بسیاری از افراد، جهت کاهش وزن از روش‌هایی مانند پیاده‌روی استفاده می‌کنند، اما نتیجه دلخواه خود را نمی‌گیرند؛ بنابر این، اگر قصد دارید وزن خود را کاهش دهید، بهتر است که پیاده‌روی اصولی داشته باشید.

به نقل از نوپیام – جهت کالری سوزاندن بیشتر هنگام راه رفتن، باید شدت آن را زیاد و با تنوع پیاده‌روی کنید. به‌عنوان مثال، در یک دوره مشخص، تعداد مشخصی از گام برداشتن را تعیین کنید یا دقیقه‌های سرعت خود را افزایش دهید. سپس، سرعت خود را کاهش دهید و این روند را تکرار کنید.

نکته مهم دیگر این است که یک مسیر تپه‌ای انتخاب کنید. هر چه شیب بیشتری در مسیر خود داشته باشید، عضله‌های بیشتری را درگیر می‌کنید.

همچنین، پیاده‌روی در سربالایی ممکن است میزان متابولیسم شما را افزایش دهد که به شما کمک می‌کند حتی در حالت استراحت، کالری بیشتری بسوزانید. اگر در زمین‌های سنگلاخ یا متنوع قدم می‌زنید، پا‌ها باید از زاویه‌های مختلف حرکت کنند. این باعث می‌شود ماهیچه‌هایی که روی یک سطح صاف راه می‌روند نیز درگیر شوند.

از موانع مختلف پلاستیکی یا فلزی استفاده کنید تا پیاده‌روی خود را دشوار‌تر کنید. پیاده‌روی با موانع، می‌تواند که کالری‌سوزی شما را تقویت کند، زیرا موجب کار عضلات بالاتنه می‌شود.

اگر فرصت و شرایط آن را دارید، به ارتفاعات بروید و کوهنوردی کنید.

 

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + پنج =