و فصل کنند. آل‌خلیفه و صهیونست‌ها همچنین می خواهند با بدست آوردن این پوشش سیاسی در صورت تغییر سیاست های آمریکا و یا بازگشت این کشور به برجام در داخل دولت آمریکا یک حامی داشته باشند. رژیم حاکم در بحرین برای بدست آوردن این پشتیبانی ها حاضر است امنیت و هر آنچه در کشور موجود است را به صهیونیست ها بفروشد.

شیخ عبدالله صالح با اشاره به تحرکات جدید صهیونیست ها در منطقه گفت: هدف اصلی از عادی سازی روابط کشورهای حاشیه خلیج فارس خصوصاً بحرین و امارات با صهیونیست ها تاسیس پایگاه های جدید برای سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی در منطقه است و به نظر می رسد صهیونیست ها روی این مسئله متمرکز شده باشند. پیشتر از این کشورها برای انجام اقدامات امنیتی و جاسوسی استفاده می شد اما امروز صلاحیت و آزادی عمل سرویس امنیتی رژیم صهیونیستی در این کشورها بسیار بیشتر شده است.

جانشین دبیر کل جمعیت عمل اسلامی بحرین از توافق برای ساخت پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی در بحرین خبر داد و در این باره گفت: بحرین اجازه ساخت یک پایگاه دریایی رژیم صهیونیستی در خاک خود را صادر کرده است و دلیل اصلی سفر وزیر دفاع این رژیم به بحرین همین موضوع بوده است. در بحرین پایگاه های دریایی آمریکا و انگلیس وجود دارند و هم اکنون به رژیم صهیونیستی نیز اجازه داده شده است تا یک پایگاه دریایی بنا کند. البته به نظر می رسد کارکرد اصلی این پایگاه جاسوسی و جذب نیروهای مستعد برای مبارزه با جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه و حتی از داخل ایران باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت زندانیان سیاسی این کشور توضیح داد: آل خلیفه بنا بر پیشنهاد انگلیسی ها قصد دارند به تدریج مسئله زندانیان سیاسی را به واسطه مجازات های جایگزین و زندان های آزاد تر حل و فصل کنند. در مجازات جایگزین زندانی از زندان خارج می شود اما حق خروج از کشور و یا مشارکت در هیچگونه فعالیتی را ندارد و باید به فعالیت هایی که دادگاه برای او تعیین می کند بپردازد، در خصوص زندان های آزاد تر نیز باید گفت منظور زندان هایی هستند که متهمان می توانند در فواصل معیین از زندان خارج شوند و مجدداً به آن بازگردند. هدف انگلیسی ها از این اقدامات خلاصی رژیم حاکم از هزینه های سیاسی و حقوقی و اقتصادی نگهداری از زندانیان سیاسی است. به این ترتیب آنها ادعا خواهند کرد که زندانی آزاد شده است و یا می تواند از زندان خارج شود اما در عمل توانایی هیچ تحرکی ندارد و تنها نوع ظلمی که به زندانی می شود تغییر کرده و سنگین تر شده است.

وی در این باره ادامه داد: آل خلیفه تلاش می کند با استفاده از این شیوه خارج کردن زندانیان اعلام کند که در حال حل کردن مسئله زندانیان سیاسی است، هنگامی که یک زندانی با حکم مجازات جایگزین از زندان خارج می شود در ظاهر اینگونه به نظر می رسد که زندانی آزاد شده است اما اینگونه نیست. برخی از زندانیان پیش از خروج از زندان درخواست کردند که مجازاتشان در چهارچوب تخصص کاری شان باشد اما دادگاه معمولاً حکم به فعالیت در زمینه هایی می دهد که شخصیت افراد را درهم بشکند برای نمونه یکی از نمایندگان پارلمان محکوم به فعالیت به عنوان نظافتچی شد.

شیخ عبدالله صالح ضمن اشاره به انتخابات پارلمانی پیش رو توضیح داد: انتخابات پارلمانی ۲۰۲۲ را درپیش داریم و دولت درحال تبلیغ برای مشارکت مردمی در آن است در صورتی که با توجه به مشاهداتمان از ادوار گذشته انتخابات و پارلمان های تشکیل شده به راحتی در می یابیم که نمایندگان تنها کارمندان دولت هستند و صلاحیت چندانی ندارند ممکن است برای بالا بردن مشارکت مردمی اعلام شود که سطح صلاحیت نمایندگان و پارلمان بالا برده خواهد شد اما این امر تنها یک ترفند سیاسی است و مواردی که اساساً در حیطه صلاحیت نمایندگان بوده است مجدداً به عنوان افزایش صلاحیت مطرح خواهند شد.

او در پایان تاکید کرد: تشکیل پارلمان به این شیوه تنها باعث بیشتر شدن ظلم خواهد شد و دولت به واسطه آن قوانین بیشتری برای تنگ کردن عرصه بر مردم وضع خواهد کرد، درحالی که مردم نه این قوانین و نه نمایندگانی که آن را تصویب کرده اند انتخاب نکرده اند. اینگونه است که انتقاد حتی در فضای مجازی و توییتر هم می تواند هزینه ساز باشد و منجر به سه الی چهار سال زندان شود و اگر اعتراضی هم صورت بگیرد پاسخ می دهند که این قانون است.

https://hawzahnews.com/xbzfd
___________
* جمعیت عمل اسلامی بحرین “امل ” *

تــابــعـونـا عـلـى الانـسـتقـرام (فارسى):

https://instagram.com/amal.society.fa?utm_medium=copy_link

كانال در تلگرام (فارسى)
https://t.me/amalsocietyfa

تــابــعـونـا عـلـى الانـسـتقـرام (عربي/Eng):
https://instagram.com/amal.society?utm_medium=copy_link

تــويــتــر (عربي):
https://twitter.com/amalsociety?s=21

تــويــتــر (EN):
https://twitter.com/amalsocietyeng?s=21

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 10 =