نشریه فوربس «پیتر جکسون» را به عنوان پردرآمدترین چهره‌ عرصه هنر و سرگرمی در سال ۲۰۲۱ معرفی کرد.

به گزارش نوپیام و به نقل از هنر ام‌روز، «پیتر جکسون» که بیشتر برای ساخت سری فیلم‌های «ارباب حلقه‌ها» شناخته شده است در سال گذشته میلادی ۵۸۰ میلیون دلار درآمد داشته که بخش عمده آن از محل فروش بخشی از کمپانی جلوه‌های بصری «Weta Digital» به مبلغ ۱.۶ میلیارد دلار به کمپانی «Unity Software» حاصل شده است.

نشریه فوربس تخمین زده «جکسون» ۶۰۰ میلیون به صورت نقد و ۳۷۵ میلیون دلار از طریق سهام طی این معامله کسب کرده تا پس از «جورج لوکاس» و «استیون اسپیلبرگ» به سومین فرد در تاریخ سینما تبدیل شود که از طریق ساخت فیلم میلیاردر می‌شود.

تمامی ۱۰ چهره نخست در فهرست پردآمدترین دنیای هنر و سرگرمی در سال ۲۰۲۱ مرد هستند و در فهرست ۲۰‌تایی نشریه فوربس تنها سه زن حضور دارند.

«باب دیلون»، «پل سایمون» و «بروس اسپرینگستین» از جمله چهره‌های دنیای موسیقی در این فهرست هستند و «بروس اسپرینگستین» که با فروش موسیقی خود به کمپانی سونی ۵۰۰ میلیون دلار درآمد داشت در رتبه دوم پس از «پیتر جکسون» قرار گرفته است.

«تری پارکر» و «مت استون» که با عقد قراردادی شش ساله به ارزش ۹۰۰ میلیون دلار با کمپانی پارامونت پلاس برای ساخت چند فیلم همکاری می‌کند، درآمد ۲۱۰ میلیون دلاری را در سال گذشته به جیب زدند در رتبه ششم این فهرست قرار دارند و «کانیه وست» و «جی زی» دو چهره عرصه موسیقی و «دواین جانسون» بازیگر فیلم‌های اکشن دیگر چهره‌های حاضر در فهرست ۱۰ چهره پردرآمد عرصه سرگرمی و هنر سال ۲۰۲۱ هستند.

«ریس ویترسپون» موفق‌ترین زن در این فهرست است که با درآمد ۱۱۵ میلیون دلاری در رتبه ۱۲ قرار گرفت. این بازیگر بیشتر این درآمد را از محل کمپانی فیلمسازی «Hello Sunshine» و همچنین دستمزد روزانه ۲۰ میلیون دلاری برای بازی در سریال «برنامه صبحگاهی» شبکه اپل تی وی به دست آورده است.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 4 =